• Anonym (Mamma)

Tips för att få dotter att kissa på pottan

Jag har en 2 årig tjej Och vi försöker sluta med blöja. Sedan några månader tillbaka har hon vart jätte duktig på att hålla sig. Hon går nästan utan blöja hela tiden hemma. Då håller hon sig alltid runt 4 Timmar, sen visar hon när hon behöver kissa genom att säga kiss, peka och ibland börjar hon gråta o man ser det rinner droppar på benen. Vi springer då alltid ill pottan men väl där kommer inget utan vi får ta på blöjan o då kissar hon den helt full. Någon som har något tips på hur vi kan hjälpa henne att kissa på pottan?
    bör vi fortsätta gå utan blöja? inatt hade hon inte kissat något slls i blöjan trots hon vaknat flera gånger. Vi gick då upp för att gå på pottan men då kom det i blöjan så hon kan verkligen hålla sig. 

• Svar på tråden Tips för att få dotter att kissa på pottan
  • Anonym (E)

Det låter som att hon är på väg men ändå inte riktigt redo fullt ut, jag har alltid hört att flickor är snabbare och lättare än pojkar men inte enligt min erfarenhet :D

Fortsätt låta henne vara naken hemma, är ni iväg någonstans så ta med henne när du behöver gå men stressa inte, ett barn som inte är redo kan inte pottränas, blöja kan hon ha när ni ska iväg, min dotter är nyss fyllda 3 (pojkarna var blöjfria mellan 2-2,5 år) och har endast blöja på natten nu, hon var jätteduktig runt 2 men det höll inte eller vad jag ska säga, 1 gång av 7 kom hon till pottan men sen vart resten på golvet, hon sa inte ens till flera av gångerna, vi tog en paus tills hon verkade lite mer redo och då gick det fort

• EpicF

Strunta i pottan ocjäh gå till toaletten direkt. Sätt ett barnsäte på toaletten istället. 

• Anonym (P)

Om hon brukar kissa var fjärde timme, fråga henne efter tre och en halv om hon behöver gå och kissa. 

• Anonym (Mamma)
    Anonym (P) skrev 2025-06-15 15:24:58 följande:

Om hon brukar kissa var fjärde timme, fråga henne efter tre och en halv om hon behöver gå och kissa. 

Grejen är att hon sitter o försöker på pottan, sitter o trycker men hon vet inte hur hon ska trycka för att gå ut det 
Svar på tråden Tips för att få dotter att kissa på pottan