• Anonym (A)

Mår dåligt av min partners kvinnliga kollega

Min partner har en kvinnlig kollega som är mycket yngre. Hon är 25 och han är 38. Tydligen kommer de väldigt bra överens. De brukar gå iväg och äta lunch på något ställe, bara de två. De pratar mycket och han brukar hålla upp dörren åt henne ibland. Mår illa av detta, gillar han henne eller vad tusan? Fick höra detta av en vän som håller till i samma byggnad som har sett detta. Har inte tagit upp detta med honom men det känns inte kul. 

• Svar på tråden Mår dåligt av min partners kvinnliga kollega
  • Anonym (Betty)
    Anonym (Ruter dam) skrev 2025-06-17 18:38:27 följande:
    Eftersom jag jobbar med 97% män är jag väl medveten om att många inte resonerar som kvinnor gör i det hörnet, men fortfarande finns det - hör och häpna- de som inte är ute efter sex. Mig ber män om råd i allt från sin relation till konflikter på jobbet eller med släkten, hantering av högre chefer, investeringar och karriär eller rekommendationer. Jag har fixat jobb åt en del av dem.

Jag vet för övrigt inte vad män tror sig vinna på att hela tiden försöka övertyga oss om att ni alla är svin? Dels är det faktiskt inte sant, och dels får man bara intrycket att ni behöver ursäkta er egen bristande moral med den argumentationen. 
    Fast massor som du skriver är ju helt klart över gränsen. Vilken kvinna vill att tens man pratar om probelemn i relationen med en annan kvinna på jobbet? 

Och de flesta av de sakerna du nämner är sånt som jag vill att min partner pratar med mig om. Inte nån brud på sitt jobb
  • Kludd o Sudd

Det där är verkligen trist läge!

OK, att hålla upp en dörr hör väl mer till vanligt hyfs än varningsklockor. Men luncher på tu man hand, som partnern inte ska känna till? Hmmm. 

Behöver inte alls betyda att han vill eller ska göra något med flickebarnet. Sannolikt tycker han bara om att sola sig i uppmärksamheten och kanske fantisera lite. Men det i sig är lite av ett övertramp och skäl nog att få en partner att känna sig obehaglig till mods. Ovissheten är jobbig. 

I TS ställe hade jag nog undvikit att röra upp en massa svartsjukedrama, men haft honom under hårdare uppsikt framöver (utan att han vet det). Tids nog lär det komma fram vad han har i kikaren.

• Core
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-06-17 07:28:54 följande:

TS, eftersom din partner givetvis är intresserad / förtjust i sin kvinnliga arbetskamrat, så vet du nu att han inte är den man du ska leva resten av ditt liv med. Ja, han är intresserad. Män är inte sådana mot kvinnor utan att vara attraherade av dem. 

Haha herregud. Kanske om du spenderar ditt liv i en bygglabbe eller mest omgiven av andra män, men jag har sådana relationer med flera kvinnliga kollegor utan minsta attraktion inblandat. 

Som tur är har jag inte en svartsjuk partner, då hade jag kanske paradoxalt nog känt att jag velat fly in i något annat kan jag tänka mig

• Anonym (L)
    Anonym (Betty) skrev 2025-06-17 19:51:34 följande:
    Ja absolut. Det har hänt flera ggr och han är inte öppen med det. Ts har hört det på omvägar. Varför har inte sambon berättat att han hänger med en 25 åring var och varannan dag om det nu var så casual?
    Svaret har TS redan gett. 
  • Anonym (Betty)
    Anonym (L) skrev 2025-06-17 23:09:49 följande:
    Svaret har TS redan gett. 
    Vilket svar har ts gett? Varför frågade du då?
  • Anonym (Syster)

Jadu, jag tror på magkänslan. 
    Samma sak hände med mitt ex. Han vart kåt på tjejen, lämnade vårat förhållande. Flyttade ihop med henne, och försökte självklart komma tillbaka Till mig efter några månader. 

Jag tog inte tillbaka honom. 

• Anonym (L)
    Motherinlaw skrev 2025-06-18 02:48:48 följande:

Hade de känts bättre om han inte höll upp dörren menar du? 

Ja, för då är man inte otrogen eller attraherad. 

• Anonym (Utah)

Om jag hade gått ut på lunchen med en kollega hade det varit något jag nämnt för min sambo i vårt vanliga vardagstugg om hur dagen varit - oavsett kön och ålder på kollegan. Att din sambo inte sagt något tolkar jag som att han har skäl att hålla det hemligt - antingen att han är intresserad av tjejen eller att du är så sjukligt svartsjuk att han inte kan prata om sånt. 

• Anonym (L)
    Anonym (Utah) skrev 2025-06-18 07:12:21 följande:

Om jag hade gått ut på lunchen med en kollega hade det varit något jag nämnt för min sambo i vårt vanliga vardagstugg om hur dagen varit - oavsett kön och ålder på kollegan. Att din sambo inte sagt något tolkar jag som att han har skäl att hålla det hemligt - antingen att han är intresserad av tjejen eller att du är så sjukligt svartsjuk att han inte kan prata om sånt. 

Vissa går ofta ut på lunchen för att äta, t om varje dag. Ska man då redovisa med vem eller bara om det råkar bli att man går själv med en av motsatt kön?
  • Anonym (Kalle)
    Eftersom jag jobbar med 97% män är jag väl medveten om att många inte resonerar som kvinnor gör i det hörnet, men fortfarande finns det - hör och häpna- de som inte är ute efter sex. Mig ber män om råd i allt från sin relation till konflikter på jobbet eller med släkten, hantering av högre chefer, investeringar och karriär eller rekommendationer. Jag har fixat jobb åt en del av dem.

Jag vet för övrigt inte vad män tror sig vinna på att hela tiden försöka övertyga oss om att ni alla är svin? Dels är det faktiskt inte sant, och dels får man bara intrycket att ni behöver ursäkta er egen bristande moral med den argumentationen. 
    Du är nog inte målgruppen för män då? Vi kan prata, men med fertila 25 åringar tänker vi på nått helt annat!
  • Jimmy75

Instämmer! Så märkligt detta att klumpa ihop alla. Jag är man och hade kunnat ha 100 andra skäl än attraktion bakom det som tas upp i TS
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Mår dåligt av min partners kvinnliga kollega