• Anonym (Kvinnan)

Sexlust/goslust

Hej,
    Jag har ett problem med min man sedan 15 år tillbaka. Jag tycker om att gosa, typ en kram eller en puss. Men varje gång som jag kramar honom så gör han det sexuellt. Han vill alltså ha sex. ibland vill jag kramas utan sex, men blir det inget sex så vänder han sig bort och känner sig avvisad. Normalt har vi sex 2-3 gånger i veckan. Och däremellan skulle jag vilja gosa, utan att det leder till sex. Jag har provat såklart, men han har inget behov av gos utan så fort jag rör vid honom så ser han det som en invit till sex, och säger jag att jag bara vill gosa så blir han sur. Jag vågar tex inte ligga nära honom på nätterna för jag är rädd att han ska se det som en invit till sex. samma gäller på morgonen. Detta har gjort att jag håller mig borta de gånger jag vill mysa och inte vill ta sex. Jag har pratat med honom om detta, men han verkar inte ha något behov av gos, men ett väldigt stort behov av sex. Detta gör att han fortsättningsvis blir sugen på sex när jag kommer nära, och alltid blir han besviken om det inte blir sex. Är alla män såhär? När jag säger att jag behöver gos också, och att det känns som han blir besviken om det inte blir sex så blir han långsur och håller sig undan mig helt. Jag har provat att aldrig neka honom sex, för att se om hans behov har någon övre gräns, och om han kan tänka sig gosa efter den är nådd, men gränsen verkar ligga omkring 1-2 ggr/dag. Jag orkar inte det. 
  • Svar på tråden Sexlust/goslust
  • Anonym (Erfaren_man)

TS, jag förstår din känsla. Jag (som är man) älskar att gosa, och tycker din man verkar vara märklig. Sex är en sak, men kärleksfullt gos kan vara minst lika trevligt. Tyvärr är det nog svårt att ändra på hur han är. 

• Tom Araya
    Anonym (Kvinnan) skrev 2025-06-17 14:23:54 följande:

Det jag menar är att han blir sur om det inte leder till sex. Vi har ju barn, så det blir ju oftast till kvällen han förväntar sig sex. Säger jag att jag inte vill gå hela vägen, alltså penetration och orgasm för hans del så vänder han sig om och sover. Inget Sex, inget mys! 

Trist man!

Ibland har man ju inte lust eller ork (även som man), men att kramas, kyssas och ta på varandra är mysigt och givande ändå och hör ju till om man älskar varandra.
  • Motherinlaw

Alltid samma sak, kvinnor sitter jämnt på trumf, alltid era åsikter eller regler som gäller och ni kan inte tänka er hur män ser på saker eller situationer. 

Vänd på steken, han tycker du är helt och vill helt enkelt ligga med dig för att visa sin kärlek. Tar du inte vara på det så kommer han vara otrogen så småningom och då kan du inte skylla på honom.

Man kan inte ha kakan och äta den samtidigt. 

• beli
    Motherinlaw skrev 2025-06-18 02:54:43 följande:

Alltid samma sak, kvinnor sitter jämnt på trumf, alltid era åsikter eller regler som gäller och ni kan inte tänka er hur män ser på saker eller situationer. 

Vänd på steken, han tycker du är helt och vill helt enkelt ligga med dig för att visa sin kärlek. Tar du inte vara på det så kommer han vara otrogen så småningom och då kan du inte skylla på honom.

Man kan inte ha kakan och äta den samtidigt. 

Du verkar ha missat att de HAR sex.
  • beli
    beli skrev 2025-06-18 13:16:22 följande:
    Du verkar ha missat att de HAR sex.
    Och dessutom sex där HAN får orgasm men inte bryr sig om hennes njutning. Om du inte ser det skeva i det så är du lika kass som han.
  • Anonym (m)

Du får väl säga till honom att när du tar initiativ till gosa så vill du inte ha mer än så. Då vet han det och slipper han bli besviken och sur i fortsättningen.

• Fiona M

Jag hade tappat all lust att ha sex med nån som skiter i om jag har det bra.
    Varför är sex bara på hans villkor?

Anonym (Kvinnan) skrev 2025-06-17 14:20:12 följande:
    Så från hans sida ska mys alltid leda till penetration, och orgasm för hans del då. Jag själv har svårare att komma så det brukar han sällan orka med. 
  • Anonym (m)
    Anonym (LeRoi) skrev 2025-06-17 15:34:11 följande:
    Ja, det är verkligen en rimlig begäran. Han borde skärpa sig, sex är ingen rättighet.
    Det är väl ingen rättighet med något som har med en annans kropp att göra. Ändå så skriver du inte även det till TS, att hon inte har rätt till att gosa med honom? Varför påpekar du att det gäller just sex?
  • beli
    Anonym (m) skrev 2025-06-18 15:45:35 följande:
    Det är väl ingen rättighet med något som har med en annans kropp att göra. Ändå så skriver du inte även det till TS, att hon inte har rätt till att gosa med honom? Varför påpekar du att det gäller just sex?
    Tycker du själv det är rimligt att hon ger och ger men aldrig får nåt tillbaka?
  • Anonym (m)
    beli skrev 2025-06-18 15:53:21 följande:
    Tycker du själv det är rimligt att hon ger och ger men aldrig får nåt tillbaka?
    Nej? Men vad man känner är rimligt är ju en helt annan sak än vad man faktiskt har rätt till.
  • beli
    Anonym (m) skrev 2025-06-18 16:11:08 följande:
    Nej? Men vad man känner är rimligt är ju en helt annan sak än vad man faktiskt har rätt till.
    Jag förstår inte vad du menar. Menar du att han har rätt att få massor av själviskt sex men hon inte har rätt att få kärlek (gos, mys) av honom? Tänk efter nu.
  • Anonym (LeRoi)
    Ja, det är verkligen en rimlig begäran. Han borde skärpa sig, sex är ingen rättighet.
    Anonym (m) skrev 2025-06-18 15:45:35 följande:
    Det har du rätt i. "Stopp - min kropp" får barnen lära sig redan i förskolan.

Nu handlade tråden om en kvinna som kände sig pressad att gå med på sex, om hon bara ville gosa lite. En man som inte ställer upp på det kan naturligtvis säga ifrån att han inte vill ha någon närhet om det inte kan leda till sex.
  • Anonym (m)
    beli skrev 2025-06-19 14:25:20 följande:
    Jag förstår inte vad du menar. Menar du att han har rätt att få massor av själviskt sex men hon inte har rätt att få kärlek (gos, mys) av honom? Tänk efter nu.
    Nej? Varför skulle jag mena det? INGEN har rättighet till sex eller gos eller nåt som har med annans kropp att göra. Varför svarar du mig ens med en massa motfrågor som är helt irrelevanta? Jag ställde en fråga som inte var till dig, helt irrelevant vad jag tycker för att kunna svara på det? Fattar inte vart du vill komma egentligen 
  • Anonym (m)
    Anonym (LeRoi) skrev 2025-06-19 15:36:58 följande:
    Ja, det är verkligen en rimlig begäran. Han borde skärpa sig, sex är ingen rättighet.Det har du rätt i. "Stopp - min kropp" får barnen lära sig redan i förskolan.

Nu handlade tråden om en kvinna som kände sig pressad att gå med på sex, om hon bara ville gosa lite. En man som inte ställer upp på det kan naturligtvis säga ifrån att han inte vill ha någon närhet om det inte kan leda till sex.
    Men varför påpekade du inte även det för TS då? Att hon kan inte kräva att han ska gosa med henne på hennes villkor om han inte vill? Han ska ju inte känna sig pressad till något han heller
  • 1omtänksam

Hej Ts!

Svårt för dig. Förstår. Det är viktigt även med närhet såsom lätt beröring, kyssar, krama, hålla om i en relation. Jag tänker att du inte ska ha sex med honom på ett tag. Kanske ställa någon typ av ultimatum. Hur kan han försöka förstå dig? Han låter väldigt ego av din beskrivning. Din kropp och din njutning är precis lika viktig. Du ska ha det bra och skönt vid sex. Inte bara att du ska "serva" honom sex för att han kräver det. Hoppas att det ska kunna gå att lösa mellan er. Om inte så kanske terapi är bra? Blev riktigt ledsen å dina vägnar när jag läste ditt inlägg. För din kropp och din njutning är viktig! Glöm aldrig det! Själv älskar jag att ge bara ge med mjuka händer. Men också att få. Närhet och beröring, kanske en kyss i nacken, bli omhållen. Ibland är det nästan skönare än sexet i sig... Men nog om mig. Hoppas det ska gå mot en lösning för dig ts! 

• Anonym (H)
    Fiona M skrev 2025-06-18 13:50:15 följande:

Jag hade tappat all lust att ha sex med nån som skiter i om jag har det bra.
    Varför är sex bara på hans villkor?

Samma här.
Svar på tråden Sexlust/goslust