Jag tror jag har fått missfall
Tror jag har fått
Jag fick reda på att jag var gravid för två veckor sedan och har den senaste veckan blött småblödningar varje dag, flera gånger om dagen. Har inte ont men hade som molande mensvärk i några dagar.
Jag mådde illa i några dagar förra veckan, kände mig extra hungrig, extra trött, och brösten kändes spända och ömma. Jag hade en del graviditetssymtom med andra ord, men dessa har nu avtagit helt och jag känner mig helt som vanligt. Känner mig inte gravid längre helt enkelt. Jag har varit i kontakt med vården två tillfällen då jag ville kolla upp om jag fått ett tidigt missfall, men fick samma svar båda gångerna, att jag bara ska avvakta och se om jag får smärtor eller en större blödning. Är i vecka 6 + 1 nu och enligt barnmorskan som jag pratade med gör dom ingen ultraljudsundersökning så tidigt, utan man avvaktar bara och ser vad som sker i princip. Känns så märkligt bara att jag ska gå runt nu och inte veta om jag är gravid eller inte och bara hoppas på det bästa. Jag tror själv inte att jag är gravid längre, känner det på mig.
Någon som har varit med om samma sak, där det inte varit missfall? Tänker att det kanske är normalt? Vet ju att det kan vara det, men det känns konstigt att mina graviditetssymtom upphört och att jag fortsatt blöder. Undrar också hur länge jag ska behöva vänta egentligen innan jag kan få ta reda på om jag fått missfall eller inte. Är ju ingen idé att ta gravtest heller för det kommer troligtvis fortfarande visa positivt ändå.
Vad hade ni gjort? Bara väntat och avvaktat? Eller försökt pusha mer för att få undersöka saken?