Ledsen över allt jag inte kan äta, nu har jag tappat all aptit
Det är liksom inte roligt längre. Det har iofs aldrig varit roligt när jag måste säga nej till goda saker, som jordgubbar på midsommar, och äppelpaj och tomatsås. Men på senare år har jag fått lägga matvara efter matvara på högen av saker jag är allergisk mot, eller som förvärrar mina andra sjukdommar, och snart är ingenting kvar. Jag har alltid varit en "mackmänniska" men nu har jag fått lägga brödet, och allt annat mjöl nästan, åt sidan. Förr kunde jag äta tillagade rotfrukter, men det funkar inte längre. Om jag äter paprika ser jag ut som jag blivit misshandlad efteråt. Av ärtor och bönor får jag utslag över hela kroppen, jag ser ut som att jag har mässlingen. Mejeriprodukter ger mig ont i hela kroppen av någon anledning, det känns som att jag sprungit tre maraton på rad.
Av någon anledning kan jag äta kakao. Inte choklad alltså, men kakao. Och kyckling och olja. Ägg kan jag äta. Men det är ju inte roligt att äta bara det. Vården är inte till någon hjälp, de säger bara att mina olika sjukdomar samverkar för att drabba alla varugrupper.
Tack för att jag får klaga av mig i min ledsenhet.