• Anonym (Grinig tant)

Skulle skjuta upp mens

Men mens brukar fela 2 dagar eller 1 eller ibland 3. Nu skulle jag skjuta upp den så började med tabletter på torsdagen för räknade att den skulle komma tidigast måndag. Men så dök den upp fre eftermiddag men lite så slutade med tabletterna för fungera ju inte då. Men den hoppade inte igår ordentligt förens på må dagen. På torsdag åker vi på semester 4 dagar och pool och havs bad står ju på agendan. 
    Varje år lyckas den pricka in semester och ändra sig så den kommer precis då.
    Hur badar man? Vet de står man kan bada med tamponger men efter sista barnen så kan jag inte ens kissa utan att byta då jag antar blivit slapp vid ingången. Har inga problem med sex dock.
    Tar det tid att lära sig mens kopp? Vill sp gärna leka med barnen i poolen
  • Svar på tråden Skulle skjuta upp mens
  • Anonym (Isabella)

Jag antar att mensen kommer att vara väldigt sparsam när ni väl kommer iväg på resan. Och jag tror att det kommer att funka jättebra att bada med tampong. Du tar ju inte i när du badar. Kanske gå upp en storlek för säkerhets skull?

• cosinus

Hjälper ju inte nu. 

Men jag fick tips om att skjuta upp menscykeln innan istället för den som är mitt under semestern för att då ha marginal för strul och slippa eventuella biverkningar av pillren mitt under semestern. 

För mig hade det funkat klockrent. När jag sköt upp mensen några dagar så kom den där efter i helt normal tid.

Kan vara ett tips till nästkommande år. 

Jag brukar alltid bada med tampong om jag har mens, för mig har det inte varit ett problem om jag inte åkt väldigt snabba vattenrutschkanor. Då har det kunnat skölja in vatten och då har jag fått byta tampong direkt för blir den vattenfylld rinner det rakt genom den. 

Svar på tråden Skulle skjuta upp mens