• Anonym (Nq)

Hon ber oss ta bort hunden

Min familj är otroligt hjälpsamma, min bror har skaffat tjej från dejting app sen något år tillbaka, nu har de skaffat barn och min bror har blivit total förändrad. Så fort jag är hemma så blir han typ avundsjuk och kontrollerande, och då måste han komma hit direkt med hans unge och tjej, de kommer hit och berättar hennes historia varje gång om hur tufft hon har det i hennes hemland? Hur hon kämpat hela sitt liv och att vi ska ha respekt mot henne. Själv sitter man där med en cancer diagnos. Det är alltid HON. Samtidigt sitter min bror då och skämtar om mig och hur jag var som liten, 

när de är här så gör de inte ett skit, de hjälper inte till med något Och hon bara sitter med sitt stone face. 

när vi har grillat då ska hon inspektera maten, nu har hon även börjat små sparka på våran hund När hon är här och gett som förslag att vi ska ta bort honom för han är ett smutsigt djur. min bror kom ut i panik och gråtandes ?hon kommer lämna mig, ni måste ta bort hunden? 

Min mamma gör allt för dessa två, det Är bara dem som gäller nu men ändå får hon sms på sms om hur dåligt hans tjej tycker att vi behandlar henne och att vi ska hjälp till mer Med ungen som skriker 24/7.  Har tagit avstånd från dem och enligt hennes religion Gör man inte så. 

klarar inte av detta, så himla taskigt. de har ingen kontroll på något.  

• Svar på tråden Hon ber oss ta bort hunden
  • Anonym (Grabb)
    Att sparka en hund är aldrig okey, så länge det inte handlar om att freda sig från en ilsken och aggressiv hund... men det är sällan klokt i sådana fall heller...

Okey. Det finns en familj. En mamma och en pappa, och en syster och en bror. Jag tolkar det som att TS inte bor hemma. Men när hon kommer "hem" så rusar brorsan dit och tar med sig sin "utländske" sambo och tillika deras barn.

Okey. Varför måste han nödvändigtvis komma när du är där TS? För i ärlighetens namn, du verkar inte så förtjust i vare sig din brorsa eller hans sambo eller deras barn.

Väl där så engagerar sig era föräldrar mycket i brodern och hans familj. Mmm, här kommer en newsflash för dig TS. När ett syskon skaffar en partner och dessutom familj. Då tenderar de att hamna mer i fokus en "lillasyster" som inte har någon pojkvän eller familj. Deal with it! Väx upp!

Att svägerskan sparkar efter hunden. Inte okey, inte någonstans. Ja, hundar betraktas olika i olika kulturer, t o m olika även i vissa "västerländska" länder. Säg åt henne att strunta i hunden. Långt i från alla från "mellanöstern" som bor i sverige har problem med hundar. Mina erfarenheter är mer att de ofta är rädda för hundar...

Det är dags att bli vuxen TS. Er familj är idag inte bara du och brorsan och morsan och farsan. Saker blir annorlunda. Hitta sätt att umgås, välj hur du vill göra. Du behöver inte bli bästis med din svägerska. Absolut inte. Hon behöver givetvis fatta att man kan inte sparka på/efter familjens hund. Det kan du ta med din bror, så får han förklara läget.

Ibland så är det klokt att klippa navelsträngen som ung vuxen. Stå på egna ben liksom. Vilken slags relation vill man ha i sin familj, som vuxna!?

mvh
  • Goneril
    Dexter dot com skrev 2025-06-26 05:27:06 följande:

Man behöver inte tycka om andras djur men en normal människa är inte elak mot djur och accepterar att andra har och tycker om djur. Hon verkar obehagligt gränslös så jag hade inte låtit henne komma i närheten av min hund och funderar på att inte umgås alls med henne. Men prata med din bror för han kommer nog behöva ha ditt stöd framöver om han fortsätter leva med henne.

Du snackar. Sydostasien, Iran, mycket Asien överhuvudtaget. Arbetat i Singapore. Avundsjuk?
  • Goneril
    Goneril skrev 2025-06-26 23:34:55 följande:
    Du snackar. Sydostasien, Iran, mycket Asien överhuvudtaget. Arbetat i Singapore. Avundsjuk?
    Skulle egentligen ha svarat Anonym D. Några sällskapshundar har då jag aldrig sett, inte i Iran i varje fall. Anonym D är inte så berest och därför avundsjuk.  Iran 2014, president Rouhsni, ganska västorienterad vilket inte gillades av ayatollorna.
  • Anonym (:D)
    Goneril skrev 2025-06-26 23:40:41 följande:
    Skulle egentligen ha svarat Anonym D. Några sällskapshundar har då jag aldrig sett, inte i Iran i varje fall. Anonym D är inte så berest och därför avundsjuk.  Iran 2014, president Rouhsni, ganska västorienterad vilket inte gillades av ayatollorna.
    Avundsjuk, är du dum eller? Varför inbillar du dig att någon som rättar dig skulle vara avundsjuk? Min familj är från Mellanöstern! 
    Om du hade läst mitt inlägg ordentligt så hade du fattat att jag skrev om vakthundar och inte sällskapshundar.
    Goneril fattar inte skriven text så bra och är avundsjuk på min Mellanösternbakgrund enligt egen logik. 
  • Anonym (M2)
    Goneril skrev 2025-06-26 23:34:55 följande:
    Skulle vi vara avundsjuka för att du har arbetar i Singapore?

Tillåt mig skratta 😅
  • Anonym (M2)
    Goneril skrev 2025-06-26 23:40:41 följande:
    Anonym (D) pratade heller inte om sällskapshundar, utan vanthundad. Som är vanligt i bla Iran. 
  • Anonym (m)
    Anonym (Nq) skrev 2025-06-25 21:47:07 följande:

På allt detta så känner jag mig så sjukt utstött i familjen när vi alla samlas, känns som jag bara är där för och vara där, men att man ändå inte gör någon funktion liksom. 

Min mamma står och daltar med hon utländska och min bror hänger med pappa. och själv blir man helt själv sittandes och typ utstött. 

Egentligen struntar jag i det, men själva känslan blir så konstig. 

Jag känner så igen mig jag med? men har insett det blir ganska meningslöst att hänga på typ släktträffar eller familjemiddagar där ingen bryr sig om mig, varför ska jag vara där liksom. Men du bor kanske med dem?
  • Anonym (S)

Jag hade sparkat på henne och bett min bror ta bort henne istället, alla skulle må så mycket bättre av det! Han också, och det vet han innerst inne!
    Rasblandning slutar aldrig väl!

Vi ses om några dagar....!

• Anonym
    Anonym (m) skrev 2025-06-27 14:35:00 följande:
    Jag känner så igen mig jag med? men har insett det blir ganska meningslöst att hänga på typ släktträffar eller familjemiddagar där ingen bryr sig om mig, varför ska jag vara där liksom. Men du bor kanske med dem?
    Föregå med gott exempel
    Börja bry dig om de andra
  • Anonym (KG)

Säg upp bekantskapen med fanskape. Helst igår!

• Anonym (Bie)
    Anonym (S) skrev 2025-06-29 15:13:39 följande:

Jag hade sparkat på henne och bett min bror ta bort henne istället, alla skulle må så mycket bättre av det! Han också, och det vet han innerst inne!
    Rasblandning slutar aldrig väl!

Vi ses om några dagar....!

För all del, tyck illa om någon som beter sig illa, men termer som "rasblandning" hör inte hemma 2025. Urk. 
  • Anonym (m)
    Anonym skrev 2025-06-29 18:08:15 följande:
    Föregå med gott exempel
    Börja bry dig om de andra
    Jag har gjort det så börja är inte så relevant att föreslå
  • Vi är två

Din bror gör sina val, Du gör 100% dina egna. Vill han leva det livet är det hans eget val, men hos dig gäller dina regler. Om det inte passar bror o tjej är det deras problem och de behöver inte komma, i alla fall inte hon.
    Curla inte brorsan

Svar på tråden Hon ber oss ta bort hunden