• Sannasv

Gravid till hösten

Hejsan!
    Jag och min sambo planerar att försöka bli gravida till hösten!
    Så jag undrar helt enkelt om det är några fler som går i samma tankar så att man kan följas åt? Hade varit så kul 😍

• Svar på tråden Gravid till hösten
  • Anonym (Elly)

Jag har tagit upp frågan om ett andra barn med min man för ett halvår sedan. Då sa han varken bu eller bä samt fråga mig igen om ett halvår.

Så här står jag nu ett halvår senare 😂😂🥰 så jäkla nervös och pirrig. Ska ta upp barnfråg med honom igen imorgon. Säga att jag vill äta klart min pillerkarta sen är jag redo att börja försöka.

Vi har en dotter som blir 3 år i oktober. Vill gärna ha 4 år mellan syskon. Hoppas att min man vill detamma.

Jag är 34 snart så känner att det är nu eller aldrig med ett till barn. Har ingen större lust att börja om när dottern är ännu större. Är också väldigt bebissugen och känner att jag vill ha en till familjemedlem ❤️

• Snoozen92

Idag kom mensen! Så det tog bara några veckor ändå för kroppen att komma igång! 🤩

• Snoozen92
    Anonym (Elly) skrev 2025-08-11 23:29:41 följande:

Jag har tagit upp frågan om ett andra barn med min man för ett halvår sedan. Då sa han varken bu eller bä samt fråga mig igen om ett halvår.

Så här står jag nu ett halvår senare 😂😂🥰 så jäkla nervös och pirrig. Ska ta upp barnfråg med honom igen imorgon. Säga att jag vill äta klart min pillerkarta sen är jag redo att börja försöka.

Vi har en dotter som blir 3 år i oktober. Vill gärna ha 4 år mellan syskon. Hoppas att min man vill detamma.

Jag är 34 snart så känner att det är nu eller aldrig med ett till barn. Har ingen större lust att börja om när dottern är ännu större. Är också väldigt bebissugen och känner att jag vill ha en till familjemedlem ❤️

Håller tummarna! 
    Tagit flera år för min man att äntligen gå med på nr 3 här! 🤣
  • Anonym (fff)

Perfekt! Ni tar bebisar, jag tar tupplurarna ni inte kommer få. Win-win!

• Anonym (Elly)
    Snoozen92 skrev 2025-08-14 18:26:02 följande:
    Håller tummarna! 
    Tagit flera år för min man att äntligen gå med på nr 3 här! 🤣
    Ja nu har vi pratat. Det verkar som min man vill börja försöka redan nu. Jag blev chockad. Trodde han skulle säga nej eller vänta.

Är såklart glad men behöver bearbeta informationen lite.
  • Snoozen92
    Sannasv skrev 2025-10-20 11:29:46 följande:

Någon som har fått ett plus än? 😍

Nej, och har blev det ett uppehåll i försökandet pga lite sjukdom och annat stök! Hoppas kunna köra igång igen efter november! ☹️

Hur går det för er?
  • Sannasv
    Snoozen92 skrev 2025-10-21 18:42:34 följande:
    Nej, och har blev det ett uppehåll i försökandet pga lite sjukdom och annat stök! Hoppas kunna köra igång igen efter november! ☹️

Hur går det för er?
    Håller tummarna 🤗
    Har BIM imorgon så håller tummarna på att inte mensen kommer nu, men har andra symtom nu än vad jag brukar ha innan mens så hoppas verkligen på ett plus nu!
    Tog ett test i måndags men det va negativt, sä hoppas på att de bara var för tidigt att testa då 🤗
  • WRenland

Kul tråd! Ni kanske redan har hunnit lyckas några av er. Vi ska börja försöka med första barnet på decembers ägglossning. Har hittills "övat" med ägglossningstester varje månad sedan jag slutat med p-piller. Känner mig hoppfull men med respekt inför det som komma skall! Vi ska ju även gifta oss nästa år så blir mycket på en gång ????

• AvokadoToast

Hoppas det går bra för er i tråden! Vi fick ett plus i oktober och jag är i vecka 10 nu 🥰 

• Sannasv
    AvokadoToast skrev 2025-11-26 09:04:41 följande:

Hoppas det går bra för er i tråden! Vi fick ett plus i oktober och jag är i vecka 10 nu 🥰 

Men va roligt!
    Jag plussade igår så är i vecka 5 isch nu 😄
Svar på tråden Gravid till hösten