Gravid till hösten
Hejsan!
Jag och min sambo planerar att försöka bli gravida till hösten!
Så jag undrar helt enkelt om det är några fler som går i samma tankar så att man kan följas åt? Hade varit så kul 😍
Hejsan!
Jag och min sambo planerar att försöka bli gravida till hösten!
Så jag undrar helt enkelt om det är några fler som går i samma tankar så att man kan följas åt? Hade varit så kul 😍
Låter som att det blev en väldigt fin övergång från ett till två barn för er. :) Jag hoppas det ska bli det för oss med. Och att det ska bli lika bra för er med ett tredje barn. Hur gammal är er yngsta nu?
Kan bli orolig för att det starka band min son och jag har ska förstöras, men kommer göra allt för att det inte ska göra det. Min pojke fyller snart tre, så han kommer vara nästan fyra när syskonet kommer om det skulle bli plus direkt.
Jag läste att många börjat med folsyra. Måste också komma igång, har bara inte haft vägarna förbi apoteket än. Har iaf inte använt preventivmedel (förutom kondom) på länge och en regelbunden mens så det är ju bra inför försöken. Blir spännande sen när man kan göra en BIM-lista. När vi försökte förra gången använde jag ägglosningstester. Vet inte hur vi ska göra nu riktigt. Har appen Maya som visar när jag har ägglosning och mens, och sen brukar iaf stämma när det gäller mensen, kan diffa en dag eller så ibland. Förra gången tog det fyra månader att bli gravid. Men nu är vi ju lite äldre, så det kan kanske göra att det tar längre tid. Dock kanske vi är mer avslappnade nu iom vi vet att det funkade förra gången.
Tiden går så mycket fortare med barn tycker jag, de växer så snabbt! Skönt ändå att de kan vara lite mer självgående tänker jag. Så härligt att äntligen få ja från din man. Har det lite samma här, jag som driver på. Min sambo tycker framför allt att den första bebistiden var jobbig. Han tror det blir mysigt med två barn, men att det först mest kommer vara jobbigt. Jag tyckte det var jobbigt bitvis, perioder så skrek vår pojke mycket på eftermiddagarna. Det var inte kolik, men ändå lite åt det hållet för han var väldigt missnöjd i flera timmar, dock inte totalt otröstlig utan man fick stå och vagga ihärdigt. Men jag mins ju också allt det gosiga och längtar efter det.
Jag var faktiskt på apoteket idag, tror att de jag valde hette Tillval Folsyra. Plockade i all hast men var nog de jag hade sist med. Hoppas du får snabbt plus ändå nu :)
Tiden går så mycket fortare med barn tycker jag, de växer så snabbt! Skönt ändå att de kan vara lite mer självgående tänker jag. Så härligt att äntligen få ja från din man. Har det lite samma här, jag som driver på. Min sambo tycker framför allt att den första bebistiden var jobbig. Han tror det blir mysigt med två barn, men att det först mest kommer vara jobbigt. Jag tyckte det var jobbigt bitvis, perioder så skrek vår pojke mycket på eftermiddagarna. Det var inte kolik, men ändå lite åt det hållet för han var väldigt missnöjd i flera timmar, dock inte totalt otröstlig utan man fick stå och vagga ihärdigt. Men jag mins ju också allt det gosiga och längtar efter det.
Jag var faktiskt på apoteket idag, tror att de jag valde hette Tillval Folsyra. Plockade i all hast men var nog de jag hade sist med. Hoppas du får snabbt plus ändå nu :)
Äntligen har mensen kommit och slutade igår, skönt att veta att den har kommit nu. Så nu är det bara hoppas och se när det blir ett plus 🥰
Äntligen har mensen kommit och slutade igår, skönt att veta att den har kommit nu. Så nu är det bara hoppas och se när det blir ett plus 🥰
Hej! Vi ska också börja försöka nu i augusti😍 första barnet, fick utomkvedshavandeskap i oktober så är dock livrädd att det ska hända igen?eller att det ska bli svårt med tanke på att jag fick opererat bort min vänstra äggledare.. vilket har gjort att vi dragit på det att våga försöka igen..försöker att inte tänka på det så mycket men samtidigt så är det så svårt då man vet hur det kan gå😕 men försöker att vara positiv och tro att det ska gå bra den här gången!!
Hej! Vi ska också börja försöka nu i augusti😍 första barnet, fick utomkvedshavandeskap i oktober så är dock livrädd att det ska hända igen?eller att det ska bli svårt med tanke på att jag fick opererat bort min vänstra äggledare.. vilket har gjort att vi dragit på det att våga försöka igen..försöker att inte tänka på det så mycket men samtidigt så är det så svårt då man vet hur det kan gå😕 men försöker att vara positiv och tro att det ska gå bra den här gången!!
Jag har tagit upp frågan om ett andra barn med min man för ett halvår sedan. Då sa han varken bu eller bä samt fråga mig igen om ett halvår.
Så här står jag nu ett halvår senare 😂😂🥰 så jäkla nervös och pirrig. Ska ta upp barnfråg med honom igen imorgon. Säga att jag vill äta klart min pillerkarta sen är jag redo att börja försöka.
Vi har en dotter som blir 3 år i oktober. Vill gärna ha 4 år mellan syskon. Hoppas att min man vill detamma.
Jag är 34 snart så känner att det är nu eller aldrig med ett till barn. Har ingen större lust att börja om när dottern är ännu större. Är också väldigt bebissugen och känner att jag vill ha en till familjemedlem ❤️