• Anonym (35)

Skulle du kunna säga till?

Jag är 35, ser yngre ut.

Idag satt jag än en gång och väntade på att lämna blodprover. Det var mycket folk och sittplatserna upptagna när en äldre person kommer dit och vill sitta. En säger åt mig att resa mig, antagligen för att jag satt på en "egen plats", inte en som var i raden av flera.. jag sa ifrån och personen ifråga blev arg och kallade mig diverse otrevliga saker.

Lång historia kort, jag satt kvar och den gamla fick fråga vidare medan den som bett mig resa mig fortsatte hacka på mig.

Skulle du kunna göra så? Hjälp mig förstå vad tusan det är som rör sig i huvudet på såna personer.

• Svar på tråden Skulle du kunna säga till?
  • Trent
    Anonym (35) skrev 2025-07-01 15:11:21 följande:
    De ringde om provresultatet i morse. Jag är tom sjukare än vi trodde innan, så jo jag behövde platsen.
    Du är ju helt otrolig! Du utgår BARA från dig själv. Du är sjukt otrevlig och hoppar över massor av inlägg som du inte gillar.

Så jo, hur fan visste du att du mest behövde platsen? 

Och angående din ursprungliga jävla idiotfråga. Den som bad om platsen eller hur det nu var hade kanske en riktig skitdag. Hen kanske fick kicken igår. Hens hund dog nyss. En skilsmässa. En död mamma. Ja vafan som helst kan ha hänt. Eller inget alls. Men du nämner inget om att du ens tänkt att den personen kan ha haft någon anledning som inte syns. Men du förutsätter att folk ska fatta att du är så jävla speciell. Det är en idiotisk tanke. Du är precis som alla andra. Bara lite otrevligare.
  • Anonym (f)
    Lynx123 skrev 2025-07-01 14:58:13 följande:

Blir ändå lite nyfiken - behövde du verkligen platsen eller var det främligens tillsägelse som gjorde att du inte ville ge upp den?

Var är ditt hyfs? Din empati för andra människor? Ditt deltagande i tråden har verkligen varit ohyfsat.
  • Anonym (f)
    Trent skrev 2025-07-01 19:11:23 följande:
    Du är ju helt otrolig! Du utgår BARA från dig själv. Du är sjukt otrevlig och hoppar över massor av inlägg som du inte gillar.

Och angående din ursprungliga jävla idiotfråga. Den som bad om platsen eller hur det nu var hade kanske en riktig skitdag. Hen kanske fick kicken igår. Hens hund dog nyss. En skilsmässa. En död mamma. Ja vafan som helst kan ha hänt. Eller inget alls. Men du nämner inget om att du ens tänkt att den personen kan ha haft någon anledning som inte syns. Men du förutsätter att folk ska fatta att du är så jävla speciell. Det är en idiotisk tanke. Du är precis som alla andra. Bara lite otrevligare.

Så folk som beter sig otrevligt( åt en annan vägnar ska tilläggas, en som garanterat inte var tillfrågad)  i onödan får frikort? Denna kunde inte hållit käft och grymtat åt någon i kön på Ica i stället för att vara ett as på provtagningen?

Man får aldrig skriva en tråd från sitt eget perspektiv heller...noted

Hela tråden handlar om att TS ber om perspektiv från andra som kan varit just den där sura idioten vid något tillfälle. Mennejnej

• Anonym (35)
    Trent skrev 2025-07-01 19:11:23 följande:

Jag vet inte vem av oss som behövde den mest, men det ändrar inte att jag behövde den också. Jag blir inte friskare bara för att någon annan är i behov av sittplats. Den gamla får be någon annan resa sig eller så kan säkert personalen få fram en stol till.

Det finns ingen som helst anledning för vare sig dig eller den i väntrummet att bete er illa. Jag förväntar mig inte något annat än samma hänsyn de flesta är fullt kapabla att ge människor i sin omgivning. Jag hoppas du lär dig det en dag.

• Anonym (f)
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-07-01 13:00:50 följande:
    Jag undrar mest vad det spelar för roll att du eventuellt ser yngre ut.
    Sjuk Kan man vara oavsett ålder och sa du "ifrån " på ett trevligt sätt så ser jag inte att du gjort fel.

Dock känns att "säga ifrån" mer som en stöddig attityd och var det så, ja då uppträdde du dåligt.

Snacka om att märka ord haha

Att säga ifrån kan göra på många sätt. Det är inget stöddigt med att säga ifrån, då beklagar jag att du inte har bättre erfarenheter från att stå upp för dig själv.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (f) skrev 2025-07-01 19:27:05 följande:

Att säga ifrån kan göra på många sätt. Det är inget stöddigt med att säga ifrån, då beklagar jag att du inte har bättre erfarenheter från att stå upp för dig själv.

Nu har ts redan svarat på min kommentar så du kan andas ut i lugn och ro. 
  • Trent
    Anonym (f) skrev 2025-07-01 19:23:03 följande:

Så folk som beter sig otrevligt( åt en annan vägnar ska tilläggas, en som garanterat inte var tillfrågad)  i onödan får frikort? Denna kunde inte hållit käft och grymtat åt någon i kön på Ica i stället för att vara ett as på provtagningen?

Man får aldrig skriva en tråd från sitt eget perspektiv heller...noted

Hela tråden handlar om att TS ber om perspektiv från andra som kan varit just den där sura idioten vid något tillfälle. Mennejnej

Varför tar DU på dig en offerkofta? Idiotiskt!

Hur fan ska någon här kunna veta hur eller vad personen på provtagningen tänkte eller varit med om. Det är själva poängen. Det hade kanske inget med ts att göra, eller massor. 

Om ts på riktigt hade brytt sig om det och varit beredd att ändra sitt beteende hade hen inte skrivit som hon gjort. Beredd att ändra sitt beteende? Ja vilken annan vettig anledning kan det finnas att skriva en sån här tråd?  

Ts är en egoistisk otrevlig jävel som tror att hen är speciell på något sätt. Löjligt. 
  • Trent
    Anonym (35) skrev 2025-07-01 19:26:34 följande:

Jag vet inte vem av oss som behövde den mest, men det ändrar inte att jag behövde den också. Jag blir inte friskare bara för att någon annan är i behov av sittplats. Den gamla får be någon annan resa sig eller så kan säkert personalen få fram en stol till.

Det finns ingen som helst anledning för vare sig dig eller den i väntrummet att bete er illa. Jag förväntar mig inte något annat än samma hänsyn de flesta är fullt kapabla att ge människor i sin omgivning. Jag hoppas du lär dig det en dag.

Såna som du gör att blir fullt begripligt hur Trump kan vinna ett presidentval. Att leva i så medvetet sjäkvbedrägeri. Jag fattar det inte men uppenbarligen finns ni. 
  • EpicF
    Anonym (f) skrev 2025-07-01 19:27:05 följande:

För många kan det dock upplevas som en stöddig attityd. Allt handlar om hur man säger det, vilket tonläge rösta  har, mimik, ansiktsuttryck etc. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Kex) skrev 2025-06-30 20:07:18 följande:

Är det inte samma TS som tidigare startat en tråd om nästan exakt samma situation på en buss, då busschauffören sa åt hen, som satt på handikapplatsen,  att lämna plats till en gammal kvinna? TS verkar ofta råka ut för detta av någon märklig anledning?

Känns som om samma trådar med ung, mer eller mindre sjuklig person som inte kan tala för sig och berätta att den är sjuk när någon vill ha dens sittplats återkommer minst en gång i halvåret..
  • fornminne
    Anonym (35) skrev 2025-07-01 14:04:50 följande:
    Men man kan svara ur sitt eget perspektiv, om man själv är en sån som kan bete sig så.
    Nej, jag hade inte gjort så.

Du vill veta om det är normalt beteende? Eller vanligt beteende? Eller om någon tycker att främlingen betedde sig ok?

Jag tycker absolut att personen gick över gränsen. 
  • Anonym (MM)

Bry dig inte om detta, finns så många personer som njuter av 
    att få bli arga och sätta folk på plats, vissa är mer utsatta av detta 
    än andra, jag är själv en sån person som väldigt ofta drabbas av att andra försöker sätta mig på plats med div metoder. 

Så gott som alltid är det precis som i ditt fall rena missförstånden, dom som ska agera så här känner ofta också av vilka dom kan köra detta beteende emot, där dom inte får mothugg. 

Svar på tråden Skulle du kunna säga till?