• Glennswe

Solbränna, bikinilinjer eller ljus hy

Det är en helt annan syn på idealisk solbränna jämfört när jag var yngre på nittiotalet. Klart mer hälsosamt idag. Känner att jag även har ändrat vad jag tycker är snyggt. Nu kan jag tycka att det är väldigt sexigt med helt ljus hy, gärna i kombination med svart så att kontrasten blir stor. Även bikinilinjer tycker jag är läckert. En helt solariebrun kropp som är onaturligt brun var för mig otroligt läcker förr men inte idag. Hur ser andra på detta?

• Svar på tråden Solbränna, bikinilinjer eller ljus hy
  • Anonym (Qwerty)

Jag tycker det ser lite tråkigt ut med bleka människor. Är man ute mkt och använder solskydd så får man en snygg och naturlig solbränna. Människor som är alltför solbrända är lika fula som bleka människor. Lagom är bäst. 

• Anonym (Måns)

Jag föredrar naturligt mest, finns ju folk som har naturligt ljus hy. Tycker det är galet vackert som typ Liz Taylor etc
    Denna grupp har oftast väldigt fin hy och ungdomlig tack vare att dom måste vara rädda om hyn. Och brukar åldras väldigt fint. Dom som är mest i solen kommer se ut som russin vid typ 40-50.

Finns ju en viss hysteri i samhället med det där som jag aldrig förstått. En del blir ju inte ens bruna, är ingen vits då. Men det absolut värsta är dom som smetar på brun utan sol. Och där nyansen blir åt det orange hållet, ser inte klokt ut. Eller där man oftast ser var deras naturliga vita hy träder fram, t ex vid fötter. Oftast ser man till 90% om något är fusk bränna. Eftersom det inte är naturligt på våra breddgrader att vara så brun året om.

Hellre naturligt än konstlat.

• Anonym (Måns)

* Liv Tyler , menar jag. 

• Mayjel
    Anonym (Måns) skrev 2025-07-01 13:10:52 följande:

* Liv Tyler , menar jag. 

Ja, hon har fin hy. Nicole Kidman är ett annat exempel på någon som bevarat sin ljusa fina hudton genom åren.

Tycker att du har rätt i övrigt också.Vissa människor är naturligt ljusa och en del mörkare. Folk passar bäst i sin naturliga hudfärg.
    Att vara ljus innebär inte heller per automatik att man skulle vara blek eller ?färglös?. Det är helt enkelt bara en ljusare färg än brunt.

Jag tycker personligen inte att människor ser fräschare ut bara för att deras hud har en brunorange ton. Förstår inte riktigt det tankesättet. Låter som nåt invant mantra från all reklam och det soldyrkande modet som var på 90-talet.
  • Aliona

Jag håller med en tidigare talare att ens naturliga hudton är vackrast. Det handlar helt om hur ena färger passar ihop. Helt vinterblek mitt i sommaren är inte snyggt, men en mycket ljus eller rödlätt person ser bäst ut i ljus, lätt solbränd hud. Solariebränna är inte fint, inte heller ett klassiskt skandinaviskt utseende men med djupbrun färg och en hud som är läderaktig efter alldeles för mycket solande. Även östasiater är vackrast i blek hud, det blir snyggast kontrast till djupsvart här. Har man mer medelhavsfärger eller latinamerikanska så är det däremot snyggt med solbränna. 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Solbränna, bikinilinjer eller ljus hy