• Anonym (Anonym)

Har kemi växt fram för er?

Ska träffa en kille för andra gången och vi båda kände efter första dejten att kemin inte riktigt fanns där. Han skrev "förutom att jag inte kände kemin mellan oss" och jag kände lite samma, jag kopplade spontant "kemi" till fysisk attraktion, men hur vet jag att han tänker så? Kemi mellan två personer är ju så mycket mer än attraktion när jag googlar på det.

Båda är dock nyfikna på varandra så därför ska vi ses igen. Jag gillar hans leende, hans energi får mig känna mig lugn och det finns en nyfikenhet för honom. Lite spännande ändå att utforska om kemi kan växa fram. Jag är väldigt förväntansfull att få träffa honom och han ser också mycket fram emot att ses skrev han.

• Svar på tråden Har kemi växt fram för er?
  • Anonym (Lövet)

Ok, då vet vi det. Lycka till. 

• Anonym (Em)

Nej, jag har aldrig varit med om att kemi växt fram.

• Anonym (GG)

Endera finns den eller så inte. Har aldrig hör talas om att detta skulle vara något som växter fram.

• Anonym (Liz)

Kör, finns ju inte mycket mer att förlora än tid...

Och jo, kemi måste väl ändå kunna växa fram.... man hör ju om folk som varit vänner i flera år och sedan blir ihop för stt de hittar varandra 

• KimLinnefeldt

Kemi kan definitivt växa fram, i takt med att man lär känna varandra lite djupare.

Du och din dejt har träffats en gång (1!) och han har redan utvärderat dig och chanserna att ni ska bli ett par. Det låter slarvigt och riskerar att skada det sköra som behöver lite tid att växa till sig.

Tyck inte så mycket, lev!

• Anonym (m)

Fast om ni båda vill prova igen så tror jag nog att det fanns någon kemi ändå

• Anonym (njet)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-02 12:43:08 följande:

Ska träffa en kille för andra gången och vi båda kände efter första dejten att kemin inte riktigt fanns där. Han skrev "förutom att jag inte kände kemin mellan oss" och jag kände lite samma, jag kopplade spontant "kemi" till fysisk attraktion, men hur vet jag att han tänker så? Kemi mellan två personer är ju så mycket mer än attraktion när jag googlar på det.

Båda är dock nyfikna på varandra så därför ska vi ses igen. Jag gillar hans leende, hans energi får mig känna mig lugn och det finns en nyfikenhet för honom. Lite spännande ändå att utforska om kemi kan växa fram. Jag är väldigt förväntansfull att få träffa honom och han ser också mycket fram emot att ses skrev han.

Sexuell kemi, nej inte av min erfarenhet. De som inte varit kåta mer eller mindre direkt har aldrig blivit särskilt kåta eller intresserade av att ligga senare heller. Kanske det är annorlunda för andra dock.
  • Anonym (Man)

Vet inte om jag är ovanligt eller ej, men nog har kemi och attraktion växt fram fler än en gång. Går jag på stan och ser jämngamla kvinnor i min egen ålder runt 50 så tittar jag sällan en andra gång. Men skulle sig lära känna någon av dom skulle sig säkert kunna känna kemi och attraktion.

Efter första träffen med min partner tyckte jag hon var jättetrevlig och såg bra ut och vi hade det trevligt men kände egentligen inte så mycket Kemi. Efter den träffen pratade vi mycket i telefon innan vi träffades en vecka senare och då växte både kemi och attraktion och jag kunde inte sluta tänka på henne. 

• Anonym (NEJ)

Med min nuvarande partner fanns det kemi mellan oss första gången vi sågs. Det verkligen slog gnistor från båda håll. Kemin finns fortfarande kvar och det vi har nu är något djupare men vi är fortfarande mycket attraherade av varandra.
  • Anonym (Mamacita)

Varje gång jag ens skakar hand med en ny man tänker jag "ja, nej eller kanske". Fortfarande fast jag varit gift i många år.

Finns där kemi, en connect, så vet jag det direkt.

• Anonym (P)

Kemi kan definitivt växa fram. Finns många som känt varandra i flera år innan de blir kära i varandra.

• Snapchat2025
    Anonym (NEJ) skrev 2025-07-03 09:55:21 följande:
    Med min nuvarande partner fanns det kemi mellan oss första gången vi sågs. Det verkligen slog gnistor från båda håll. Kemin finns fortfarande kvar och det vi har nu är något djupare men vi är fortfarande mycket attraherade av varandra.
    Vad fint!
  • Anonym (Anonym)

Tänkte uppdatera lite.
    Vi har setts två gånger nu. Och när vi sågs andra ggn fick jag en helt annan känsla i kroppen än första gången vi sågs. Märkte också att något växte fram under tiden vi umgicks. Hela jag log inombords. Nu vet jag att han kände liknande känslor. Vi ska ses igen snart för tredje gången, i hemmiljö så vi kan utforska varandra lite mer fysiskt vilket vi båda vill. Galet hur det kan vända, men spännande. Tror det är våra olikheter som får oss nyfikna på varann, mannen är inte den typ jag tidigare dragits till.
    ❤️
  • Anonym (Nejnej)

Har aldrig varit med om det

Svar på tråden Har kemi växt fram för er?