Dela landställe med syskon
Vi har ett landställe tillsammans jag och min syster som vi har ärvt. Det har inga lån på sig. De löpande kostnaderna utom renoveringar täcks av att vi lägger 500kr per mån.
Min syster har väl ungefär lagt 10 timmars arbete på stället på 15 år medan jag lagt +1000 timmar. hon vill inte lägga ett öre på något. Jag sjösätter/tar upp båtar, målar, fixar gräsmatta, bygger altan, byter fönster går på årsmöten, städdagar etc Jag har bett henne göra saker 100 gånger men hon har alltid ?annat för sig? trots att jag informerar månader i förväg.
vi har två båtar. Den större behövde en ny motor vilket jag lade 50k för min syster tycker det är onödigt med två båtar. Dock använder min syster hela tiden den stora båten när hon är där.
Hon säger också ofta att ?de har ont om pengar? men köpte precis ett hus för 13msek och reser utomlands 6-7 ggr per år
Jag är fine med detta upplägg så länge jag alltid har tjing på att vara där. Vill hon vara där får hon ge mig en månads framförhållning minst inför semestern.
varje år är det samma visa. Hon berättar att hon vill ut i 14 dagar med 2-3 dagars framförhållning (när hon sett att vädret ska vara bra) jag säger ja om jag inte ska vara där, annars nej varpå hon blir upprörd och säger att det är orättvist, det är hennes ställe också osv osv. Hur skulle ni lösa detta?