• Mkay

Bästa märket för ytterkläder

Vad har ni för erfarenheter med ytterkläder för barn i förskoleålder? Vilka märken tycker ni är bra m.a.p. vinter och regn och rusk? Vilka tycker ni är mindre bra/har ni dåliga erfarenheter av?

Rekommenderar ni overall för vintern eller tvådelade plagg? 

Man vill ju köpa något som garanterar att barnet inte blir blött eller kallt på förskolegården, även de kallaste vinterdagarna men tycker det är så svårt att veta vilka plagg det är som håller måttet. 

• Svar på tråden Bästa märket för ytterkläder
  • Anonym (Ann)

Vi köpte kläder på HM, Lindex osv. Inga problem. 

• Jemp

Har kört på overall i den åldern. Tycker Kaxs är väldigt bra, särskilt med priset. Kompletterat med fodrat regnställ. 

• Anonym (Isbjörn)

Vi kör på isbjörns vinteroveraller och polarn o pyrets skalkläder. 

• FruFarfalle

Overaller är mina favoriter Reima och Lindberg sweden. Bra passform på mina barn och mjuka och följsamma i tyget. Reima är den overall som sett minst sliten ut efter en vinter. Lindberg är lite mindre i storlek.

kuling samt villervalla är inte en favorit då de varit stelare tyg som spruckit så inget att ärva. Hållt sig fina en säsong max.

skalkläder har jag testat Didriksson (skaljacka) polaren och pyrets skalbyxor och isbjörn of swedens skaljacka. Alla har hållit väldigt bra och sett i princip oanvända ut efter 2 barn. Isbjörn är väldigt stora i storlek dock.  

Svar på tråden Bästa märket för ytterkläder