Hur dåligt är det med färdigstekt kyckling?
Fick en utskällning av min sambo för att jag brukar ge det till sonen (3 år). Brukar krydda den lite och värma i stekpannan. Sonen är petig med mat så blir glad när jag har hittat nått han faktiskt äter mycket av. Jag är själv vegetarian också så inte så van att laga kött. Lite mer van vid lax t.ex och det gillar han också men det ska man väl inte äta för ofta.
Han äter såklart inte kycklingen hela tiden men det har väl blivit ganska ofta senaste tiden eftersom han älskar det. Och så får han ju något annat till då och så lagar jag något vegetariskt till mig. Ibland provar jag med något annat först men om han inte äter får han det istället. Men sambon tycker alltså att det är jättedåligt och att han inte ska äta processerad mat och att jag borde köpa riktig (alltså inte tillagad) kyckling , det kan jag såklart börja göra oftare men är som sagt inte så van att tillaga det och man hinner inte alltid (har en bebis också).
Vad tänker ni? Är det ok att han äter det några gånger i veckan? Eller mer sällan? Eller borde han inte äta det alls?