Hantera partners barn som ignorerar mig?
Pojken är 7 år och varje gång jag säger hej eller hejdå så ignorerar han mig helt eller räcker ut tungan. Jag har verkligen försökt visa intresse ? ställt frågor, försökt bjuda in till lek eller samtal, gett små presenter som godis eller leksaker för att öppna upp kontakten. Men i 9 fall av 10 blir jag totalt ignorerad kallad ?bajskorv? eller får tungan utsträckt mot mig.
Om vi sitter i bilen och alla pratar blir jag aldrig tilltalad eller inkluderad av honom, trots att jag försöker delta. Jag vet att barn kan behöva tid för att vänja sig vid en ny vuxen, men det känns som om det här fastnat.
Det som gör mig mest osäker är att jag inte riktigt upplever att min partner sätter några tydliga gränser för hur barnet får bete sig mot mig. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig ? om jag bara ska låta det rinna av mig, säga ifrån själv.
Vi har varit tillsammans i 9 månader och vi träffade varandras barn efter ungefär 4. Min partner tycker att jag ska låta det ta tid, jag är absolut inte överdrivet känslig ? men ärligt talat börjar jag bli trött på att alltid få tungan utsträckt mot mig eller bli kallad ?bajskorv?. Har aldrig fått ett hej eller hejdå utan hon måste bända ur det
(Skämt åsido, men min egen dotter hade nog fått sin tunga avklippt om hon visade så lite hyfs!)
Hur kan jag hantera det här på ett bra sätt ? både för min egen skull och för relationen?