• Anonym (Sommarläsning/lyssning)

Erotisk litteratur

Hej! Har någon tips på erotisk litteratur?
    Gärna nåt som finns i ljudboksapparna.
    Har testat några men det kändes som att läsa läsarnoveller ur en porrtidning, lite mer story vore nice. Vilka gillar ni? Tack!

• Svar på tråden Erotisk litteratur
  • Anonym (Sleepy Aragorn)

Kolla in erotopia.se

Det finns lite olika sidor för svenska erotiska noveller, men erotopia är den sida som funkar bäst som community. Författarkvalitén kan variera lite, men de bästa håller väldigt hög nivå! 

• KimLinnefeldt

Vi lyssnar på Clara Jonssons noveller på Bookbeat. Härliga.

Jag skriver också egna noveller, på sexnovell.se, och läser andras där. De är av väldigt skiftande kvalitet.

• Anonym (Sleepy Aragorn)
    KimLinnefeldt skrev 2025-07-08 07:04:43 följande:

Vi lyssnar på Clara Jonssons noveller på Bookbeat. Härliga.

Jag skriver också egna noveller, på sexnovell.se, och läser andras där. De är av väldigt skiftande kvalitet.

Jag lägger upp vissa av mina noveller på sexnovell.se också (under namnet zzzzaragon). Det är en större sida med fler noveller i "banken" men en hopplös sida för allt annat än att enbart läsa sporadiskt. När en författare laddar upp en novell tar det 1-2 månader innan den godkänns och publiceras. Sidan uppdateras max en gång i veckan, vilket inkluderar kommentarer, så att hålla nån sorts kontakt där är helt omöjligt. (Jag vet att du vet detta Kim, informerar bara övriga) 

På erotopia fungerar communityt med livliga diskussioner i kommentarer om novellerna, privata meddelanden är tillåtet (men går att begränsa) och jag har kontakt där med flera andra författare och läsare (utan att någon går över gränsen och erbjuder/föreslår olämpliga saker). Nya noveller dyker upp varje dag. 
  • Hugge47

Finns en podd som heter sexnoveller Deluxe. Det är ett par som läser in sexnoveller. Jag hittade den på Spotify. 

Det skall vara kul, annars är det så tråkigt!
  • Anonym (P3)

Hörde tidigare idag på p3 kanske runt 10 snåret eller strax efter att de pratade om en bok som var revolutionerande. Minns dock inte titeln men går nog googla fram. 

• Anonym (Max Bialystock)
    Anonym (Sleepy Aragorn) skrev 2025-07-08 09:23:23 följande:
    Jag lägger upp vissa av mina noveller på sexnovell.se också (under namnet zzzzaragon). Det är en större sida med fler noveller i "banken" men en hopplös sida för allt annat än att enbart läsa sporadiskt. När en författare laddar upp en novell tar det 1-2 månader innan den godkänns och publiceras. Sidan uppdateras max en gång i veckan, vilket inkluderar kommentarer, så att hålla nån sorts kontakt där är helt omöjligt. (Jag vet att du vet detta Kim, informerar bara övriga) 

På erotopia fungerar communityt med livliga diskussioner i kommentarer om novellerna, privata meddelanden är tillåtet (men går att begränsa) och jag har kontakt där med flera andra författare och läsare (utan att någon går över gränsen och erbjuder/föreslår olämpliga saker). Nya noveller dyker upp varje dag. 
    Jag håller med. sexnovell är hopplöst långsamt och segt. Erotopia är mycket bättre. Det går snabbt att få alstren publicerade. Skiftande kvalitet, men många skriver riktigt bra.
  • Anonym (P3)
    Anonym (P3) skrev 2025-07-12 12:28:11 följande:

Hörde tidigare idag på p3 kanske runt 10 snåret eller strax efter att de pratade om en bok som var revolutionerande. Minns dock inte titeln men går nog googla fram. 

"Alla fyra? är en amerikanska vänskaps- sex- dans- och klimakteriebibel av multikonstnären Miranda July.
Svar på tråden Erotisk litteratur