• Anonym (nicke)

Hittade fläskänger efter resa

Kom hem igår efter en kortare resa uppe i fjällen. Bodde på ett vandrarhem och hade tagit med mig en del skafferivaror, det mesta packat i påsar med förslutning dock. 

Började packa upp så smått igår kväll men sen somnade jag nästan på soffan. Fortsatte packa upp idag. Eftersom det var så fullt på bordet redan så hade jag i min enfaldighet ställt saker på hallgolvet. Lyfte på några saker och där kryper en liten skalbagge som jag lyckas idenfifiera som en fläskänger fram. Slängde eländet i toan och spolade.

Nu har jag inte ställt upp nånting i skåpet. Väskan som varorna låg i är stängd.

Misstänker starkt att krypet kommit med från vandrarhemmet jag bodde på.

Som jag läste om dessa går de på mest animaliska produkter, typ kött, ost, fil. Vet inte hur det är med skafferivaror. Måste jag slänga allt i skafferiet nu eller gå igenom allt med lupp? 

• Svar på tråden Hittade fläskänger efter resa
  • Tow2Mater

Du ser EN insekt och går helt bananas? Packa upp och se om du hittar fler. Inget beghöver slängas.

• Anonym (Bibbi)

Den kan lika gärna ha kommit in genom fönstret eller suttit på din jacka. Inget att bry sig om, men du kan ju lägga makaroner eller vad det är som du tog med dig hem i plastpåsar eller burkar om du vill så sprids det inte om det ändå skulle vara nåt. 

Ängrar är liksom inget farligt på nåt sätt, bara irriterande. En vanlig insekt i svensk natur. 

• Anonym (nicke)
    Tow2Mater skrev 2025-07-11 21:35:33 följande:

Du ser EN insekt och går helt bananas? Packa upp och se om du hittar fler. Inget beghöver slängas.

Den kommer ju kanske springa in i min näsa på natten och käka upp min HJÄRNA! OMFG!
  • Tow2Mater
    Anonym (nicke) skrev 2025-07-12 22:33:29 följande:
    Den kommer ju kanske springa in i min näsa på natten och käka upp min HJÄRNA! OMFG!
    Ha ha, nej den kittlas så du hinner vakna.
  • klyban

Glöm inte heller att man kan bära med dessa ifrån livsmedelsaffärerna också.

Vad gör man, man tittar och ser man inget mer så gör man ingenting, mer än titta då och då ett tag.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (nicke)
    Tow2Mater skrev 2025-07-12 22:49:24 följande:
    Ha ha, nej den kittlas så du hinner vakna.
    Den kommer ringar på sina polishar och ÄTA UPP MIN NÄSA!
  • Anonym (nicke)
    klyban skrev 2025-07-14 13:32:43 följande:

Glöm inte heller att man kan bära med dessa ifrån livsmedelsaffärerna också.

Vad gör man, man tittar och ser man inget mer så gör man ingenting, mer än titta då och då ett tag.

Du menar att jag ska stå och titta på den? Om den springer iväg då?
  • Anonym (Bibbi)
    Anonym (nicke) skrev 2025-07-15 00:57:18 följande:
    Då ropar du något kärleksfullt så att den ångrar sig och kommer tillbaka! 
  • klyban
    Anonym (nicke) skrev 2025-07-15 00:57:18 följande:

Så obegåvad kan du väl inte vara att du inbillar dig detta?

Städa bort, sen titta då och då, hur kunde det vara så utmanade att förstå?

Anonym (Bibbi) skrev 2025-07-15 06:38:11 följande:
    Då ropar du något kärleksfullt så att den ångrar sig och kommer tillbaka! 

Mmm, och kom med en oxfilé och locka tillbaka den Flört

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Hittade fläskänger efter resa