-
-
Svar på tråden Sambo söker efter rumpor
-
Gissar att jag är ovanlig som kvinna men ett intresse jag har är att jag älskar vackra erotiska bilder som jag söker upp och faktiskt just kvinnorumpor som ser ut på ett visst sätt är ett av teman jag gillar.. Så kan relatera på sätt och vis. Och tror inte att behovet hade försvunnit för att jag hamnar i relation.
-
Varför tycker han att det är dåligt att han triggas och att han borde trappa ner?Anonym (Anonym) skrev 2025-07-13 13:12:03 följande:Han själv beskriver det hela som en ?trigger?, typ att han ser en fin rumpa någonstans och söker vidare på det. och det får mig att må dåligt, men han har även sagt att han försöker trappa ner på det då det är en vana sedan 10+ år tillbaka, och att det är svårt för han att inte triggas och hantera det när han väl triggas. men han har jobbat på det nu senaste halvåret och enligt honom så har han flera gånger sökt upp porr och liknande med lyckats avstå från att onanera och direkt ta bort hemsidan. jag hoppas det han säger är sant. men frågan blir också hur länge jag orkar stå ut med att han triggas av andra kvinnor och söker upp det ovkså, för jag mår ju inte så bra av det och jag önskade att han kunde bemöta mina behov direkt så jag slipper må dåligt. sen har jag ingen erfarenhet av en vana av att konsumera porr så därför förstår jag inte riktigt att det ska vara så svårt avstå från att söka på det när man blir triggad.
-
Jag är medelålders man.
Först skrev jag "Ta inte hans porr- och rump tittande så allvarligt. Det är för han behöver mer stimulans i skallen.". Sen tog jag bort det för jag ville tänka till ett varv till. Hur skulle jag reagera om min kvinna satt å trånade över nakna karlar? Jag skulle bli svartsjuk och illa berörd.
-
Jag tror att väldigt många män reagerar på kvinnors kroppar, även om de är i en bra relation. Så har jag uppfattat det. Inget konstigt med det, är väl något biologiskt. Så jag själv skulle inte oroa mig för det eller tänka att min partner inte är nöjd med mig.Anonym (m) skrev 2025-07-13 13:06:58 följande:Vet egentligen inte men skulle tro det är vanligt bland män i relationer att egentligen ha sexuellt anknytna intressen mot andra men att de hämmar eller döljer det pga kvinnan inte accepterar.
Sedan är det din inställning till det hela. Om du har svårt att acceptera det, eller svårt att vänja dig vid den tanken att han porrsurfar eller söker upp bilder med kvinnokroppar. Ni får prata om det, vad han själv tänker om det och hans syfte med det.
Om personen porrsurfar väldigt ofta hade jag själv börjat fundera. Speciellt om hans sexdrift ute i verkliga livet började sjunka. Då kan man tänka att sexet på porrsidorna är så extrent, att vanligt verkligt sex inte lever upp till de nivåerna. Då är det ett riktigt problem.
Det har stått en del i tidningen om hur killar själva har upptäckt att de har blivit porrberoende och inte tänder lika mycket på vanliga sexsituationer. Sorgligt.
Sedan har jag issues med porrindustrin, föredrar nog att min partner tittar på andra bilder av lättklädda kvinnor än grovporr i så fall. -
Naturligtvis KAN det finnas viss riktighet i att det är svårt för honom att stå emot. Det kan finnas omständigheter som gör att man kan ha förståelse för att det kräver mycket av honom och att han kanske inte riktigt har den naturliga självregleringen där. Med det sagt ursäktar inte det beteendet någonstans och det är DEFINITIVT inte något du ska förväntas behöva leva med om det är så jobbigt för dig. Lika lite som han kanske anser att det kan krävas att han slutar med saker, lika lite kan det förväntas att du ska behöva stå ut med saker som påverkar dig och ditt mående. Att han försöker, i den mån han nu gör det är naturligtvis bra och ett steg i rätt riktning, men man kan samtidigt inte åberopa att man försöker och sedan inte göra något mer eller på något annat sätt om man märker att det inte funkar.Anonym (Anonym) skrev 2025-07-13 13:12:03 följande:Han själv beskriver det hela som en ?trigger?, typ att han ser en fin rumpa någonstans och söker vidare på det. och det får mig att må dåligt, men han har även sagt att han försöker trappa ner på det då det är en vana sedan 10+ år tillbaka, och att det är svårt för han att inte triggas och hantera det när han väl triggas. men han har jobbat på det nu senaste halvåret och enligt honom så har han flera gånger sökt upp porr och liknande med lyckats avstå från att onanera och direkt ta bort hemsidan. jag hoppas det han säger är sant. men frågan blir också hur länge jag orkar stå ut med att han triggas av andra kvinnor och söker upp det ovkså, för jag mår ju inte så bra av det och jag önskade att han kunde bemöta mina behov direkt så jag slipper må dåligt. sen har jag ingen erfarenhet av en vana av att konsumera porr så därför förstår jag inte riktigt att det ska vara så svårt avstå från att söka på det när man blir triggad.
-
Ja det missade jag. Hur upptäckte TS vad han hade gjort för sökning? Brukar hon kolla honom eller gör han detta öppet?Tow2Mater skrev 2025-07-13 13:04:11 följande:
Du kontrollerar honom t o m om vad han söker om på internet. Tycker du det är ett sunt beteende av dig? Sluta kontrollera allt; det du inte vet lider du inte av.
-
Hon är väl så svartsjuk så hon sitter och går igenom historiken i webbläsaren. Orka bry sig, ingen är ju snyggast och vill partnern drömma sig bort en stund vad gör det?..Anonym (m) skrev 2025-07-13 13:33:38 följande:Ja det missade jag. Hur upptäckte TS vad han hade gjort för sökning? Brukar hon kolla honom eller gör han detta öppet?
-
Vilken överraskning att män tittar på kvinnor och att kvinnor tittar på män. Liksom grunden för mänsklighetens fortlevnad.
-
Precis jag känner detsamma. Orka bry sig liksom.Studentpappa skrev 2025-07-13 13:56:06 följande:Hon är väl så svartsjuk så hon sitter och går igenom historiken i webbläsaren. Orka bry sig, ingen är ju snyggast och vill partnern drömma sig bort en stund vad gör det?..
-
Vänta bara tills han upptäcker beachvolleyboll?
-
Jag tänker att det är fullkomligt naturligt att män och kvinnor, även i långvariga relationet, tittar på kroppar som de tycker är snygga och att de blir attraherade. Går man igång på en viss kroppsdel så tittar man väl extra på den. Jag utgår från att min partner tittar på andra, på film, på nätet, i verkligheten. Det berör mig inte ett dugg. Däremot tycker jag att man gör det diskret och inte framför sin partner.
Hade jag däremot haft en partner som kontrollerar vad jag gör på nätet och har åsikter vem eller vad jag fantiserar om så hade jag gjort slut direkt. Jag skulle inte acceptera ett sådant svartsjukt och kontrollerande beteende.
Men det är jag.
-
Jag hade inte heller accepterat om min partner kontrollerade vad jag tittade på på nätet. Och jag skulle själv aldrig kolla min partner.
Men skulle jag av en händelse komma in och se att han tittade på grov våldsporr, så hade jag nog börjat packa mina väskor redan samma kväll. För det säger något om personligheten att man tycker om sådant.
Däremot berör det mig inte i ryggen om han tittar på en eller annan fotbollsrumpa. -
Ja visst är det så! Det behöver man väl inte hymla med. Sedan kan man ju sköta tittandet mer eller mindre diskret. Men att som ts leta i hans sökhistorik är ju bara pinsamt. Säker på att min kille kollar på andra kvinnor, det behöver inte betyda att han tänker på att vara otrogen med dem. Och jag tittar på män, kanske inte i samma utsträckning men i alla fall.Anonym (V) skrev 2025-07-13 14:09:41 följande:
Vilken överraskning att män tittar på kvinnor och att kvinnor tittar på män. Liksom grunden för mänsklighetens fortlevnad.
-
Min man har också kollat på rumpor i sportsammanhang, men jag tycker verkligen inte att det är hela världen. Kom på att han hade sökt på det då mitt Facebook-flöde plötsligt hade en massa bilder med sporttjejer och deras rumpor. En hel del såg ut som AI. Snygga tjejer och snygga rumpor, men de försvann från mitt flöde efter att jag påpekade det för min man.
Skit i det och fokusera på annat. -
Håller medAnonym (S) skrev 2025-07-13 16:40:29 följande:
Min man har också kollat på rumpor i sportsammanhang, men jag tycker verkligen inte att det är hela världen. Kom på att han hade sökt på det då mitt Facebook-flöde plötsligt hade en massa bilder med sporttjejer och deras rumpor. En hel del såg ut som AI. Snygga tjejer och snygga rumpor, men de försvann från mitt flöde efter att jag påpekade det för min man.
Skit i det och fokusera på annat.
-
Jag hade varit okej med det. Rumpor på porrfilmer också.
Men hade det varit imna bästa vänninors eller min systers så hade jag inte varit lika lugn. -
Han är en så kallad rumpkille. Alltås helt normal.
-
Jag tycker att det är lite avtändande när män gör så. Visst kolla på bara, men jag vill inte se spår av det eller liknande.
min sambo var i början en kille som kunde kommentera om en snygg kvinna gick förbi. Jag blev Irriterad till slut och fick faktiskt säga till. Att om han vill ha en relationen där vi endast ska ha döda samtal? Då kan jag leta mig vidare. Han förstod inte hur jag menade. Men då började jag kommentera hus jag gick förbi?då föll poletten ner.
jag vill ha en gentleman, är han inte det. Då avstår jag relationen. -
Jag tror detta är oerhört vanligt, även i relation kan du inte sluta notera utanför världen, och jag tror att de flesta som söker efter sånt här på nätet gör det som en "krydda", inte som ett "substitut". En fantasi, en dröm - och det är inte helt rimligt att någon ska, eller kan, jämföra sig med någons dröm.Anonym (Anonym) skrev 2025-07-13 13:12:03 följande:Han själv beskriver det hela som en ?trigger?, typ att han ser en fin rumpa någonstans och söker vidare på det. och det får mig att må dåligt, men han har även sagt att han försöker trappa ner på det då det är en vana sedan 10+ år tillbaka, och att det är svårt för han att inte triggas och hantera det när han väl triggas. men han har jobbat på det nu senaste halvåret och enligt honom så har han flera gånger sökt upp porr och liknande med lyckats avstå från att onanera och direkt ta bort hemsidan. jag hoppas det han säger är sant. men frågan blir också hur länge jag orkar stå ut med att han triggas av andra kvinnor och söker upp det ovkså, för jag mår ju inte så bra av det och jag önskade att han kunde bemöta mina behov direkt så jag slipper må dåligt. sen har jag ingen erfarenhet av en vana av att konsumera porr så därför förstår jag inte riktigt att det ska vara så svårt avstå från att söka på det när man blir triggad.
Det betyder inte automatiskt att det är kritik mot någon, eller att de ens i riktiga livet skulle agera på någonting alls, utan det är sannolikt precis som han säger - en trevlig "trigger", och den i sig behöver inte alls vara skadlig, tvärtom, för många berikar det sexlivet, prova nya saker, ställningar, osv.
Däremot förstår jag inte "tvånget" från din sida att kontrollera honom och hans sök-historik. Varför är det viktigt för dig? Vad ska det förändra?
Vi äger inte varandra, och framförallt inte varandras hjärnor. Vi fungerar olika, vi har olika behöv, gillar olika saker. Men att "kräva" att någon ska "förändras" för att passa ens egna personliga preferenser, det tror inte jag är någon form av recept på framgång. Förhållande är inte klar dag nr1 när man bestämmer att man är ihop - för man känner inte varandra ens så väl att det går - utan det mejslas fram under tiden, och det är kommunikation som är verktyget.
Vi kan inte "kräva" vare sig det ena eller andra av varandra, det enda vi kan är hitta kompromisser som båda är nöjd med. Du frågar hur vanligt det är att folk tittar på varandra i annat syfte än att bara titta - övervägande majoriteten, oavsett kvinnor eller män. Det är bara ett faktum. Sen kan man däremot komma överns om att det ska skötas snyggt, men förbjuda det är närmast omöjligt. Tror du att ett lyckligt förhållande bygger på att andra parten måste göra om sig för att passa din "smak"? Vem har du då egentligen ett förhållande med? -
Ja, det är nog väldigt vanligt att reagera på människor av motsatt kön som är sexuellt attraktiva. Det är nog rent biologiskt.
Sedan skiljer det sig hur mycket man reagerar och vad man gör i situationen. Man kan ju t.ex. bara scrolla vidare på internet.
Tankekontroll är ingen bra strategi, väldigt jobbigt och leder bara till frustration och mer tankar. Däremot kan man kontrollera sina handlingar.
(Men om min man onanerar ibland skulle jag inte vilja veta det, det är hans privatsak. )