• Anonym (Ts)

Flörtiga emojis i historiken, otrogen?

Igår bad min sambo mig svara en kompis till han på sms på hans telefon för han körde bil.

När jag gick in för att välja en emoji såg jag i historiken dessa tre emojis: 🔥😉💦
    Fick en jätte klump i magen.
    För ett år sen var han otrogen mot mig medan jag var gravid.
    Var för långt gången för abort så valde att ge han en chans till...
    Vi har gått I parterapi m.m. och relationen har varit bra.
    Mår jättedåligt nu. Vågar inte fråga han ens då jag ändå kommer tvivla på vad han säger.
    Emojisarna är inte skickade till mig, jag får knappt ett hjärta.
    Oroar jag mig i onödan?
    Jag har inlogg till hans facebook, instagram och har sett hans sms nyligen. Finns inget där.
    Men det här skaver som tusan i mig. Dejtingappar, eller vad sysslar män med bakom ryggen?
  • Svar på tråden Flörtiga emojis i historiken, otrogen?
  • Anonym (Erfaren_man)
    Anonym (Ts) skrev 2025-07-15 10:14:42 följande:
    Tack för stöd du som vet
    Stöd är inte alltid i en behaglig form. Att få någon att inte ha orealistiska förväntningar kan också vara ett stöd. 
  • Anonym (Blä)

Skulle absolut inte lita på det där. Både jag själv och mina tjejkompisar får just det där skickat till en. 

• Anonym (Blä)
    Anonym (Ts) skrev 2025-07-15 10:16:01 följande:
    Jag vill veta, men som du säger vad gör jag men informationen? Går jag då? Vi har fortfarande en liten bebis.
    Så svårt och ja det äter upp mig så fruktansvärt
    Förstår faktiskt inte vad varken graviditet eller bebis har med detta att göra. Du är ingen bra förälder eller förebild som lär ditt barn att man ska stanna med någon som varit otrogen eller är det igen. Obegripligt hur man vill låta sina barn växa upp under såna omständigheter. 
  • Anonym (Jag)

Jag som är i dejting-svängen tolkar verkligen de där emojisarnasom flörtiga. De används för att att säga att någon är HET.

• Jimmy75
    Anonym (Jag) skrev 2025-07-15 11:55:26 följande:

Jag som är i dejting-svängen tolkar verkligen de där emojisarnasom flörtiga. De används för att att säga att någon är HET.

Visst är det ett användningsområde. Samtidigt vet man inte genom historik om de används till en och samma person och den säger inget om sammanhanget. Bekymret är ju tvivlet de sår på grund av historiken. Jag kan säga att jag har använt alla 3, flera gånger, utan att det är flört över huvud taget - Point being. Det går inte säga vad de betyder i det enskilda fallet. I hennes situation är det fullt begripligt att det väcker tvivel.
  • Anonym (Jag)
    Jimmy75 skrev 2025-07-15 12:06:24 följande:
    Visst är det ett användningsområde. Samtidigt vet man inte genom historik om de används till en och samma person och den säger inget om sammanhanget. Bekymret är ju tvivlet de sår på grund av historiken. Jag kan säga att jag har använt alla 3, flera gånger, utan att det är flört över huvud taget - Point being. Det går inte säga vad de betyder i det enskilda fallet. I hennes situation är det fullt begripligt att det väcker tvivel.
    Nej, klart det inte kan svara på om han är otrogen eller inte. Men med historiken, och om de var placerade nära varandra bland senast använda, så talar saker för att det skulle vara så. Att han gav telefonen och bad henne svara på sms åt honom talar emot. Så vi kan omöjligt veta.
  • Jimmy75
    Anonym (Jag) skrev 2025-07-15 13:10:13 följande:
    Nej, klart det inte kan svara på om han är otrogen eller inte. Men med historiken, och om de var placerade nära varandra bland senast använda, så talar saker för att det skulle vara så. Att han gav telefonen och bad henne svara på sms åt honom talar emot. Så vi kan omöjligt veta.
    Enbart menat som ett annat möjligt perspektiv 🙂 Jag hade sannolikt också tolkat det som TS och din erfarenhet från dejtingsvängen. Jag vill främst belysa den stora otjänsten vi gör oss när vi börjar spekulera eftersom det alltid är så färgat att det sällan gör mer skada än nytta.
  • Anonym (Utan att googla)
    Anonym (Minna) skrev 2025-07-15 10:21:56 följande:

På vilket sätt skulle dessa emojis vara flörtiga? Kanske jag som är korkad men jag fattar faktiskt inte.  

Eld= du är het
    Blinksmiley= flirt
    Vätskedroppar= du får mig att vilja spruta
  • Anonym (Svårtolkat)
    Anonym (Hmm..,) skrev 2025-07-15 09:23:41 följande:

Vad betyder dessa emojis? 

Tror eld är för att uttrycka något är hett/sexigt, blinka ena ögat är för ironi eller flirt beroende på kontext , vattendropparna är ejakulation.

Jag är 40+ och min ex var 24 så hon kommunicerade mycket med emojis. Jag tror jag började förstå en del efter ett tag.
  • Anonym (d)
    Anonym (Blä) skrev 2025-07-15 10:58:00 följande:
    Förstår faktiskt inte vad varken graviditet eller bebis har med detta att göra. Du är ingen bra förälder eller förebild som lär ditt barn att man ska stanna med någon som varit otrogen eller är det igen. Obegripligt hur man vill låta sina barn växa upp under såna omständigheter. 
    Lite väl hårt mot någon som har en liten och enligt TS faktiskt gjorde ett ordentligt försök att jobba igenom tidigare otrohet men nu misstänker att det sker igen. Alla otroheter upprepas inte och alla par har sina problem. Låt henne då smälta detta innan du ger dig på henne för detta är garanterat ingen oskyldig situation... tyvärr.
  • Jimmy75
    Anonym (d) skrev 2025-07-15 20:07:47 följande:
    Lite väl hårt mot någon som har en liten och enligt TS faktiskt gjorde ett ordentligt försök att jobba igenom tidigare otrohet men nu misstänker att det sker igen. Alla otroheter upprepas inte och alla par har sina problem. Låt henne då smälta detta innan du ger dig på henne för detta är garanterat ingen oskyldig situation... tyvärr.
    Finns olika sätt att göra sig betydelsefull. En del jobbar med sig själva och bygga på sitt eget slott. Andra jobbar med att riva ner andras och kritisera. Man kan bara hoppas att TS inte bryr sig om kommentarer som den blä kom med....och sedan be till gudarna att blä inte trillar ner från sin höga häst för då kommer hen slå sig rejält med den fallhöjden.
Svar på tråden Flörtiga emojis i historiken, otrogen?