Saknat sjukdomsinsikt. Först på äldre dar har jag förstått hur avvikande jag varit hela livet. ADD & Autism
Mitt liv har aldrig funkat!
Strul med relationer som vuxen. Hamnar alltid i dåliga relationer. Jag var lite fumlig när jag växte upp, och dålig på idrott. Återkommande sömnproblem i perioder.
Var en tönt i skolan som aldrig riktigt fick vara med bland innegänget. Jag har haft problem med att funka på enkla jobb. Knappt något sparat trots helt okej inkomst. Lite svårt att hålla i pengar och planera ekonomin. Svårt att planera långsiktigt. Usel på småprat. Kan snacka ganska bra med nån människa jag träffar första gången men att sitta med samma människor i lunchrummet och kallprata varje dag funkar inte för mig. Får panik av det. Finns enstaka kollegor som jag trivs bra med men de är få.
Jag fejkar mig fram på jobbet som jag tycker är lite för svårt för mig trots att det egentligen är ett ganska okvalificerat jobb.
Få nära vänner!
Jag har alltid förnekat mina problem för mig själv. Letar efter bortförklaringar och skylt på otur och på andra. Först nu som vuxen medelålders fattar jag att det är jag själv som är problemet. Fick nån aha-upplevelse från ingenstans bara för bara nåt år sedan. Efter 40..