Kallad till jobbmöte, bra eller dåligt?
Sonen har börjat på sitt första jobb och det har på det hela taget gått bra. Han har gjort några små tabbar som enligt kollegor och arbetsledningen inte har varit någon stor grej med tanke på att han är ny.
Kollegorna är dessutom lite förvånade över att de satte en ny kille på att av de svårare uppdragen inom området.
När sonen hade kontakt med chefen om en rutingrej sa chefen spontant att han hade hört bra saker om sonen från den lokala arbetsledningen.
Men nu är han alltså kallad till ett jobbmöte och sonen frågade inte vad det gäller vilket jag tycker var dumt.
Om det hade varit av en bra anledning, hade inte chefen sagt det då? Om de tex har ett nytt uppdrag eller liknande.
Jag vill förstås inte noja inför sonen så jag tänkte noja lite här. Jag är så orolig att han inte ska få förlängt eller liknande för jag vet att han skulle bli rätt knäckt.
Han har haft det tufft av flera skäl och det här jobbet betyder mycket för honom. Han tar det på stort allvar, är ansvarsfullt och gör verkligen sitt bästa.
Det var verkligen småsaker som han gjorde fel och som gick att åtgärda direkt. Kollegorna har berättat om personer som har gjort allvarliga misstag och som har fått en ny chans.
Jag förstår att det är omöjligt för er att veta vad mötet handlar om men skulle ni säga att det är illavarslande att chefen inte säger vad det gäller?