Anonym (Hanna) skrev 2025-07-18 18:33:41 följande:
Jag har lite svårt att förstå. Först har du panik att du måste vänta 3 veckor på en abort och sen när du väl fått en tid och tagit tabletten ångrar du dig?? Tänkte du inte igenom det innan, om det verkligen var en abort du ville göra? Frågar i all välmening.
Jag visste nog innerst inne själv att jag skulle ångra mig om jag lät det gå över helgen.
Första abort så det uppstod panik när alla mina orginal kontakter var stängt och när fick så dåligt bemötande överallt känns inte som om någon lyssnade på mig hur desperat jag var efter hjälp att få bli hörd lyssnad på.
Önskar att någon hade satt mig i några minuter pratat med mig och sagt vänta efter helgen på måndag eller tis ons nästa vecka vi hjälper dig
Men i mina ögon var det Att ta den här avbokningen eller vänta till 11/8 och det kändes fruktansvärt omänskligt att gå så länge.
När man ringer i telefon till alla de säger semester stängt och bli hänvisad till flera olika ställen och inte komma fram om man inte ringer kl 7 på morgonen precis när telefon kön öppnar är en stress