• Anonym (Ledsen)

Fråga till män (kvinna med relationsproblem)

Ja, kvinnor får väl också svara om de vill, men det är männens svar jag är intresserad av.

Min man vet att jag alltid är kåt. Han däremot vill ca varannan dag. Kan ha sex varje dag men kommer oftast inte om det inte gått två dagar sedan sist.

Igår då så hade det gått två dagar. Han skulle upp jättetidigt, jag satt och jobbade framför datorn och la mig senare. När jag la mig var han fortfarande vaken. Han visade att han ville men jag sa ?nej, du borde ju sova?. Han skulle upp typ 4 timmar senare. Min tanke var att vi skulle vänta. Det är dessutom sexigare när det gått längre tid eftersom han är mer tänd då.

Nu på kvällen går han och duschar. Jättelänge. Går sedan och lägger sig. Jag kommer in efter 5 minuter. Naken. Han ignorerar mig helt. Glor på telefonen. Han har uppenbarligen runkat i duschen. Vilket innebär att han nu inte kommer att vilja ha sex på två dagar. 

Självklart har han rätt att runka istället för att ha sex med mig, det är inte så. Men detta händer hela tiden och jag känner mig så? bortvald. Ligger vi i sängen och han råkar vara kåt så visst, då duger jag väl, men i övrigt så är det som att jag inte är värd ansträngningen. 

Jag skulle vilja känna att han vill ha mig. Att han kan vänta en extra dag, eller anstränga sig pyttelite, för att jag är värd det. För att sex med mig är bättre än med hans egen hand.

Min fråga är, går detta över huvud taget att förstå för er män, eller känns mina känslor helt orimliga? 

• Svar på tråden Fråga till män (kvinna med relationsproblem)
  • Tobben
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-18 10:03:22 följande:

Tack. Jo, jag har förstått det. Och det är ju sjukt sexigt om han använder det tillståndet till att kasta sig över mig och ta vad han behöver. Att han visar att han inte kan vänta. 

Mindre sexigt om han tar hand om det själv och jag blir utan. Gråter

Har du testat att kasta dig över honom och visa att du inte kan vänta?
  • Jimmy75
    Freddie K skrev 2025-07-18 09:52:48 följande:
    Jo, men man tycker väl att han skulle kunna hålla sig en dag då, eller?

Både ja och nej. Det beror ju på många faktorer. Det är ju inte så att den där lusten per automatik håller i sig till nästa gång. Det påverkas av känslor, stress etc. Men det verkar onekligen som att de har ett problem just nu och att de inte har förståelse kring varför partnern gör som den gör. Blir ibland en snöboll av det där. Var och en går och har sina egna teorier men frågar inte varandra, utan kollar på annat håll, snackar med kompisar.....som ofta tycker som en själv gör och vips har man fått sin teori bekräftad. 

Hoppas de hittar ett sätt att prata om det ordentligt och att det tas på allvar av den andre när partnern tar upp det.

• Jimmy75
    Tobben skrev 2025-07-18 10:04:51 följande:
    Som TS beskriver det ska hon kanske vara försiktig med det och i så fall vara väldigt lyhörd. Nu är självklart inte alla som mig, men för att ge ett av många olika perspektiv är jag den i mina relationer som tar längre tid att bli sugen igen och jag hade en partner som gjorde just sådär....dock var detta efter att vi hade pratat om det och jag hade förklarat hur det funkar för mig. Hon gjorde lite så som du beskriver, bara kastade sig över mig, för hon trodde att jag som man skulle bli automatiskt sugen när det erbjöds så - det var INTE en bra idé för relationen. Men som sagt, det gjordes ju trots att vi hade pratat om saken....och inte särskilt inkännande av läget när hon gjorde det, så det måste ju inte vara samma sak om TS "hoppar på" sin man 🙂
  • Anonym (Ops)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-18 10:03:22 följande:

Tack. Jo, jag har förstått det. Och det är ju sjukt sexigt om han använder det tillståndet till att kasta sig över mig och ta vad han behöver. Att han visar att han inte kan vänta. 

Mindre sexigt om han tar hand om det själv och jag blir utan. Gråter

Ah, ok, då förstår jag hur du tänker. Vet han det? Inte alla män som helt oblygt gör det, i värsta fall har man ju läst av fel 😂
  • Anonym (Avtändande)

Om jag var tydlig med att jag är sugen och min partner "omyndigförklarar" mig och bestämmer att jag behöver sova skulle jag bli rejält avtänd. Jag är vuxen och kan ta egna beslut om min sömn. Brukar du "köra över" honom på det viset har du nog svaret till varför han hellre runkar.

• Queen81
    Anonym (Avtändande) skrev 2025-07-18 12:10:23 följande:

Om jag var tydlig med att jag är sugen och min partner "omyndigförklarar" mig och bestämmer att jag behöver sova skulle jag bli rejält avtänd. Jag är vuxen och kan ta egna beslut om min sömn. Brukar du "köra över" honom på det viset har du nog svaret till varför han hellre runkar.

Jag reagerade också på det. Hade jag tagit initiativ och visat att jag är sugen på min man och han hade sagt "Nej, klockan är mycket, du behöver sova" så hade jag 1. Blivit skitsur över att han tror sig behöva informera mig om vad jag behöver. 2. Blivit avtänd som tusan och också valt att ta hand om det själv.
    Men jag är väldigt känslig för när någon oombett försöker berätta för mig vad jag behöver. Som att jag inte klarar av att ta hand om mig själv. Speciellt när jag har partner och han försöker göra det.
  • Anonym (Ö)

Igår ville han. Vad ville du? Det du visade är att du var "förståndig" och han tycker säkert att du valde att vara mer fru duktig än den han ville vara med.

Om du själv ville igår så skulle du ha struntat i att han skulle upp några timmar senare. Låt honom ta smällen av att vara oförnuftig då. Hans val ju.

• Anonym (dfdf)
    Tobben skrev 2025-07-18 10:04:51 följande:
    Det där hände mig en gång. Hon blev som galen och ville. Jag blev totalt överrasknad och fick prestationsångest och den vaknade inte till liv förrän dagen efter. Haha.
    Snacka om godnatt. 

Däremot kan hon säga att "ikväll ska jag ha k*k så du drar inte av han själv i duschen!!". Det ger han en chans och tänka sig in i situationen. Kanske han gillar att bli dominerad?
  • XDX
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-17 23:35:39 följande:

Ja, kvinnor får väl också svara om de vill, men det är männens svar jag är intresserad av.

Min man vet att jag alltid är kåt. Han däremot vill ca varannan dag. Kan ha sex varje dag men kommer oftast inte om det inte gått två dagar sedan sist.

Igår då så hade det gått två dagar. Han skulle upp jättetidigt, jag satt och jobbade framför datorn och la mig senare. När jag la mig var han fortfarande vaken. Han visade att han ville men jag sa ?nej, du borde ju sova?. Han skulle upp typ 4 timmar senare. Min tanke var att vi skulle vänta. Det är dessutom sexigare när det gått längre tid eftersom han är mer tänd då.

Nu på kvällen går han och duschar. Jättelänge. Går sedan och lägger sig. Jag kommer in efter 5 minuter. Naken. Han ignorerar mig helt. Glor på telefonen. Han har uppenbarligen runkat i duschen. Vilket innebär att han nu inte kommer att vilja ha sex på två dagar. 

Självklart har han rätt att runka istället för att ha sex med mig, det är inte så. Men detta händer hela tiden och jag känner mig så? bortvald. Ligger vi i sängen och han råkar vara kåt så visst, då duger jag väl, men i övrigt så är det som att jag inte är värd ansträngningen. 

Jag skulle vilja känna att han vill ha mig. Att han kan vänta en extra dag, eller anstränga sig pyttelite, för att jag är värd det. För att sex med mig är bättre än med hans egen hand.

Min fråga är, går detta över huvud taget att förstå för er män, eller känns mina känslor helt orimliga? 

Vi män är ju såklart olika och jag svarar för mig själv här. För mig vore det en dröm med en kvinna med din libido, för den skulle matcha min egen libido perfekt.

Både du och jag är över majoriteten vad gäller sexlust, i synnerhet du som kvinna. 

Trist med en partner man inte heller kan pratat med ordentligt om det. 
  • Anonym (Ledsen)

Hej!

Vill verkligen tacka alla er som svarat. Vi hade en rätt tuff vecka med för mycket jobb och för lite sömn och det resulterade i en del frustration från bådas sidor. Nu har vi pratat ordentligt och allt känns mycket bättre. 
    Hjärta
  • Anonym (Man 51)

Hej TS

nu låter det som det löst sig för denna gången?

Men ett manligt tips är att inhandla en dildo (om du inte redan har det). Sen på kvällen om han inte vill så onanera du bredvid honom. Det är enormt hett!! 

Så antingen blir han vansinnigt kåt då eller så har iallafall du fått en orgasm. win win!! Cool

• Queen81
    Anonym (Man 51) skrev 2025-07-22 20:19:03 följande:

Hej TS

nu låter det som det löst sig för denna gången?

Men ett manligt tips är att inhandla en dildo (om du inte redan har det). Sen på kvällen om han inte vill så onanera du bredvid honom. Det är enormt hett!! 

Så antingen blir han vansinnigt kåt då eller så har iallafall du fått en orgasm. win win!! Cool

Det är definitivt inget jag hade uppskattat. Om jag avböjt sex och vill sova så hade inte jag tyckt att det var så himla spännande om min partner började runka bredvid mig i sängen i förhoppning om att det skulle göra mig kåt. Men det är jag det.
  • Anonym (Bagarn)

För det första tror jag att 90% av männen här skulle vara väldigt nöjda om de fick sex hemma varannan dag, bara en sån sak.
    Ja så klart förstår jag hur du känner, alla vill väl kanna sig speciell för och med  sin partner. Som vanligt så är det kommunikation som måste till, kom överens om något som båda har att sikta mot. Själv har jag ett livligt och "sexglatt" ex hon sa ju att hon älskade en rejäl sats plus att hon visste att jag skulle vara lite nere efter att han lämnat tillbaka barnen hos deras mor varannan söndag så klok som hon är/var överraskade hon med något extra då. Det kunde vara sexlekar, spel, sexiga underkläder eller en ny leksak att utforska tillsammans till exempel.
    Det blev outalat att det var varannan söndag som var den stora sexdagen som vi båda gick och planerade för och såg fram emot. Då avhöll man sig gärna från att onanera eller ha vanligt slentrian sex en extra dag eller två innan.
    Hur exakt ni ska göra är ju upp till er men att några dagar innan ha något att se fram mot höjer ju ribban så att säga.

• Motherinlaw
    Queen81 skrev 2025-07-23 21:45:30 följande:
    Det är definitivt inget jag hade uppskattat. Om jag avböjt sex och vill sova så hade inte jag tyckt att det var så himla spännande om min partner började runka bredvid mig i sängen i förhoppning om att det skulle göra mig kåt. Men det är jag det.
    Så du ska både neka din man till sex med dig OCH att tillfredsställa sig själv? Jösses
  • Anonym (Mannen)

Han kanske är porrskadad och har kollat för mycket på sånt. Det kan göra att man inte längre tänder på sin partner. Alternativt att man ställer högre krav på sin partner gällande utseende och sexuella handlingar.

• New  Dawn

Varför nekade du honom är han ville ha sex?!
    Varför sa du att han behöver sova? Han kan väl bedöma det själv... 

Det hade ju varit en annan sak om du sa att du själv  behövde sova.
    Han kanske sov jättedåligt, dels  för att han behövde komma, men kanske också för att han kände sig avvisad och att du tror att du vet bättre vad han behöver. Som en morsa.

Kvällen efter tänkte han kanske att det är bäst att sköta sig själv. Känns som att ni inte "möts". Varken du eller han. Ni behöver bättre vilja att förstå varandra, och kommunicera det.

Jag är kvinna, men jag behöver ibland komma för att kunna sova. Min man vill ge mig det. (även om han inte kan själv) Jag gör samma, och jag älskar att göra det. 

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Me)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-17 23:35:39 följande:

Låter väl mer som att ni har kommit in i ett makt spel,
    Han vet att du e sugen du vet när han e sugen, 

Han blev nekad blev kränkt och på de vet Han att du vill varje dag som Han inte klarar då sköter Han de själv för sin stolthets skull , 
  • Motherinlaw
    Anonym (Me) skrev 2025-07-24 06:38:53 följande:
    Låter väl mer som att ni har kommit in i ett makt spel,
    Han vet att du e sugen du vet när han e sugen, 

Han blev nekad blev kränkt och på de vet Han att du vill varje dag som Han inte klarar då sköter Han de själv för sin stolthets skull , 
    Handlar ju inte om stolthet utan att hon inte respekterar honom som man. 
Svar på tråden Fråga till män (kvinna med relationsproblem)