Rik och otrogen eller fattig men trogen?
Pest eller kolera?
Vad väljer du?
Din partner är riktigt rik (men otrogen mot dig) eller riktigt fattig (men dig trogen).
Pest eller kolera?
Vad väljer du?
Din partner är riktigt rik (men otrogen mot dig) eller riktigt fattig (men dig trogen).
Få idag tycker att en rik partner är åtråvärt. Iallafall i Sverige, i fattiga länder är det en annan sak, där det handlar om ett liv i misär om du inte lyckas hitta en välbärgad partner.
Men här i Sverige innebär i regel en partner med mer pengar endast obalans, alltså du har en partner som kan leva ett annat liv än dig, och med lite tur kan du hänga med på en kant, på nåder. Få vill offra sitt oberoende för att få bo lite finare och köra en finare bil.
Så för att besvara frågan, som man, hellre en trogen pank kvinna än en trogen rik kvinna, om det är långsiktig relation vi pratar. Helst av allt någotsånär liknande förutsättningar och trogen, om man får vara petig 😂
Om jag nu skulle hamna på sökandets marknad igen, vilket jag inte hoppas.
Av dessa två, fattig men trogen, lätt.
Varken eller. Särskilt om fattigdomen beror på skulder och slarv.
Förstår inte riktigt. Fattig men troget är ju givet. Mannens pengar är ju inte mina.
Dessa saker korrelerar inte. Någon som är fattig är inte per automatik trogen, inte heller att någon som är rik per automatik skulle vara otrogen.
Kan inte tänka mig att någon vill ge sig i lag med ett rövhål, oavsett pengar. Sånt går inte att veta i förväg.
Hellre fattig och trogen!
Jag har svårt att förstå varför man skulle välja någon av dem? Är man så desperat att ha ett förhållande så till den milda grad att man ens överväger någon av dessa män? Båda är oattraktiva men av olika skäl.
Men ok om jag måste ta en av dem så tar jag den trogna fattiga. Jag tjänar bra och har absolut inget behov av ekonomiskt bistånd.