• Anonym (Jag)

Behöver till akuten, han vägrar ta barnen

Jag måste åka in så snart jag bara kan, men exet vägrar ha barnen, för det förstör tydligen hans planer. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra, risken är stor att jag läggs in, så även om barnen klarar sig själva under dagen, så kan de inte vara ensamma över natten... och de borde inte behöva vara ensamma och oroliga alls... har ingen som kan hjälpa heller...

• Svar på tråden Behöver till akuten, han vägrar ta barnen
  • Anonym (Mickan)
    Anonym (Oliv) skrev 2025-07-22 09:55:58 följande:

Så jävla tröttsamt när ts inte återkopplar

Om hon nu är inlagd akut på sjukhuset är knappast prio ett att gå in här och återkoppla. 

Senast jag hamnade akut på sjukhus med operation orkade jag inte titta åt mobilen första dagarna och knappt ens ringa min familj. 
  • Anonym (X)
    Anonym (Mickan) skrev 2025-07-22 12:06:45 följande:
    Om hon nu är inlagd akut på sjukhuset är knappast prio ett att gå in här och återkoppla. 

Senast jag hamnade akut på sjukhus med operation orkade jag inte titta åt mobilen första dagarna och knappt ens ringa min familj. 
    Men hon hade tid när hon skrev sin trådstart, men ändå så var det så bråttom. Är hon inlagd nu har hon ju mer tid kan man tycka.

Och varför sitta och skriva inlägg på nätet när man måste åka in akut och det som är viktigast är att ordna barnpassning till barnen? Var det viktigt att meddela oss?
  • Tow2Mater
    Anonym (Heja) skrev 2025-07-22 12:05:17 följande:
    Är den? :)

Jag tror att du finns inom IT. Svartvitt tänk, undermålig social förmåga, stort fokus på detaljer. Är jag nära?

Inte en tillstymmelse till nära.

varför tar du saker personligt?

Att fördöma män som grupp som pedofiler är sexistiskt och ett dåligt beteende. Det gynnar ingen.

• Anonym (Heja)
    Tow2Mater skrev 2025-07-22 12:49:33 följande:

Inte en tillstymmelse till nära.

varför tar du saker personligt?

Att fördöma män som grupp som pedofiler är sexistiskt och ett dåligt beteende. Det gynnar ingen.

Varför antar du att jag tar saker personligt?

Jag vet ju att du är djupt i ditt kaninhål, det säger saker om dig. Men det går inte att diskutera med såna som misstolkar så hårt med vilje som du gör vilket är synd. Jag lämnar det så.
  • Tow2Mater
    Anonym (Heja) skrev 2025-07-22 13:08:29 följande:
    Varför antar du att jag tar saker personligt?

Jag vet ju att du är djupt i ditt kaninhål, det säger saker om dig. Men det går inte att diskutera med såna som misstolkar så hårt med vilje som du gör vilket är synd. Jag lämnar det så.
    Du trodde ju jag pratade om ditt yrke.
  • Anonym (T)
    Tow2Mater skrev 2025-07-20 21:31:56 följande:
    Snacka om att tro illa om alla män.

Men håller med om att TS måste ha en backup plan i framtiden.
    Jag litar inte på någon när det kommer till mina små barn, som är vuxna nu dock. 
  • Tow2Mater
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 12:20:39 följande:
    Jag litar inte på någon när det kommer till mina små barn, som är vuxna nu dock. 
    Gissar du hade turen att aldrig behöva åka till akuten eller bli inlagd. 
  • Anonym (T)
    Tow2Mater skrev 2025-07-23 12:59:47 följande:
    Aldrig som vuxen, nej. Men om jag hade behövt så var jag gift när barnen var små/bodde hemma. Så det hade aldrig vart några problem, inte ens om mannen var bortrest. Kände alla grannar runtomkring mig tack vare barnen som lekte med deras barn och vi umgicks ofta, så jag visste till hundra att dom hade hjälpt och gick att lita på. 
    Och hade inte det gått heller så hade jag tagit barnen med mig till akuten sen fick det gå som det gick om så måste. Är det akut så är det. 
  • Tow2Mater
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 14:02:53 följande:
    Aldrig som vuxen, nej. Men om jag hade behövt så var jag gift när barnen var små/bodde hemma. Så det hade aldrig vart några problem, inte ens om mannen var bortrest. Kände alla grannar runtomkring mig tack vare barnen som lekte med deras barn och vi umgicks ofta, så jag visste till hundra att dom hade hjälpt och gick att lita på. 
    Och hade inte det gått heller så hade jag tagit barnen med mig till akuten sen fick det gå som det gick om så måste. Är det akut så är det. 
    Nå då verkar du ju inte haft den situation TS har.
  • Anonym (Fabriken)
    Tow2Mater skrev 2025-07-23 12:59:47 följande:
    Det handlar inte bara om tur, det handlar om att vara smidig och riskmedveten i alla lägen. Ännu har jag aldrig belastat vården med en enda sjukhusnatt eller ambulansfärd.

Men vissa borde verkligen få betala sin egen vård så himla korkat som de beter sig. Väljer man att inte använda skyddskläder eller stålhättor när man gör farliga saker privat borde det inte bekostas av skattemedel. Hade man gjort motsvarande på jobbet hade dessa idioter åkt ut med huvet före.
  • Anonym (Mickan)
    Anonym (Fabriken) skrev 2025-07-23 15:03:41 följande:
    Behöver till akuten, han vägrar ta barnenDet handlar inte bara om tur, det handlar om att vara smidig och riskmedveten i alla lägen. Ännu har jag aldrig belastat vården med en enda sjukhusnatt eller ambulansfärd.

Men vissa borde verkligen få betala sin egen vård så himla korkat som de beter sig. Väljer man att inte använda skyddskläder eller stålhättor när man gör farliga saker privat borde det inte bekostas av skattemedel. Hade man gjort motsvarande på jobbet hade dessa idioter åkt ut med huvet före.
    Grattis! 

Kan säga att akut blindtarmsinflammation inte var att leka med. Fick även infektion på det och vara kvar en vecka. Kallas "barnsjukdom", men jag var 45 år vi tillfället. 

Har inte med varken smidighet eller riskmedvetenhet att göra. Man kan inte planera sådant. Trådatartaren har förmodligen inte bara snickrat på sitt hus utan kanske försökt härda ut hemma likt jag gjorde. När det inte gick längre och jag hade en stark misstanke på vad det var så åkte jag in. 

Önskar ingen den smärtan jag hade, egentligen. Möjligen sådana som dig som tror att man kan planera allt som skryter om noll sjukhusdagar. 
  • Anonym (Rut)

Är det du ts igen som skrivit trådar förut om din sjukdom som du haft i flera år och du har skjutit på op och så kom du på att du ville göra det nu i sommar för snart blir det akut och just denna sommar passade dig och dina hundar eller vad det var? Och så meddelande du ditt ex att nu får han minsann ta barnen hela sommaren trots att han så klart vid det laget redan gjort planer? För att du intr har kunnat kommunicera med honom om när var hur trots att du vetat om det i alla år. Och nu plötsligt tyckte du att han skulle släppa alla sina redan inbokade planer för att det passade dig?

• Dockan
    Anonym (Rut) skrev 2025-07-28 17:12:48 följande:

Är det du ts igen som skrivit trådar förut om din sjukdom som du haft i flera år och du har skjutit på op och så kom du på att du ville göra det nu i sommar för snart blir det akut och just denna sommar passade dig och dina hundar eller vad det var? Och så meddelande du ditt ex att nu får han minsann ta barnen hela sommaren trots att han så klart vid det laget redan gjort planer? För att du intr har kunnat kommunicera med honom om när var hur trots att du vetat om det i alla år. Och nu plötsligt tyckte du att han skulle släppa alla sina redan inbokade planer för att det passade dig?

Fast även om det nu var den personen, vad spelar det för  roll om hon gör det i sommar eller i höst? Exet lär ju oavsett få ta barnen. Det är ju hans barn. 
  • Anonym (Rut)
    Dockan skrev 2025-08-04 22:59:10 följande:
    Fast även om det nu var den personen, vad spelar det för  roll om hon gör det i sommar eller i höst? Exet lär ju oavsett få ta barnen. Det är ju hans barn. 
    Kan ju spela väldigt stor roll. Han kan ju ha planer på sommaren. Är ganska stor chans att man har det rumt semestertider faktiskt.

Som hon aldrig vet något om utan hon bokar bara in saker och meddelar sedan exet att han minsann ska ta barnen.

Det kallas för kommunikation. Hur viktig operationen än är måste man prata. Jag skulle aldrig boka in något och sedan bara meddela mitt ex. Jag skulle ringa och prata med honom först. Han kan ju befinna sig på andra sidan jordklotet. Så man pratar med varandra. 

Men om det är samma ts som jag tror så har hon alltid inställningen att hon ska boka in när hon vill och sedan meddela exet. Och så är hon upprörd när han inte kan. 

Hon har haft en op som hon skjutit på införa år för att det inte har passat henne. Nu denna sommar passar det henne. Då vill hon boka in det och är sur att det inte passade exet. 

Enligt mig är det inte så det funkar. Behöver hon hans hjälp får man kommunicerar och kolla vad som funkar. 

Sedan är det så klart en annan sak om man är på väg in med ambulans och håller på att förblöda där och då. Men en operation som då egentligen varit på tapeten i hur många år som helst. Nej då gör man inte som ts gör.  

Hon kunde bara nu på sommaren pga sina hundar eller vad det var. Jaha men då kunde inte hennes ex? Men hon vill bara göra som hon vill göra trots att det är hon som behöver hjälpen. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Rut) skrev 2025-08-05 12:01:22 följande:
    Kan ju spela väldigt stor roll. Han kan ju ha planer på sommaren. Är ganska stor chans att man har det rumt semestertider faktiskt.

Som hon aldrig vet något om utan hon bokar bara in saker och meddelar sedan exet att han minsann ska ta barnen.

Det kallas för kommunikation. Hur viktig operationen än är måste man prata. Jag skulle aldrig boka in något och sedan bara meddela mitt ex. Jag skulle ringa och prata med honom först. Han kan ju befinna sig på andra sidan jordklotet. Så man pratar med varandra. 

Men om det är samma ts som jag tror så har hon alltid inställningen att hon ska boka in när hon vill och sedan meddela exet. Och så är hon upprörd när han inte kan. 

Hon har haft en op som hon skjutit på införa år för att det inte har passat henne. Nu denna sommar passar det henne. Då vill hon boka in det och är sur att det inte passade exet. 

Enligt mig är det inte så det funkar. Behöver hon hans hjälp får man kommunicerar och kolla vad som funkar. 

Sedan är det så klart en annan sak om man är på väg in med ambulans och håller på att förblöda där och då. Men en operation som då egentligen varit på tapeten i hur många år som helst. Nej då gör man inte som ts gör.  

Hon kunde bara nu på sommaren pga sina hundar eller vad det var. Jaha men då kunde inte hennes ex? Men hon vill bara göra som hon vill göra trots att det är hon som behöver hjälpen. 
    Nej, du har helt fel. Inget i din version stämmer med verkligheten.
  • Anonym (Annie)

Hur gick det, TS? Vem tog hand om barnen? Mår du okej?

• Anonym (Rut)
    Anonym (Jag) skrev 2025-08-05 13:50:27 följande:
    Nej, du har helt fel. Inget i din version stämmer med verkligheten.
    Nej som sagt jag vet ju inte om du är samma trådstsrate som jag har läst flera inlägg av. Det var något som påminde om henne så jag trodde ni var samma.
Svar på tråden Behöver till akuten, han vägrar ta barnen