Anonym (E) skrev 2025-07-21 14:02:15 följande:
Jo jag vet att det är kanske dumt att träffa killar. Men för mig känns det så viktigt med närhet och sex så det har liksom gjort att jag inte kan låta bli.
Hur ska man kunna leva utan det?
Samtidigt som jag kan förstå på mitt mående och beteende att jag kanske behöver läka mer och hitta mig själv innan jag blandar in någon annan.
Men ibland vill man mera, man mår ju bra av närhet och någon som ser dig och är nyfiken.
Jag vet att jag vill ha en man som ser mig. Som tycker om att umgås och vara tillsammans. Innan levde jag för familjen och det kändes som jag har tre barn. Men den jag var ihop med tyckte vi umgicks bara vi satt i samma rum. Det är inte att umgås och vara ett par i mina ögon.
Jag vill ha någon som gillar att komma ut och göra saker och aktiviteter tillsammans
Det är inget fel att vilja ha sex och närhet och uppmärksamhet - men du bör ha det av rätt anledning.
Just nu låter det mest destruktivt om du lägger hela ditt värde i att vara någons ligg ..
Att ta en paus ifrån destruktiva beteenden gör att du bryter det som får dig att ha dålig självkänsla och kan bättre fokusera på att hitta bra saker att bygga på. Och du kommer dessutom bättre att se dina egna destruktiva mönster när du fokuserar på annat och kan börja förstå hur du ska leta efter bra människor i ditt liv som bygger upp dig istället för att förstöra dig.
Utmana dig själv med att tex ha 1 vitt år då du inte har sex, inte dejtar , inte har några som helst dejtingappar, tar bort tveksamma kontakter , inte skickar nakenbilder, , inte sexchattar , undviker alkohol om du tappar omdömet av det etc etc. Helt enkelt ta ett nyktert år från män, avgifta dig själv och se vad som händer i ditt huvud under tiden. Ersätt dåliga vanor med sunda och kanske ägna dig åt nya hobbys, resor, träning , samtalskontakt med kurator, läsa bloggar om självkänsla etc etc ..