• Anonym (Ledsen)

Dejtar men får aldrig till det

Har under ca 15 år kanske dejtat ett 30-tal tjejer. 8 av dem har jag haft mer än 3 dejter med, den jag dejtade längst blev det 9 dejter med. Men inte en enda gång har lett till sex. Nu vill jag visserligen helst ha en relation men det känns surt att inte ens lyckas bli intim med en tjej. Jag fattar förstås att det är jag själv som är problemet men jag fattar inte nödvändigtvis VAD problemet är. Ingen här kan förstås veta vad jag gör för fel men någon eller några kanske har idéer? 

Känner mig bara nere när den senaste tjejen avbröt efter 4 dejter, hon tyckte inte det kändes rätt.

• Svar på tråden Dejtar men får aldrig till det
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-24 23:37:18 följande:
    Och med alla övriga tjejer har jag inte gjort något alls. Det tyder verkligen på att det enda jag tänker på är att få knulla dem? 
    Förtydligar, har inte tagit initiativ till sex utöver övrigt kyssande eller hånglande som inte lett till sådana reaktioner.
  • Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-24 23:37:18 följande:
    Och med alla övriga tjejer har jag inte gjort något alls. Det tyder verkligen på att det enda jag tänker på är att få knulla dem? 

Och hur gick det med de tjejerna? 

• Anonym (S)
    Överste Senap skrev 2025-07-24 20:06:32 följande:
    Han har tydligt beskrivit hur han själv backat då det inte känts rätt så det är knappast så att han tar vem som helst. Det tycker jag han varit väldigt tydlig med.

Ja, självklart backar man om man inte får rätt respons. Det betyder inte att TS inte ville för då hade han inte ens försökt något. 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (S) skrev 2025-07-25 00:30:22 följande:

Och hur gick det med de tjejerna? 

Hur menar du? Att det runnit ut med alla jag dejtat trodde jag framgick. Eller menar du nåt annat?
  • Anonym (Ann)

Tycker synd om TS. Förstår att det är frustrerande att ha försökt så mycket, så länge utan att lyckas hitta en tjej. Tycker också det är många som försöker tolka det han skriver på värsta tänkbara scenario. Så vitt jag tolkar honom så är han möjligen udda men inte alls någon kvinnoförnedrare. TS, du har ju uppenbarligen en hel del kvaliteter då du får dejter och många vill se dig igen. Så någonstans tänker jag att du ändå har vissa svårigheter att läsa av folk. Och att du är för försiktig snarare än för på. Du måste våga ta steget! Och du måste våga riskera att det blir fel för det kan det bli och har uppenbarligen blivit. Och dra lärdom av de gångerna så du inte upprepar samma misstag. Vilket är lätt att säga, det som funkar på vissa kvinnor funkar inte på andra. Gå inte för fort fram men var tydlig med dina initiativ och dina avsikter. 
    Men jag skulle ändå vilja be dig berätta mer om den gången du förde handen under hennes kläder, vad exakt gjorde du? 

• Anonym (Mydia)
    Anonym (Ann) skrev 2025-07-27 17:52:34 följande:

Tycker synd om TS. Förstår att det är frustrerande att ha försökt så mycket, så länge utan att lyckas hitta en tjej. Tycker också det är många som försöker tolka det han skriver på värsta tänkbara scenario. Så vitt jag tolkar honom så är han möjligen udda men inte alls någon kvinnoförnedrare. TS, du har ju uppenbarligen en hel del kvaliteter då du får dejter och många vill se dig igen. Så någonstans tänker jag att du ändå har vissa svårigheter att läsa av folk. Och att du är för försiktig snarare än för på. Du måste våga ta steget! Och du måste våga riskera att det blir fel för det kan det bli och har uppenbarligen blivit. Och dra lärdom av de gångerna så du inte upprepar samma misstag. Vilket är lätt att säga, det som funkar på vissa kvinnor funkar inte på andra. Gå inte för fort fram men var tydlig med dina initiativ och dina avsikter. 
    Men jag skulle ändå vilja be dig berätta mer om den gången du förde handen under hennes kläder, vad exakt gjorde du? 

Jag menar inte att TS är en kvinnoförnedrare eller hemsk på något sätt och det tror jag ingen annan gör heller. 
    Men energin jag får från honom känns inte som något man attraheras av. 

Dock går det att göra något åt det. Han kan tex börja behandla kvinnor som katter. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ann) skrev 2025-07-27 17:52:34 följande:

Tack för stöd. Ja du kan ha rätt i att jag drar ut på det för länge och då tappar de intresset? Jo jag förstår att alla inte är lika och kanske det jag försökt kunnat funka på en del?
    Det jag gjorde var att när vi hånglade i soffan så förde jag in handen under hennes klänning och förde den längs nakna låret upp mot höften.
  • Anonym (Ann)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-28 11:28:58 följande:
    Tack för stöd. Ja du kan ha rätt i att jag drar ut på det för länge och då tappar de intresset? Jo jag förstår att alla inte är lika och kanske det jag försökt kunnat funka på en del?
    Det jag gjorde var att när vi hånglade i soffan så förde jag in handen under hennes klänning och förde den längs nakna låret upp mot höften.
    Ja det var ju inte så illa som om du börjat gräva innanför trosorna. Själv hade jag inte reagerat som hon, håller vi på att hångla så skulle jag gärna känt handen på nakna huden längs låret. Men det är jag, alla är olika. Felet kanske inte ens var vad du gjorde utan att du kom av dig istället för att bara ta bort handen och fortsätta hångla. Bara en gissning. Som jag sa tidigare så tror jag du är för försiktig och måste våga mera. Men jag förstår att det är svårt och att du tvekar, men du måste våga för att lyckas. Jag håller på dig i alla fall och hoppas verkligen att du hittar någon snart. Kramar.
  • Anonym (Henny)

Om du fortfarande läser, TS: är man inte så bra på att dejta ska man kanske hitta andra sätt att träffa någon. Rör du dig mycket bland folk och träffar ofta nya människor? Om inte kanske det är ett sätt. Dina fina sidor kanske syns mer i en avslappnad situation i grupp än på tu man hand med en främling? 

• UngGubbeinorr
    Anonym (Mydia) skrev 2025-07-27 18:35:28 följande:
    Dock går det att göra något åt det. Han kan tex börja behandla kvinnor som katter. 
    Det där är generellt en bra liknelse. Man tränger sig inte på katter, de går i bästa fall därifrån. Vänta tills katten visar nån form av öppenhet eller att den själv närmar sig, men visa gärna att du är öppen för den. Det funkar på hundar också som är lite avvaktande. Men börjar det finnas lite närhet, prova närma dig en kyss, kanske blir det bara en puss vilket då inte är ett totalt avvisande. 

Till TS, tänk att en homosexuell man stöter på dig. Tänk på dina känslor i det läget, obekvämt, troligen. Fundera på hur du avvisar och hur du skulle betett dig om du var bi-nyfiken och inte helt obekvämt. På det hypotetiska viset kan du i alla fall lite grann sätta dig in i den andres kläder. 

Men när ni träffas, koncentrera dig på att ni ska ha kul eller intressant ihop. Tänk inte på hur du själv framstår, för då har du fokus på dig själv. Kan liknas vid hur folk stelnar till när de vet att de blir fotograferade, blir oftast inte bra. Jag har varit inlejd som fotograf på tillställningar, i början blir bilderna sällan bra, men när de vant sig vid mig och den stora kameran, då kommer de bra bilderna. Försök också att planera dejterna utan ett tidsslut, så om ni vill hänga med varann, ända in på småtimmarna, så ska inget hindra de (oavsett vad ni sysslar med). Går allt bra följer du henne till dörren som en gentleman, kanske hon bjuder in dig..
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Henny) skrev 2025-08-23 08:01:06 följande:

Om du fortfarande läser, TS: är man inte så bra på att dejta ska man kanske hitta andra sätt att träffa någon. Rör du dig mycket bland folk och träffar ofta nya människor? Om inte kanske det är ett sätt. Dina fina sidor kanske syns mer i en avslappnad situation i grupp än på tu man hand med en främling? 

Ja, jag träffar folk både via vänner, jobb och fritidsaktiviteter.  En grov uppskattning är att närmare hälften av de jag dejtat är med tjejer jag träffat IRL och inte via nätet även om de flesta har jag träffat via nätet. Ett par stycken har jag känt ganska länge innan jag började försöka dejta dem så något måste de sett hos mig men det rann ut i alla fall. Men tack för tips! 
  • Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-22 22:31:04 följande:
    Ja jag har tagit initiativ till sex vid ett par tillfällen. En tjej som jag dejtat några gånger och kände mig väldigt attraherad av frågade jag om hon ville sova över hos mig. Det ville hon inte och sedan rann det ut. Möjligt att jag för snabb då vi bara kyssts men aldrig hånglat. En annan tjej hånglade jag med i soffan hemma hos henne. Började föra in handen under hennes kläder men hon tog bort den. Blev helt ställd för jag trodde verkligen att hon ville.  Men det hr också varit så att jag flera gånger väntat på en tydlig signal att hon verkligen vill. Så jag är kanske inte så på som jag borde.  
    Att en tjej tar bort din hand när du testar grovhångel efter en stunds lätthångel betyder inte sällan "inte idag men kanske senare. Jag fortsätter gärna lätthångla"

Det betyder inte "sluta med allt och åk hem. Jag tänder inte på dig och vill aldrig se dig mera"

Alltså respekterar du hennes gräns "ingen grovhångel" men fortsätter med lätthångel.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (?) skrev 2025-08-26 14:08:42 följande:
    Att en tjej tar bort din hand när du testar grovhångel efter en stunds lätthångel betyder inte sällan "inte idag men kanske senare. Jag fortsätter gärna lätthångla"

Det betyder inte "sluta med allt och åk hem. Jag tänder inte på dig och vill aldrig se dig mera"

Alltså respekterar du hennes gräns "ingen grovhångel" men fortsätter med lätthångel.
    Erkänner att jag har mycket svårt att läsa av just det, kanske övertolkar då jag är (onödigt?) rädd att det ska bli fel. Men nästa gång ska jag försöka fortsätta som innan om hon inte visar att hon inte vill.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-08-26 14:13:31 följande:
    Erkänner att jag har mycket svårt att läsa av just det, kanske övertolkar då jag är (onödigt?) rädd att det ska bli fel. Men nästa gång ska jag försöka fortsätta som innan om hon inte visar att hon inte vill.
    Var med på. Säger hon stopp slutar du med det du gör men förtsätt med det ni gjorde innan.

Övertänk inte så mycket. Kör på, tjejer är också av kött och blod. Det är inte ett jäkla processdiagram där det enligt något regelverk går ruta för ruta där varje nej betyder slu/avbryt

Chansa lite - om du nu blir tänd, het och attraherad av en tjej - ni småhånglar lite - hon verkar få lite fart på sitt blodomlopp - säg något i still med - "Nu skulla jag vilja släpa in dig i sovrummet och ta av dig alla kläder" Du kommer få lite blandad svar, "inte idag" "vad hindrar dig" "äntligen"
  • Anonym (?)
    "Inte vill" bara där har du fel inställning - det betyder ofta "jag vill men inte nu" "just det vill jag inte men forsätt gärna med det du höll på med förrut"

Tjejer är olika - en del tänder på dig och vill testa sex första gången annars får det vara. Andra tänder på dig men vill avvakta med sex ett tag.
  • Anonym (?)
    Ja, det kommer bli fel ibland men också rätt. genoo att du inte gör något blir det fel varje gång.

Gör du lite fel och ger henne möjlighet att säga nej och sen slutar du, så är det sånt som händer hela tiden. Om du tänker efter kan du nog själv komma fram till vad mycket fel är
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (?) skrev 2025-08-26 15:26:24 följande:
    Ja, det kommer bli fel ibland men också rätt. genoo att du inte gör något blir det fel varje gång.

Gör du lite fel och ger henne möjlighet att säga nej och sen slutar du, så är det sånt som händer hela tiden. Om du tänker efter kan du nog själv komma fram till vad mycket fel är
    Yes , jag hör vad du säger och du har rätt. Jag har varit (är) för rädd för att göra fel.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Here we go again!)
    Anonym (?) skrev 2025-08-26 15:01:32 följande:
    Var med på. Säger hon stopp slutar du med det du gör men förtsätt med det ni gjorde innan.

Övertänk inte så mycket. Kör på, tjejer är också av kött och blod. Det är inte ett jäkla processdiagram där det enligt något regelverk går ruta för ruta där varje nej betyder slu/avbryt

Chansa lite - om du nu blir tänd, het och attraherad av en tjej - ni småhånglar lite - hon verkar få lite fart på sitt blodomlopp - säg något i still med - "Nu skulla jag vilja släpa in dig i sovrummet och ta av dig alla kläder" Du kommer få lite blandad svar, "inte idag" "vad hindrar dig" "äntligen"
    Du måste vara man! Visar hon att hon inte vill så vill hon inte. Punkt slut!
Svar på tråden Dejtar men får aldrig till det