• Anonym (Irriterad)

Protest mot Palestina

Tjo!
    Jag vet att detta inte är en "positiv" åsikt i dagens samhälle men kom igen folket. Inte kan vi låta dessa människor ta över på detta sätt. Dom är överralt med sina demonstrationer. Dom gör kuppen i tv Dom stoppar tävlingar Dom förstör teatrar. Varför tillåter vi detta idiotiska beteende?

Jag tycker inte att detta borde vara nått som görs över huvud taget. Tycker att dom som håller på kan åka hem och protestera eller slåss för sitt land istället. Hade Sverige hamnat i krig hade jag gjort allt för mitt land, gett mitt liv utan att tveka. Vad gör dessa veka människor? Försöker få andra att slåss för dom? Vad är detta? 

Vi borde ha en motprestation mot Sverige för att visa vad vi går för och var vi står. Sverige är inte muslimskt och vi har vår kultur, varför ska vi slänga bort det fina och ersätta det med sånt? Stå upp för Sverige.

• Svar på tråden Protest mot Palestina
  • Xenia

Jag för min del bli mer upprörd över folkmordet som pågår i Gaza än över demonstrationer. Menar du att alla palestinier skulle resa till Gaza och börja slåss mot israeliska armén? Hur skulle det gå till, de skulle inte bli insläppta.

Israel delar ut mat till de svältande palestinierna och skjuter samtidigt ihjäl de som köar för mat. Det är inget du reagerar på?

• Anonym (Irriterad)

För det första så är det inget folkmord. Folkmord är det om dom avsiktligt anfaller för att mörda så många som möjligt av ett vist folkslag. Israel anfaller platser där Hamas håller sig gömda, med styrkor och vapen. Dom väljer att gömma sig vid skolor sjukhus m.m vilket är bedrövligt. Israel har varnat när dessa anfall kommer så att de civila kan undkomma men att tiden inte finns för att flytta allt militärt. 

Även jag tycker att det är tråkigt och tragiskt att civila dör, det är hemskt . Men i krig dör folk civila som soldater. Och det sker på båda sidorna. Och man måste kunna hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt. 

För det andra så säger du att dom skjuter folket som köar för mat. Ja om det är oroligt så måste dom ju. Det är ju för säkerhet. Dom ger dom mat dom har alla förutsättningar, men väljer att skapa kaos och därav blkr det våldsamt. 

Även här håller jag inte Israel helt under mina vingar. Mycket hade nog kunnat lösas utan detta men jag förstår det. Krig har sina offer, men dom försöker vilket inte Gaza gör. 

Till sist, nej om du går genom huvudentrén blir du säkert inte insläppt. Men det har ju aldrig stoppat dom innan så varför göra det nu? Och ja protesterna är ett rent helvete, det stör det förstör och det tar över. 

• Xenia

Flera folkmordsexperter anser att det är folkmord.

Ingen utomstående har en chans att komma in i det sönderbombade Gaza utan den israeliska arméns tillstånd. Journalister kommer t ex inte in.

• Rataxes

Ham-ass kunde ju prova med att frige gisslan och lägga ner vapnen, om de nu bryr sig så mycket om sin befolkning...

The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Anonym (doubt it)
    Rataxes skrev 2025-07-23 13:06:57 följande:

Ham-ass kunde ju prova med att frige gisslan och lägga ner vapnen, om de nu bryr sig så mycket om sin befolkning...

Tror du ens att det finns några levande kvar i gisslan? Jag tvivlar.
  • KillBill
    Anonym (Irriterad) skrev 2025-07-23 02:55:40 följande:

För det första så är det inget folkmord. Folkmord är det om dom avsiktligt anfaller för att mörda så många som möjligt av ett vist folkslag. Israel anfaller platser där Hamas håller sig gömda, med styrkor och vapen. Dom väljer att gömma sig vid skolor sjukhus m.m vilket är bedrövligt. Israel har varnat när dessa anfall kommer så att de civila kan undkomma men att tiden inte finns för att flytta allt militärt. 

Även jag tycker att det är tråkigt och tragiskt att civila dör, det är hemskt . Men i krig dör folk civila som soldater. Och det sker på båda sidorna. Och man måste kunna hålla fler än en tanke i huvudet samtidigt. 

För det andra så säger du att dom skjuter folket som köar för mat. Ja om det är oroligt så måste dom ju. Det är ju för säkerhet. Dom ger dom mat dom har alla förutsättningar, men väljer att skapa kaos och därav blkr det våldsamt. 

Även här håller jag inte Israel helt under mina vingar. Mycket hade nog kunnat lösas utan detta men jag förstår det. Krig har sina offer, men dom försöker vilket inte Gaza gör. 

Till sist, nej om du går genom huvudentrén blir du säkert inte insläppt. Men det har ju aldrig stoppat dom innan så varför göra det nu? Och ja protesterna är ett rent helvete, det stör det förstör och det tar över. 

Amnesty International har konstaterat att Israel gjort sig skyldig till folkmord och FN-experter  slår fast att det finns "reasonable grounds" för att folkmord kan pågå enligt artikel II-konventionen.

Internationella domstolen i Haag (ICJ) driver en utredning  kring om Israel har gjort sig skyldig till folkmord. Det skulle domstolen förstås inte göra om det saknades indikationer för att folkmord har skett.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Meddelande borttaget
  • Xenia

Visst Hamas är en terroristorganisation och de startade kriget. Men för den skull kan inte alls Israel gör ursäktas.

Det är inte rätt att bomba civila. Vaddå varna, finns ju inga säkra ställen. Civilbefolkning får fly hit och dit, det finns ingenstans de kan finna trygghet.

Det finns bara fyra ställen att få mat (mot 40 tidigare). De som samlas där skjuts. Det är verkligen rysk roulett. Ska man gå för att hämta mat till sin svältande familj eller inte? Har man tur kommer man hem med mat, har man otur blir man skjuten. T o m på kvinnodagen när bara kvinnor skulle hämta mat, så blev två kvinnor skjutna.

Enligt TS är väl alla terrorister, även småbarn.

Folk dör i krig. Ja, andras lidanden är lätta att bära.

Svar på tråden Protest mot Palestina