• Anonym (Ts)

Ligga med någon ny

Hur gör ni? Tar ni med er/har kondomer hemma? Frågar ni på förhand eller under själva sexet om personen i fråga testar sig?

Jag har haft en längre relation och känner mig lost. Låg med en kille några gånger och han skötte det jättesnyggt med att hämta kondom helt utan konstigheter när vi var hemma hos honom. 

nu i helgen som kommer har jag bjudit hem en annan kille på en ytterligare dejt (vi har sett några gånger tidigare) och jag vill gärna ligga. Men jag vet inte om jag ska köpa hem kondomer? Ingen aning vilken sort eller hur det fungerar alls? Eller om jag ska prata med honom om ämnet på förhand? Ja men ni fattar. Hur gör ni? Jag använder preventivmedel och testar mig mellan olika partners så jag vill bara vara säker på att inte bli smittad av någonting. Men det kanske man aldrig kan vara säker på ändå?

• Svar på tråden Ligga med någon ny
  • Anonym (Bara jag)

Nej det går aldrig att vara säker. Du vet inte om personen är ärlig eller om den vet om den har något, så jag hade kört kondom. 

Själv hade jag nog försökt att lite skämtsamt ta upp det. Inte som ?köper du med kondomer till på fredag? utan mer typ ?kanske bra om man tänker på kontoret till den dagen som det ska bli lite extra skoj, men jag vet inte alls vad man ska välja. Har du koll på det? typ så. 

Själv snackade jag med exet om det och han köpte. Men sen vet jag ha tyckte det var störande med lukten av gummi och att han tyckte det var avtändande, så vi letade upp en sort som inte skulle lukta så mycket.

• Anonym (Mm)

Såklart man använder kondom vid ny sexpartner. Går inte att lita på nån som du aldrig träffat innan eller om du känner personen lite, kan säga att han är ren men det betyder ingenting. Tänk på att kondom inte skyddar fullt ut mot herpes och HPV. Risken för HPV ökar dessutom med antalet sexpartners man har. 

• klyban

Det handlar väl om du vill vara säker på ha sex, då har man själv kondomer också, även som kvinna.
    Är det inte så noga, så har man inga, men då inte heller penetrerande sex.

Såg någon inte tyckte kondomer luktar gott, men finns idag gott om märken som inte luktar något alls.
    Och även en del är mot omöjliga att göra sönder också, tom medvetet.
    Komiskt nog är en del av dessa de absolut tunnaste också, som inte hindrar värmen på samma sätt som vanliga latexkondomer.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (m)
    Jag är kvinna och skaffar egna kondomer i olika storlekar. Som jag ser till att ha tillgängligt ifall det skulle behövas. Blir det sex med någon så tar jag bara fram en eller alternativt stoppar killen med att säga inte utan kondom eller jag vill gärna att vi använder kondom.
  • klyban
    Anonym (m) skrev 2025-07-24 14:33:57 följande:
    Jag är kvinna och skaffar egna kondomer i olika storlekar. Som jag ser till att ha tillgängligt ifall det skulle behövas. Blir det sex med någon så tar jag bara fram en eller alternativt stoppar killen med att säga inte utan kondom eller jag vill gärna att vi använder kondom.

Det är också smart om man vill ha sex och mannen är den som missade det viktiga för säkerställa sex om partnern vill ha kondom.

Nu vart det väldans länge sedan man ens hade en kondom, men det har ju orsaker och partner som inte längre är fruktsam.

Och hade man inte kondomer så nöjde man sig med andra sexaktiviteter, för de kan vara riktigt roliga också.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (m) skrev 2025-07-24 14:33:57 följande:
    Så gör jag också.
Svar på tråden Ligga med någon ny