Är min man intresserad av kollega?
Hejsan,
Jag vet att ni inte kan säga med säkerhet att han är intresserad av sin kollega men ni kanske får samma känsla som mig.
Min man började ett nytt jobb för ett antal månader sedan och det är ett jobb där det bara jobbar kvinnor i olika åldrar. Självklart helt ok gör han har aldrig gett mig något som skulle göra att jag inte litar på honom. Men det senaste så har jag börjat fundera över om han är mer intresserad av en kollega än vad han säger.
Hon omnämns som kollega istället för vid namn som han gör med sina andra kollegor. Fast jag vet att det är hon som han pratar om.
Han berättar ofta saker om henne såsom saker om hennes nya snubbe, hur han ogillar hennes sätt att vara, att hon känns korkad. Men att dem jobbar bra tillsammans, att han, hon och en äldre kvinna är ett dream team etc. Han stör sig på att andra män tittar på henne (hon jobbar tämligen ofta i korta cykelbyxor) och enligt honom så märker hon inte det själv men tycker att det är "äckligt" när snubbar glor. Han tycker att hon är bimbo för att hon är ute o festar ofta etc.
Han vet färgen på hennes pubis för dem hade snackat om raggningsrepliker?!?!?! Är det en normal konvo mellan kollegor?
Igår kom han hem och pratade om att hon blivit uppvaktad av en snubbe fastän hon har pojkvän. Jag visste då vem denna snubbe var och han var oerhört bekymrad över vem detta var om han var snygg etc. Men han gillade inte hennes sätt att gilla uppnärksamheten från andra så mycket när hon har kille osv.
Jag upplever också att han är väldigt mycket mindre benägen att svara på mina sms om han jobbar med henne än med de andra. Dem brukar ofta ha det väldigt stressigt? 🤔 Jag upplever också att han är mindre kärleksfull, vill inte pussas o kramas lika ofta etc.
Är jag sjuk i huvudet eller försöker han andvända någon form av omvänd psykologi för att kunna prata om henne obehindrat utan att jag ska tro något annat?
Jag har inte sagt något om det än emn det börjar gå mig på nerverna.
Vad tror ni?
Mvh,
Rädd