Rödmyror uteplats, hyresrätt, vad gäller egentligen?
Upptäckte för några veckor sen att det dykt upp rödmyror på uteplatsen som hör till min hyresrätt. Vill minnas att man behöver höra av sig till hyresvärden vid ohyra, vilket jag gjorde.
Några dagar senare hade de ökat och börjat klättra upp på husfasaden.
Åkte bort på semester en vecka och kom tillbaka och då har de ökat ännu mer. Verkar ha något bo i jorden, osäker på var.
Provade strö ut kanel vid balkongdörren, så ÄN har de inte börjat komma in i lägenheten men har ju barnens sovrum mot den sidan och det är rena djungeln där inne om man inte har fönstret öppet i den här värmen.
Har ringt totalt tre gånger utan att de hör av sig. Kan inte gå i närheten av deras "område" utan att de börjar klättra upp på benen och jävla sig. Ungarna satt på nån filt utanför och lekte och de började krypa dit, så nu vill inte barnen vara ute där heller.
Antar att uteplats är lägre prioriterat än om de hade kommit in i bostaden.... men det känns som det är bara en tidsfråga. Ska jag behöva ringa nån skadedjursbekämpare själv eller ska jag fortsätta ringa och tjata?
Sett att de börjat komma in på grannens uteplats också, men de verkar inte bry sig av de samtal jag haft med dem.