• Jajja06

Jag avskyr effekten av alkohol

Jag måste bara få skriva av mig, jag bara hatar hur alkohol påverkar människor. Jag klarar liksom inte av det, har jobbat inom restaurang i flera år o träffat på mucket fulla folk och på något sätt kan jag tolerera det då men på min fritid avskyr jag det verkligen. 
    T.ex. när en person nära till mig.. vi kallar henne m dricker tål jag henne inte och inatt har drt varit extra jobbigt..jag är gravid i vecka 28 så sover ganska dåligt om nätterna och på det så slutar inte m (som är väldigt full) att ringa mig. Jag vet liksom inte vad jag ska göra, har jag på stör ej och något skulle hända m skulle jag aldrig förlåta mig själv men jag klarar inte av att hon ringer en enda gång till och nu är jag så frustrerad och ledsen, vill bara skrika rätt ut. Börjar jobba kl 7 och kan verkligen inte somna nu.

Behövde bara skriva av mig.
  • Svar på tråden Jag avskyr effekten av alkohol
  • Anonym (Hej)

M borde börja med Antabus, som mig. Glad

• Dexter dot com

Om hon ringer på fyllan mitt i nätterna fast du sagt åt henne hade jag blockerat henne för jag vill inte umgås med så respektlösa personer.

• Jajja06
    Dexter dot com skrev 2025-07-29 06:43:24 följande:

Om hon ringer på fyllan mitt i nätterna fast du sagt åt henne hade jag blockerat henne för jag vill inte umgås med så respektlösa personer.

Enda är att hon är en närstående till mig
  • Dexter dot com
    Jajja06 skrev 2025-07-29 08:38:46 följande:
    Menar du att du inte kräva av närstående att dom ska respekterar dig ? Om du är tydlig med att du kommer blockera henne så hon inte kan ringa dig om hon fortsätter störa dig på nätterna på fyllan så är det ju upp till henne att välja.
  • beli
    Menar du att ni är familj och ni brukar umgås? Brukar du hjälpa henne med nåt? Är hon beroende av just dig för att överleva?

Jag skulle nog säga till henne dagtid att hennes ringande påverkar din sömn och ditt jobb och att du blir tvungen att blocka henne för en vecka ifall hon ringer nattetid en gång till.
  • Anonym (X)
    Hon har väl fler hon kan ringa?

Och om hon är i fara får hon ringa efter ambulans eller polis. 
Svar på tråden Jag avskyr effekten av alkohol