• Anonym (Hejhopp31)

Mitt tredje missfall på rad, behöver höra solskenshistorier!

Hej! Jag har fått mitt tredje missfall nyss. Det visade sig på kub-testet att fostret varit dött ett tag, som en kniv i hjärtat. Vi började försöka i november och blev gravida direkt, fick missfall i vecka 10(då hade fostret varit dött i cirka 2 veckor, upptäcktes på ultraljud). Efter det blev jag gravid igen i mars, men det upptäcktes tidigt och var ett missfall som blödde ut i samband med mensen, så det blev inte så påfrestande för kroppen mer än att vi fick lite hopp en stund. Senaste graviditeten uppsträcktes i maj och avslutades nu på kub-testet, har inte blödigt än utan väntar på att få ta tabletter så det sätts igång. Det känns så sorgligt och ledsamt, finns det någon i samma sits där det har gått bra och ni har fått en bebis? <3 gjorde någon en utredning Och hur gick det till?

• Svar på tråden Mitt tredje missfall på rad, behöver höra solskenshistorier!
  • Anonym (E)

Min bästa kompis stod i kö för utredning efter 3e missfallet, under kötiden blev hon gravid igen och har idag en jättesöt 4 åring, vad jag vet så försökte de aldrig med ett syskon, de separerade för ca 2 år sen tyvärr men det var andra anledningar, inget som hade med graviditetsresan eller barnet i sig, de hade det rätt stormigt även innan tyvärr.

Lycka till <3

• Anonym (Gabbi)

Beklagar 💔

Har också precis gått igenom ett tredje missfall/MA.

Blev gravid snabbt och fick ett supertidigt missfall bara några dagar efter BIM. Blev gravid direkt igen, ett sent missfall i vecka 15. Gravid 2-3 månader senare igen och nu i vecka 11 upptäcktes att fostret dog i v 7. Kroppen tog hand om allt själv och nu blöder jag nästan inget. 

Svårt att känna att vi bara haft extremt otur alla dessa gånger. Känns som att det kanske inte är meningen att vi ska få några fler barn. Har redan 2 st så väldigt tacksam för dom givetvis 💕

Svårt just nu att känna hopp om att det ska gå bra den fjärde gången, men samtidigt så vet jag ju att många lyckas till sist trots många tidigare missfall. Men just nu har jag svårt att känna det. Jag vet ju också att jag kan bli gravid, har fått friska barn förut. Det borde gå. Läkarna säger att kan man få missfall kan man få barn. Inte ge upp. Vissa har en livmoder som är mer benägen att ta emot alla befruktade ägg, även de som inte är perfekta. Därför har man lätt för att bli gravid, och tyvärr då också högre risk för missfall.

Nu ska jag läka. Tänker inte försöka förrän jag haft en vanlig mens. 

• Anonymt12435

Hej! 

Beklagar ❤️  

Har själv gått igenom 4 missfall varav två var missed abortion. Men 5e gången jag blev gravid resulterade i en bebis som idag är 6 månader! 

Vi gick utredning via landstinget som inte visade några avvikelser förutom att jag har högt TPO-AK. Finns mycket att läsa om detta men känner mig ärligt talat inte klok kring det ändå. Vi har även gjort en privat utredning där vi tillslut hittade en annan avvikelse: hög DNA-fragmentering på min sambos spermier. 

Sambon fick råd att äta Profertil och koenzym 10 i några månader - gjorde ett nytt prov som visade bättre resultat. Mitt i allt detta blev jag gravid igen, och denna gång gick det hela vägen ❤️ Enligt kliniken var detta orsaken till missfallen för oss. 

Önskar er all lycka till - vet hur tufft det är. 

Svar på tråden Mitt tredje missfall på rad, behöver höra solskenshistorier!