• Anonym (semester)

sex under semesterresor?

Har du mer sex med din partner under semestern och när ni är ute och reser? Exempelvis om ni tar en eller några veckor i södern på hotell. Ligger ni mer då än vad ni gör i normalt under resten av året?

För oss är det nästan tvärtom. Vi ligger mindre när vi är på semesterresa. Oftast pga av att vi tillbringar rätt lite tid på hotellrumet.

Hur är det i ert fall?

• Svar på tråden sex under semesterresor?
  • Kalle Johansson

Nu lever jag iof sig singel, men åker jag ensam på semesterresa så blir det ju klart betydligt mer sex med andra semesterfirare än partners och älskarinnor i Sverige när jag är hemma. 
    Likaså, åker jag med en tjejkompis på semesterresa så blir det även i detta faller mer knullande än när vi är hemma i Sverige. Sedan beror det väl ganske mycket på var semestermålet är. Kariiska övärlden och Asien lockar väl fram betydligt mer sexaktiviteter än en eller ett par veckor i London. 

Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top
  • Anonym (Eva)

Det är då det händer. Min man har lite intresse för sex numera men har vi ett hotellrum eller en hytt på en båt då vill han få valuta för pengarna och det kan bli som när vi var unga och nykära.

• Anonym (Upp och ner)

Det har varit olika tycker jag.

Kommer man iväg utan barn medan barnen är små är det klart att tiden ska tas tillvara, men på senare år har vi ibland haft så mycket "på schemat" för att maxa resan istället så sex har det inte blivit så mycket då.

Vi har helt enkelt varit utmattade efter 20-25 000 steg/dag i varma storstäder, och får man sen tre drinkar på det är det nära till hands att bara slappa och slockna hellre än att klistra runt på varandra i hettan.

• Anonym (Man)

Vi har inte sex under semesterresor, men sen har vi inte sex annars heller, så det gör ju ingen skillnad.

• Anonym (Lenny)

Något mer. Hotellsex är mums.

• Anonym (H)

Vi har bara sex under semesterresor. Obestämd Det händer att vi inte ens har sex då, men oftast. 

• Anonym (Förlitesex)

Sist vi reste utan barn, 5 dagar i Nice, ville hon ligga flera ggr per dag. En av mina bästa resor;)

• Anonym (låtertråkigt)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-31 23:02:41 följande:

Jag upplever att vi ligger mer på semestern. Kanske ligger något i att hon ?trött efter jobbet?. Själv har jag alltid gärna offrat sömn till förmån för sex då jag tycker att sex ger mer energi och välmående än att sova en timme eller två extra. 

Jag måste säga att jag tycker det låter otroligt tråkigt att ha en partner som prioriterar att köra sig helt slut på jobbet så hon inte orkar ha sex osv på fritiden.
  • Anonym (Zzz)
    Anonym (låtertråkigt) skrev 2025-08-01 19:40:46 följande:
    Jag måste säga att jag tycker det låter otroligt tråkigt att ha en partner som prioriterar att köra sig helt slut på jobbet så hon inte orkar ha sex osv på fritiden.
    Jobbar de i vården så är det så det blir. 
  • Anonym (semester)

Intressant att ta del av era exempel.

För oss är det så att vi redan när vi vaknar på hotellrumet sticker ut på en träningsrunda och sen blir det frukost. Därefter gör vi oss klara för antingen stranden eller någon annan aktivitet som vi planerat. När vi kommer tillbaka till hotellet på sen eftermiddag så handlar det alltid om att göra oss klara för kvällen, middag osv. ingen av oss har någon tanke på sex då. Sen när vi kommer tillbaka till hotellrumet efter middag och en hel del vin och kanske tom lite dans och röj så är vi helt slut och slocknar direkt. Nästa morgon ....repeat. 

• PunkPyret

På solsemestrar knullar vi för det mesta flera gånger om dagen. Tycker att det ger sig själv när man går omkring i värmen och knappt har någonting på sig. Man blir kåt hela tiden. 
    Det är förstås skillnad med semestrar i storstäder dit man åker för att se och uppleva saker. Då är man fullt påklädd och bara av den anledning inte lika kåt hela tiden. 

• användarnamn08

Jag har aldrig förstått varför det är så svårt för vissa att ställa upp för sin sambo, tar väl ca 5-10 minuter att få han/henne att komma. Kan man inte lägga det på den man säger att man älskar men kolla på tv eller telefonen orkar man med?
    Jag får nog tyvärr aldrig komma när vi åker bort på semester med familjen, hur sugen tror ni jag är på att åka iväg med familjen.. Så mitt tips är att se till att hålla sambon nöjd om man vill behålla sambon eller ut och resa på semestern, krävs oftast inte mkt för att få manliga sambon nöjd. 

• Tecum
    Anonym (semester) skrev 2025-08-01 20:15:01 följande:

Intressant att ta del av era exempel.

För oss är det så att vi redan när vi vaknar på hotellrumet sticker ut på en träningsrunda och sen blir det frukost. Därefter gör vi oss klara för antingen stranden eller någon annan aktivitet som vi planerat. När vi kommer tillbaka till hotellet på sen eftermiddag så handlar det alltid om att göra oss klara för kvällen, middag osv. ingen av oss har någon tanke på sex då. Sen när vi kommer tillbaka till hotellrumet efter middag och en hel del vin och kanske tom lite dans och röj så är vi helt slut och slocknar direkt. Nästa morgon ....repeat. 

Det låter jobbigt att ha semestern så inrutad att ni är för utmattade  för sex på kvällen. Ska inte semestern vara en tid för avkoppling och vila/återhämtning? I ert ställe skulle jag strunta i varannan träningsrunda och istället ha morgonsex för att koppla av och stärka relationen.
  • Anonym (J)
    Anonym (Oo) skrev 2025-07-31 23:36:26 följande:

Jag satte på en äldre kvinna på hotellet när hennes man var ute på golfrunda nu i somras i Spanien. Jag är en yngre man som flörtade med henne redan första kvällen på restaurangen :)
    vi var sedan hållit kontakten och setts ett par ggr hemma i Sverige. Vi bor båda i Sthlm :)

Vidrigt 
  • Anonym (J)
    användarnamn08 skrev 2025-08-02 21:03:13 följande:

Jag har aldrig förstått varför det är så svårt för vissa att ställa upp för sin sambo, tar väl ca 5-10 minuter att få han/henne att komma. Kan man inte lägga det på den man säger att man älskar men kolla på tv eller telefonen orkar man med?
    Jag får nog tyvärr aldrig komma när vi åker bort på semester med familjen, hur sugen tror ni jag är på att åka iväg med familjen.. Så mitt tips är att se till att hålla sambon nöjd om man vill behålla sambon eller ut och resa på semestern, krävs oftast inte mkt för att få manliga sambon nöjd. 

Ställa upp? Men hur sexigt blir det då? och att man ens vill att ens kille/tjej ska just ställa upp? Glöm att man vill då om ni snackar på det viset 
  • Anonym (J)

Nej det är samma som andra dagar

• Anonym (Luttrad)
    Anonym (J) skrev 2025-08-04 16:44:48 följande:
    Ställa upp? Men hur sexigt blir det då? och att man ens vill att ens kille/tjej ska just ställa upp? Glöm att man vill då om ni snackar på det viset 
    Det kan vara vääldigt sexigt att bara ge eller bara få!
    Det handlar ju om kärlek och att vårda förhållandet, inte se det som en maktkamp eller att det måste vara absolut lika många orgasmer..
    Om man älskar sin partner vill man ju vara nära och älskar att ge denne njutning på alla sätt i livet.
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Zzz) skrev 2025-08-01 20:10:10 följande:
    Jobbar de i vården så är det så det blir. 
    Eller så får hon sitt på jobbet, mitt ex knullade i 3 år med en kille på jobbet och kom hem senare och va alltid så "trött". Men så brände hon hela familjen och nu hatar både mina barn och jag henne, barnen tycker att mamma var ett svin som krossade familjen. Nu lever jag och barnen ett bra liv medans hon mår piss. Som man bäddar får man ligga helt enkelt, jag kunde inte bry mig mindre. 
Svar på tråden sex under semesterresor?