• Anonym (.)

Sperman sved och hur stor risk att jag blir gravid

Jag vet att ni kommer tycka jag är korkad som gjorde såhär så det behöver ni inte berätta, jag vill bara ha svar på frågorna om det är möjligt. Jag brukar alltid använda kondom men den här gången kändes det rätt att inte göra det. Jag kände att jag ville ha naturligt sex med just den här mannen våran första gång.

Vi hade vaginalt sex och han sprutade i, det var längesen någon gjorde utan kondom men jag tyckte jag kände igen direkt att det smakade, eller vad jag ska kalla det, sperma i slidan och sen när han drog ur började det mer svida, men just svedan var närmare öppningen och inte därinne

Fråga 1: Varför? Har försökt googla men hittar bara att spermaallergi är ovanligt och det ska normalt inte svida. Jag var inte torr och jag var upphetsad. 

Fråga 2 undrar jag vad ni tror om risken att bli gravid detta var direkt efter mensen och jag är relativt gammal tror jag, snart 40. Och jag försökte trycka ut sperman i duschen efteråt det kändes som det kom ut något men jag kunde inte titta då

Fråga 3 hur tänker han tror ni? Kan han vara steril nu eftersom han inte verkade alls orolig? Min erfarenhet är att män vill helst inte använda kondom däremot vill de aldrig spruta i med en oskyddad kvinna. Så varför gjorde han det? Tror ni han ville jag skulle bli gravid? Han hade frågat tidigare om han fick spruta i men han frågade ingenting om jag åt p-piller. Män får gärna svara vad ni tror, hur hade ni tänkt som man

• Svar på tråden Sperman sved och hur stor risk att jag blir gravid
  • Lynx123
    Anonym (.) skrev 2025-08-04 13:30:09 följande:
    Vilka andra skulle jag smitta? Jag vill fortsätta träffa denna man. 

Och skulle vi sluta och jag träffar andra så brukar jag normalt ha kondom som sagt. Men det brukar männen inte gärna vilja så de verkar ju vara ok med risken. Men brukar ändå ta fram kondomen.
    Vilka andra? Den här mannen som du tycker så mycket om, kanske?
  • Anonym (.)
    Lynx123 skrev 2025-08-04 14:54:10 följande:
    Tycker mycket om gör jag inte, så väl känner jag honom inte än. Men vi tog ett ömsesidigt beslut om att ha oskyddat sex. Hade han brytt sig om smittorisken så hade han väl dragit på sig en kondom eller åtminstone frågat om hur jag gjort tidigare. Jag har haft kondom med de flesta män jag haft sex med efter att jag testade mig senast så jag tänker jag måste ha otur för att råka ha fått något men jag kan såklart inte utesluta det så jag förstår hur du tänker också. Första gången jag testade mig och var ren så hade jag i mitt liv haft oskyddat med ca 20-25 män. Efter det så träffade jag en person som jag hade en fast relation med och fick klamydia av honom. Efter det började jag använda kondom med nya.
  • Anonym (.)
    Lynx123 skrev 2025-08-04 14:54:10 följande:

Tycker du (och ni andra i tråden) att vi är lite sämre människor som hade sex utan kondom? Alltså om ni skulle satsa på en sån här man.

Jag har inte varit med en enda man som har tagit initiativ till kondom. Varje gång jag haft sex med kondom så har kondomen varit på mitt initiativ.

Har ni andra sådana bra män, som vid sex med en ny har med sig kondomer och tar fram dem även om inte tjejen hunnit säga något? Eller att han själv tar upp frågan innan?

• Anonym (g)
    Anonym (.) skrev 2025-08-04 17:33:37 följande:

Tycker du (och ni andra i tråden) att vi är lite sämre människor som hade sex utan kondom? Alltså om ni skulle satsa på en sån här man.

no glove no love

Ja." Du" valde medvetet att riskera din egen hälsa. Det är idiotiskt.

• Lynx123
    Anonym (.) skrev 2025-08-04 17:33:37 följande:

Jag har inte varit med en enda man som har tagit initiativ till kondom. Varje gång jag haft sex med kondom så har kondomen varit på mitt initiativ.

Har ni andra sådana bra män, som vid sex med en ny har med sig kondomer och tar fram dem även om inte tjejen hunnit säga något? Eller att han själv tar upp frågan innan?

Inte en fråga om bättre eller sämre. För mig har det alltid varit en självklarhet med kondom och test, helt enkelt. För mina partners likaså. Vill varken bli smittad eller föra smittor vidare, lika lite som att jag vill köra onykter.
  • Anonym (.)
    Anonym (g) skrev 2025-08-04 17:37:16 följande:

no glove no love

Ja." Du" valde medvetet att riskera din egen hälsa. Det är idiotiskt.

Men det blir ju ohållbart att leva om man aldrig någonsin tar risker med sin hälsa. Jag tror inte att du heller lever så.
  • Anonym (.)
    Lynx123 skrev 2025-08-04 18:08:18 följande:
    Inte en fråga om bättre eller sämre. För mig har det alltid varit en självklarhet med kondom och test, helt enkelt. För mina partners likaså. Vill varken bli smittad eller föra smittor vidare, lika lite som att jag vill köra onykter.
    Så din man eller de män som du valt har sett till att kondomer finns och använt dem utan att du behövt säga nåt?
  • Lynx123
    Anonym (.) skrev 2025-08-04 18:17:29 följande:
    Så din man eller de män som du valt har sett till att kondomer finns och använt dem utan att du behövt säga nåt?
    Självklart. Det är inget konstigt med att vilja skydda andra och sig själv. 
  • Anonym (biologen)
    Anonym (.) skrev 2025-08-03 13:23:06 följande:
    Fast vadå krävt, när de bara svarar att det inte behövs så vad ska jag göra? 
    Då vägrar man ha sex tills de presterar ett provsvar.

Det hade jag gjort, benhårt.
  • Lynx123
    Anonym (biologen) skrev 2025-08-05 08:17:00 följande:

Samma här. Finns inte på denna jord att jag skulle gå med på det!
  • Anonym (.)
    Lynx123 skrev 2025-08-04 19:56:05 följande:
    Självklart. Det är inget konstigt med att vilja skydda andra och sig själv. 
    En sån man som själv tar initiativet till kondom verkar väldigt ovanligt. Jag har aldrig träffat på någon och att så gott som inga män gör det är även vad många andra säger och skriver på tex ett sånt här forum.
  • Anonym (.)
    Anonym (biologen) skrev 2025-08-05 08:17:00 följande:

Tror inte VC bryr sig nämnvärt om jag sexvägrar
  • beli
    Anonym (.) skrev 2025-08-05 12:20:47 följande:
    Som sagt, boka en tid på nätet. Kan vi andra så kan nog du också.
  • Anonym (.)
    beli skrev 2025-08-05 14:18:13 följande:
    Som sagt, boka en tid på nätet. Kan vi andra så kan nog du också.
    Och jag har svarat att jag inte ser någon sådan möjlighet när jag loggar in där så vad menar du?
  • beli
    Anonym (.) skrev 2025-08-05 15:09:46 följande:
    Och jag har svarat att jag inte ser någon sådan möjlighet när jag loggar in där så vad menar du?
    Jag menar att jag börjar undra om du är en sån som ger upp direkt. Blir du inte ens lite nyfiken på hur vi andra lyckas? Googla, fråga bland dina kompisar, ring 1177 och fråga? Du ger bara intrycket av att stå med häpnadens finger i förvåningens mun.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (g)
    Anonym (.) skrev 2025-08-05 12:20:47 följande:
    Det där med självmedvetenhet är svårt. Men om du väljer att dejta en läkare på VC kommer de säkert att bry sig, riskera hälsan mer!
  • Lynx123
    Anonym (.) skrev 2025-08-05 12:19:21 följande:
    En sån man som själv tar initiativet till kondom verkar väldigt ovanligt. Jag har aldrig träffat på någon och att så gott som inga män gör det är även vad många andra säger och skriver på tex ett sånt här forum.
    Det är.möjligt men jag har aldrig träffat.någon som inte varit ansvarsfull. Inte ens när jag var ung.

Och vad gäller VC är det bara att ringa och boka tid om du inte hittar något online. Inga konstigheter.

Om jag vore du så skulle jag också boka tid för sexualundervisning för du verkar ha ganska dålig koll på hur man blir gravid/får könssjukdomar och vad det kan få för konsekvenser. Det är okej att du inte vet om allt detta, men inte okej om du inte ser till att lära dig. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Sperman sved och hur stor risk att jag blir gravid