Anonym (Ålands Hav) skrev 2025-08-01 20:31:06 följande:
Du som blivit bedragen , hade du någon som helst magkänsla/aning om det?
Som frågan lyder.. du som blivit bedragen och under en längre period. Hade du någon som helst aning/känsla om vad som pågick eller var du helt clueless? Under en lång tid finns ju oftast många saker som kvinnlig intuition kan snappa upp som suspekt tänker jag..
Hur såg er relation ut , levde ni separata liv men vänskapligt, var det tjafsigt och fräsigt och uppenbara problem eller var ni som alla andra hyfsat stabila och nöjda ? Eller möjligen levde du i nån illusion?
Upptäckte du själv relationen eller var det nåt annat som tog fram sanningen?
Jag har mina skäl till frågorna så jag skulle uppskatta berättelser om hur det var för dig.
Och vad hände sen när allt kom fram? Eller vet du fast du inte gör nåt åt det?
Jag och och mitt ex levde som vilket annat par som helst. Vi hade gemensamma intressen och våra egna. Han var lite mer av en festprisse än mig och det var något som jag då tyckte var okej tills vi fick barn. Då kunde han vara ute 2 dagar i sträck utan att höra av sig och jag fick alltid ringa runt bland vänner för att få reda på vart han var. Dock slog det mig inte att han var otrogen.
Sedan åkte jag hem till Sverige över en sommar med dottern för att hälsa på lite längre hos mina föräldrar och helt plötsligt bestämde vi att flytta till Sverige. Han var fortfarande kvar i det andra landet ovh skulle fixa med det ptraktiska, men flytten hit fördröjdes hela tiden så och när det var sagt att han skulle komma augusti så kom han inte förrän oktober. Och där började jag ana ugglor i mossen. Typ att han inte ville osv och jag var då beredd att åka tillbaka men han sa nej.
Efter många om och men så kom han hit och han var ganska elak. Sa taskiga saker, och allt som gjordea k huset var bara för honom och när hans grejer var klara så satt han bara i sin studio. Umgicks inte med mig eller dottern som han inte träffat på då 6 månader och hon hade inte ens fyllt 1 år då. Han smygpratade i telefon hela tiden och pratade om en nygammal vän till honom väldigt mycket.
Efter 2 månader hade vi ett bråk och då gjorde han slut och det var då det gicn upp för mig att det var någon annan i bilden.
Han flyttade hem och jag kunde inte släppa tankten på att han var otrogen. Så jag skickade ett sms där jag sa att "En gemensam vän har berättat att du var otrogen mot mig" och tillslut erkände han. Då hade dem haft en affär under hela tiden hag var i sverige och fram till dess att kom till Sverige. Och han hade ocksp under hela tiden här sagt till henne att han snart kom hem.
Detta är 8 år sedan och han har inte ägnat en dag åt sin dotter.
Men nej känslan av otrohet kom inte förrän han gjorde slut, för hans sätt att agera var så olikt honom.