Anonym (Jol) skrev 2025-08-04 16:57:49 följande:
Uppfattar du dina medmänniskor som värdelösa om de inte är attraktiva? Om inte, varför tycker du det om dig då? Eller du kanske gör det? För det skulle förklara varför du anser dig vara så värdelös om ingen finner dig attraktiv. Då behöver du ju aktivt förändra det förhållningssättet till andra människor. Se människan och värdera den, inte från ett sexuellt perspektiv. Då börjar du ju också värdera dig själv högre.
Tror att du missförstår vad sociala rummet handlar om. Det är inte sex. Det handlar om relationer och att faktiskt uppskatta andra från ett icke sexuellt perspektiv. (Se ovan) Tänker du på reklam där det ffa på 90-00- talet etablerades ett tänk där kvinnokroppen var objektifierad och sexualiserad, tillgänglig för män? Skapandet av psykisk ohälsa hos kvinnor. Kvinnor undviker män som ser de som objekt då det riskerar deras hälsa.
Du behöver isf komma bort från det tänket och betrakta kvinnor som människor, inte objekt. Det kommer att skapa bättre hälsa hos dig.
Nej, jag uppfattar dock de flesta som mer attraktiva än mig. För min del är det inte bara ytan jag är missnöjd med, även det inre. Jag har inget som lockar.
Nej, det finns såklart ställen som handlar om relationer, exempelvis vissa delforum här. Men sex är väldigt vanligt förekommande i massmedia, kultur, forum med mera, bara här finns exempelvis massvis med trådar om sex, även om de kanske är lättare att undvika.
Sen uppskattar jag inte att du försöker få det att jag objektifierar någon, för det gör jag inte. Tycker det är ett konstigt antagande.