Känner mig för belastad och psykiskt påverkad, tips?
Jag har under en längre tid varit mycket stressad och känner att jag inte riktigt mäktar med allt. Jag är i princip ensam ansvarig för nära anhörig som nyligen fått en omfattande stroke, jag stöttar en förälder efter cancerdiagnos som tyvärr beter sig ganska illa emot mig, jag har själv två små barn och en relation som inte riktigt fungerar på grund av allt runtomkring.
Jag sover dåligt, har tappat aptiten helt och känner mig konstant trött. Blir sjuk/förkyld oftare än barnen, haft perioder av extrem yrsel. Magont VARJE dag och obehaglig hjärtklappning. Sover oroligt med mycket uppvak och svårt varva ner. Kan inte kolla på film eller slappna av utan att få ångest.
Samtidigt kan jag inte riktigt se mig själv gå till vårdcentralen och be om en sjukskrivning en period. Ännu mindre meddela min arbetsgivare det. Jag känner mig misslyckad och har redan en väldigt dålig självkänsla.
Egentligen så funkar det väldigt bra på jobbet, jag känner mig på något sätt som minst belastad när jag är där men å andra sidan har jag en oro att det ska gå längre och kanske så långt att jag inte kan vara den förälder jag vill vara därför önskar jag råd kring vad jag kan göra i en sån här situation. Vad kan man bli hjälpt av som inte behöver vara sjukskrivning? Jag försöker att få tid för mig själv i den mån jag kan som att ta ett bad eller ta en promenad i skogen men jag tycker nog ändå inte att jag blir hjälpt då jag ändå spenderar tiden till att ordna saker som att leta nya skalkläder till barnen eller vad det nu kan vara.
Jag försöker slappna av men jag märker att jag skakar hela tiden på ena foten även när jag ligger ner och kan helt enkelt inte låta hjärnan vila.