Avstånd. Vad tycker ni?
Om ni dejtar någon tycker ni det är för långt avstånd med 1-2 timmar med bil emellan er? Verkar som en del har svårt för att träffa någon som inte bor i samma stad eller iaf mer än 30 min avstånd.
Om ni dejtar någon tycker ni det är för långt avstånd med 1-2 timmar med bil emellan er? Verkar som en del har svårt för att träffa någon som inte bor i samma stad eller iaf mer än 30 min avstånd.
När vi började ses bode vi i olika länder. Nu är vi gifta
Njaee jag skulle nog inte vilja dejta någon som är 1-2 timmar bort. Blir ett jäkla farande.
Det beror väl helt på er. Om ni båda ser till att ni träffas och ser till att det händer, tar initiativ etc, så är det väl lugnt. Jag och min man bodde i olika länder först och det funkade fint. Men man måste ju verkligen vara villiga att satsa och få det att ske. Är ni det?
Jag tycker att det är för stort avstånd.
Kräver för mycket planering.
Min särbo bor en kvart härifrån, det känns helt ok. Vi har inga planer på att flytta ihop så avstånd är hög prio på.
Så länge man har en bra kommunikation, borde inte avståndet vara ett hinder! 1-2 timmar bort är inget avstånd, och borde vara överkomligt för rätt person.
Det beror väl helt på er. Om ni båda ser till att ni träffas och ser till att det händer, tar initiativ etc, så är det väl lugnt. Jag och min man bodde i olika länder först och det funkade fint. Men man måste ju verkligen vara villiga att satsa och få det att ske. Är ni det?
Det beror sig på lite. Jag har ingen bil, men går det bra med tåg och bussar så gör det ju ingenting. Dessutom föredrar jag sånt, då har jag händer och huvud fria att jobba, plugga, mm på färden.
Just nu har jag 1 timme och 30 minuter ungefär mellan mig och min särbo med buss, tåg, tåg. Det enda som egentligen är jobbigt är bytena mellan bussar och tåg.
Det beror på men visst skulle det kunna fungera.
Är van att åka kollektivt och tåg så om det fungerar inom den tidsramen javisst, många gånger är det ändå vad det tar genom en stad.
När vi började ses bode vi i olika länder. Nu är vi gifta
Beror ju på. Barn, arbetstider, övriga åtaganden, ekonomi, kollektivtrafik/bil t ex.
Vi bor i olika städer, ca 1 timmes restid mellan oss. Båda har barn från tidigare relationer. Vi har inte presenterats för den andres barn. Han har sina barn varannan vecka, mina är borta varannan helg. Vi försöker ses så ofta vi kan på barnfria helger, men det blir inte varje gång då livet ibland kommer emellan med att annat behöver ordnas. Vi pratar/chattar däremot med varandra varje dag/kväll om allt mellan himmel och jord.
Det är helt underbart att ha någon där man kan diskutera allt från "idiotiska saker exen håller på med" till politik och rena fånigheter för att i nästa stund "ska vi knulla?" typ...
Hur ser det ut i framtiden, är någon flyttbar eller finns det t ex barn? Jag skulle inte vilja ha det så någon längre tid iaf.
Hur ser det ut i framtiden, är någon flyttbar eller finns det t ex barn? Jag skulle inte vilja ha det så någon längre tid iaf.
När vi började dejta så hade vi 85 mil mellan oss. Nu har vi varit tillsammans i 19 år och 4 barn.