Vill börja med att tacka för alla kommentarer 😊
Anonym (Nightstride) skrev 2025-08-07 12:43:11 följande:
Jag tänker två saker.
Dels kanske du kan säga typ "Då får du slicka mig först" eller något annat när han ber dig suga. Då får han "smaka" på sin egen medicin, du blir kåtare och han får veta vad du vill, vilket många män tycker är upphetsande.
Och dels så kanske han skulle behöva höra någon annan säga att en riktig man aldrig ställer såna krav på sin kvinna. Det blir svårt för dig att arrangera, så det är ett dåligt tips, men han skulle behöva höra det, men inte från dig.
Svåra där är att jag inte alltid heller vill att han går ner på mig. Tror t.o.m. han blivit jätteglad om jag bett honom göra det. Men för mig är även det något som jag inte brukar vilja ha vid ?intimsex?Men nä, det är väl sant att det inte pensa juste att ställa såna krav. Samma att han gärna vill köra nr 2, men har sagt att det är blankt nej, och ändå försöker han ibland. Då blir jag skitlack, men då blir han putt på mig för att jag ?förstör stämningen?Brukar säga att det är ju han som gör det. Respektera mitt nej bara!KimLinnefeldt skrev 2025-08-07 16:27:18 följande:
Berätta i en neutral situation, inte i sängen, att du känner olika olika gånger. Att du ibland bara vill smeka honom lite, ibland suga djupt, att du blir kåt av att han njuter så mycket, men inte alltid.
Du kan ju också ge honom oralt en stund som en kärleksgåva. Dock inte om det inte alls känns rätt för dig.
Har försökt, men tycker det är lite genant just med sånt, och när jag väl försökt så säger han alla ?rätta sakerna?, men sen är det tillbaka i samma situation ändå. Vet inte om han inte tänker på det i stunden eller vad det är.
Hellishen skrev 2025-08-07 16:39:19 följande:
Menar du att han avbryter ett vaginalt samlag för att du ska suga av honom? Låter som han kanske inte är hård nog och/eller porrskadad.Tycker jag är rimligt att säga nej till. Och oralt som förspel varje gång kanske inte heller behövs? Går han ner på dig varje gång ni ligger?
Delvis vet jag att han, efter ett kirurgiskt ingrepp han gjorde strax innan vi träffades, har haft svårare att hålla den hård. Och jag hjälper gärna till när det blir så, men jag vill ju bara köra det med munnen om jag faktiskt vill det. Annars har man onekligen händer som kan hjälpa till också.
Och nej, det gör han inte, men det vill jag inte heller får jag erkänna, för även det är något jag inte alltid vill.
Anonym (Nr. 8) skrev 2025-08-07 17:25:42 följande:Skaffa dig en mer känslomässigt mogen partner! Han du har nu känner sig alltså kränkt när du inte vill vara hans sugmaskin!?
Sex är inte något man kräver eller förväntar sig, utan något som två personer skapar tillsammans. Du blir väl knappast mer upphetsad för att din gnällige kille surar, då du inte vill ha hans snopp i munnen hela dagarna...
Du måste få ut något av ert förhållande också! Vad sägs om ord som respekt, ömsesidighet, sympati, förståelse, empati, kärlek osv?
Du har en poäng där, men som det oftast är så är där ju positiva saker också. Men om jag inte kan nå fram till honom med dessa grejerna så kommer det nog bli så att det tar slut tyvärr, men jag hoppas fortfarande kunna nå honom på ett sätt som gör att han förstår utan att känna sig ?dålig?. Fått lite bra råd här som jag hoppas ska kunna funka.
Anonym (Kvinna) skrev 2025-08-07 19:02:37 följande:
Ta upp det när ni inte har sex, i helt annan avslappnad situation. Mitt i hettan är ju ett nej inte kul.
Förklara hur du upplever det och vad du gillar.
det är nog ändå det sätt som är bäst
Tror du har rätt där, men tyvärr måste det ju oxå bli nej i stunden om han tar det till sig.
Anonym (7) skrev 2025-08-08 01:01:27 följande:
Har han lite svårt att tolka signaler? Det som inte sägs rakt ut.
Så kanske det kan vara, men då borde han också kunna hantera ett inte nu bättre.
Annars får det ju bli typ safe word aktigt, men samtidigt så är det ju likväl ett nej, bara med andra ord.
Hamburgartjuven skrev 2025-08-08 06:29:39 följande:
Det är ju viktigt att veta hur han ställer upp för dig för att veta er dynamik. Trycker du upp fittan i ansiktet på honom och kräver att få oralsex? Finns det något annat sexuellt du tycker om och tar du då ett nej om han inte vill?
Män är vana vid att de alltid måste prestera och att säga nej är inget alternativ även om vi kanske inte vill.
Nej det skulle jag aldrig gör. Och ja, jag har inga problem att acceptera ett nej. Jag har all förståelse i världen för att man inte alltid är sugen på all, och det ska ju vara att båda vill, annars förstörs ju det nöjet i det.
Och det har absolut hänt att han inte haft ork eller lust, tex efter att han jobbat ett dygn, och det förstår ja, även om jag varit sugen. Och när det varit så brukar jag dessutom vänta med att försöka igen tills han tar initiativ, för jag vill respektera att han inte orkat, och så är det bättre att han får visa när han har lust sen.
Anonym (Morris) skrev 2025-08-08 12:32:36 följande:
Man ska aldrig göra något man inte vill såklart, uppenbarligen så tycker han om det du gör väldigt mycket och går igång på det. Så uppenbarligen är du väldigt bra på det.
Det finns ju en annan vinkel på det hela, jag har reagerat (negativt inombords) när tjejer jag varit tillsammans med föreslagit saker man själv aldrig tänkt på eller för den delen känt man tänder på, innan. Men har varit öppen för att testa (åtminstone en gång) och när man väl testat och man ser hur upphetsad partnern blir så går man själv igång, dvs inte på just det man testar, utan på den kåthet som partnern utstrålar pga det.
Jag skulle tro att om ni pratar om det, och att det blir såpass frekvent som du känner dig bekväm med, så borde det både bli mer tändande och upphetsande för dig att göra det, och för honom att få längta efter det mellan gångerna. Tänk lite som det där med att heja på sin partner varje dag när dom kommer hem från jobbet? kontra känslan man har inombords när man varit ifrån varandra en längre tid och träffas igen.
Tack, jo tror ju han uppskattar det, och det tycker jag såklart är jättekul.
Men ja, du har nog en poäng där. Innan gjorde jag det också oftare just för att jag ville. Då kändes det som något jag gav när jag ville göra, och när jag ville ?lyxa till? det lit. Som du säger så är det ju trevligt med något som inte är vardagsmat liksom.
Jag kan också prova saker jag inte gjort innan, så länge jag känner att det är inom ramen för vad jag är okej med.