• hotis

Hjälp att ta bort svart magi på gudomligt sätt

Hej,

Jag skriver detta med ödmjukhet och ett öppet hjärta.
    Jag är en troende kristen som har under årens gång sett Gud verka ? både genom bön och tro ? där flera blivit helade och befriade.

Men mitt eget fall är annorlunda. Jag har under en längre tid varit utsatt för vad jag tror är svart magi. Jag har bett, fasta och fått förbön från andra troende, men det bryts inte, eftersom attacken förnyas hela tiden och har hållit på i många år, och jag har fått höra att det är en närstående som investerar mycket pengar för att blockera min karriär och mitt liv.

Därför vänder jag mig nu hit för att be om råd från goda själar med kristen tro och andlig erfarenhet:

Hur kan man stå emot och bli fri från svart magi på ett gudomligt och bibliskt sätt?

Tacksam för alla svar som ges i kärlek och sanning.

Gud välsigne er.
    /En broder i tron.

• Svar på tråden Hjälp att ta bort svart magi på gudomligt sätt
  • Trent
    Anonym (Troende) skrev 2025-08-09 19:13:35 följande:
    Du frågar alltså vad jag personligen anser om slaveri, och detta i en tråd som handlar om andlig hjälp mot svart magi.

Jag svarar inte hycklande översittare, vilka endast är i tråden för att förfölja en annan användare, på frågor. Starta istället en tråd i ämnet!
    Hahahahahahaha! Så exakt fram till nu var det okej att prata om annat än svart magi. Vilken makalös slump!

Och en rackarns otur. Nu fick du inte möjlighet att visa upp din goda moral. Jag fattar att du inte har något behov av det, men ändå.
  • Anonym (Troende)
    Trent skrev 2025-08-09 19:18:47 följande:
    Hahahahahahaha! Så exakt fram till nu var det okej att prata om annat än svart magi. Vilken makalös slump!

Och en rackarns otur. Nu fick du inte möjlighet att visa upp din goda moral. Jag fattar att du inte har något behov av det, men ändå.
    Din läsförståelse är under all kritik.

Starta istället en tråd i ämnet "hur ser ni på slaveri", och länka sedan till den"

I denna tråd är jag färdig med dig. Adjö!
  • Trent
    Anonym (Troende) skrev 2025-08-09 19:28:09 följande:
    Din läsförståelse är under all kritik.

Starta istället en tråd i ämnet "hur ser ni på slaveri", och länka sedan till den"

I denna tråd är jag färdig med dig. Adjö!
    Lustigt att du nämner slaveri förresten när min fråga inte hade med det att göra.

Skön känsla att vara färdig. Du delar med den Gud. Och se så bra hans "verk" fungerar.
  • Anonym (Hmm)

Så din karriär går dåligt och du skyller det på en rik släkting med mycket pengar ? Kom tillbaka när du har blivit såld av din förälder kidnappad och kidnappad igen och misshandlar och såld igen och därefter utsatt för mordförsök, elektrifiering, misshandel, utlåst i snöstorm i bara kallingar samt blivit bränd, klippt i örat med sax. Skärp till dig istället och gör ditt bästa samt det rätta. Sluta ljuga, förtala och tro att du är helig bara för att du ber böner. Börja krypa på alla 4 barfota så du kan resa dig upp starkare och större än vad de är vana vid att se dig. Väx upp.

• hotis
    Anonym (Själv kristen) skrev 2025-08-08 19:59:05 följande:

Jag skulle antagligen prata med min pastor eller googla. Kom ihåg att det 2 eller fler kommer överens om i Jesu namn ska bönerna bli hörda.  Syster i kristus 

Tack så mycket!
  • Anonym (Ateisten)

Ursäkta men...

Gud finns inte, han är en fantasi, uppfunnen av människan.

Svart magi finns inte heller, det är trolleri och hittepå för att lura människor.

Satsa på verkligheten istället. Vetenskap och beprövad erfarenhet, det är fina grejer.

• beli
    Anonym (Ateisten) skrev 2025-08-13 14:34:37 följande:

Ursäkta men...

Svart magi finns inte heller, det är trolleri och hittepå för att lura människor.

Satsa på verkligheten istället. Vetenskap och beprövad erfarenhet, det är fina grejer.

Exakt! Orsaken till att bönerna inte funkar är att det inte finns nån som hör dem. Att sedan vissa andra tycker sig ha blivit bönhörda. . . Ja, då har de svårt att se att saker händer för att vi är många människor som gör olika saker hela tiden och ibland har man otur eller tur, beroende på slump och kontakter.
  • Anonym (Vi)
    beli skrev 2025-08-13 14:44:41 följande:
    Exakt! Orsaken till att bönerna inte funkar är att det inte finns nån som hör dem. Att sedan vissa andra tycker sig ha blivit bönhörda. . . Ja, då har de svårt att se att saker händer för att vi är många människor som gör olika saker hela tiden och ibland har man otur eller tur, beroende på slump och kontakter.
    Låt de som vill tro, många tycker att de stärker dem på olika sätt. 
  • Anonym (Farbror Gul)

Höga doser klozapin

• beli
    Anonym (Vi) skrev 2025-08-13 19:21:44 följande:
    Låt de som vill tro, många tycker att de stärker dem på olika sätt. 
    Menar du att jag inte låter dem tro? Att inte låta dem tro vore väl att lobba för att införa en lag som gjorde det olagligt att tro, eller pistolhota dem som tror.

Klart jag låter folk tro, det kan jag inte hindra i praktiken. Men jag har rätt att framföra min ståndpunkt.
  • Tow2Mater
    beli skrev 2025-08-13 21:04:54 följande:
    Menar du att jag inte låter dem tro? Att inte låta dem tro vore väl att lobba för att införa en lag som gjorde det olagligt att tro, eller pistolhota dem som tror.

Klart jag låter folk tro, det kan jag inte hindra i praktiken. Men jag har rätt att framföra min ståndpunkt.
    Så vad var ditt råd till TS nu igen då?
  • Anonym (T2M har lurvig svans.)
    Tow2Mater skrev 2025-08-13 21:27:29 följande:
    Ditt råd är väl att han ska vara pappaledig...
  • beli
    Tow2Mater skrev 2025-08-13 21:27:29 följande:
    Hej igen, Tow2Mater.

Jag har inget råd till TS. Tror man på både kristendom och svart magi så är det rätt kört.
  • Anonym (Fri..)
    Anonym (Ateisten) skrev 2025-08-13 14:34:37 följande:

Ursäkta men...

Guds existens eller existens av paranormala fenomen har varken bevisats eller motbevisats av vetenskapen, så sluta hävda saker med bestämdhet när ni inte vet. Du kan inte utgå från din åsikt och syn på existensen och tycka att det ska gälla för alla.
  • Anonym (Fri..)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-09 23:12:31 följande:

Så din karriär går dåligt och du skyller det på en rik släkting med mycket pengar ? Kom tillbaka när du har blivit såld av din förälder kidnappad och kidnappad igen och misshandlar och såld igen och därefter utsatt för mordförsök, elektrifiering, misshandel, utlåst i snöstorm i bara kallingar samt blivit bränd, klippt i örat med sax. Skärp till dig istället och gör ditt bästa samt det rätta. Sluta ljuga, förtala och tro att du är helig bara för att du ber böner. Börja krypa på alla 4 barfota så du kan resa dig upp starkare och större än vad de är vana vid att se dig. Väx upp.

Mycket elakt svar!
  • Tow2Mater
    Anonym (T2M har lurvig svans.) skrev 2025-08-13 22:37:26 följande:
    Ditt råd är väl att han ska vara pappaledig...
    Hur menar du det skulle vara relevant i tråden?

Jag har redan gett TS råd, du måste ha missat det.

Vad är ditt råd till TS då?
Svar på tråden Hjälp att ta bort svart magi på gudomligt sätt