Asta, Ingrid, Märta?
Vilket namn tycker ni är finast och vilket passar bäst till storebror Henning? Fler förslag mottages gärna 😊
Vilket namn tycker ni är finast och vilket passar bäst till storebror Henning? Fler förslag mottages gärna 😊
Agatha tycker jag passar,
eftersom både Henning Mankell och Agatha Cristie skriver spänningsromaner
Asta tyckter jag är finast, Ingrid på andra plats.
Märta är egentligen ett fint namn men undvik saker som rimmar på dåliga grejer
Märta fjärta
Lisa fisa
Eva skreva
Kajsa bajsa .... och så vidrare.
Det finns mängder med fina namn som ine behöver vara jobbiga för barn att växa upp med
Ingrid!
Tack för fint svar!
Jag vet också flera som heter Tora och Nora idag (alltså små barn). Jättefina namn!
Jag är fortfarande nyfiken på vad de personer som tycker dessa namn är ?gräsliga? själva tycker är bra namn på barn idag, de har ju inte kommit med så många egna förslag..
Jag har också tänkt på Asta Kask men tyvärr älskar jag inte det bandet haha! Gillar namnet ändå.
Märtha är också en vacker stavning men jag väljer gärna den vanligaste stavningen för att inte krångla till det. Tycker det namnet är så värdigt och kungligt, och samtidigt gulligt! Tycker absolut inte synd om folk som heter Märta till skillnad från vad några kommenterat och jag hade gärna hetat det själv.
Vet inte om jag blivit klokare av den här tråden haha. Barnets pappa ska ju få säga sitt också och sen har vi ju till december plus tre månader på oss att bestämma oss. (Insert kommentarer om hur synd det är om barn som fyller år i december??)
Henning och Ingrid låter väl vackert!