Asta, Ingrid, Märta?
Vilket namn tycker ni är finast och vilket passar bäst till storebror Henning? Fler förslag mottages gärna 😊
Vilket namn tycker ni är finast och vilket passar bäst till storebror Henning? Fler förslag mottages gärna 😊
Av dessa Asta, Alva om jag ska komma med ett eget förslag ;)
Märta är det enda som jag har hört på ett litet barn hittills, 2 stycken
Birgit, Elsvig, Aina, Vajny, Barbro, Märit, Ann-Marie, Signe, Agnes
Ingrid. Inte så vanligt - ännu och ett fint val från liten flicka till äldre dam.
Alva
Gudrun
Ingela
Viveka
Har oerhört svårt för alla dessa namn, men Märta är definitivt värst.
Ingrid är inte katastrof, minst gräsligt iaf.
Tack för alla förslag! Jag glömde skriva att det inte nödvändigtvis måste vara namn i ?gammal stil?, även om namnen vi gillar ofta faller in där. Vi gillar namn med lite anor! Det får gärna ha nordiskt eller germanskt ursprung.
Andra namn vi gillar är tex Irma, Iris, Ylva, Ester, Tora, Vera, Saga, Signe, Ebba, Karin, Eva, Hilma
Ingrid. Inte så vanligt - ännu och ett fint val från liten flicka till äldre dam.
Märta är ett av de allra fulaste kvinnonamnen enligt mig, så det skulle jag verkligen inte välja. Namn med Å, Ä och Ö går helt bort. Asta skulle jag välja.
Tack för alla förslag! Jag glömde skriva att det inte nödvändigtvis måste vara namn i ?gammal stil?, även om namnen vi gillar ofta faller in där. Vi gillar namn med lite anor! Det får gärna ha nordiskt eller germanskt ursprung.
Andra namn vi gillar är tex Irma, Iris, Ylva, Ester, Tora, Vera, Saga, Signe, Ebba, Karin, Eva, Hilma
Jag tycker det känns så larvigt att undvika namn med Å, Ä och Ö för att de inte är "internationella" (läs anglosaxiska). Som om vi skulle skämmas över att komma från Skandinavien.
Jag gillar Åsa, Åslög, Älva, Ärna (Erna) och Öllegård.