Mack431 skrev 2025-08-09 02:08:04 följande:
Tack för ditt genomtänkta svar!
Jag tror absolut att hon hade behövt prata med någon. Vi har pratat om detta många många många gånger. Och hon säger alltid "jag vet att det är fel på mig etc...'
Jag försöker på nåt sätt säga att det är det inte, utan det är okej att känna så..
Men nu har hon t.ex pluggat hemifrån i ett år och innan det varit föräldraledig i ett år. Stress kan absolut vara en faktor - men här finns det inte på samma sätt som vi haft det tidigare år.
Vi har som sagt haft en större dialog/diskussion om det i alla år i princip... Vi har haft upp/nergångar precis som många andra...
Men ja - jag vill inte avsluta relationen då hon är en fantastisk mamma till våra barna och en fantastisk kvinna i övrigt.
Känns bara som att man får 'offra' sexet helt enkelt.
Men som.du säger så urskiljer det sig inte mycket då från en kompis som är inneboende....klurigt...
Tyvärr finns det ju människor som är asexuella, har väldigt låg sexualdrift av naturen. De kan ha lite mer precis under en förälskelse, men jämförelsevis låg då också. Är det så, så är det inget hon kan göra något åt.
I så fall, är väl enda lösningen om hon vill hjälpa dig med ett "handjobb" ibland.
Antidepressiva har fler biverkningar, bl.a. kan en del känna sig känslomässigt avtrubbade och de kan gå upp i vikt. Den känslomässiga avtrubbningen kan vara bra för en som är deprimerad och extremt känslomässigt känslig just då. Så det är väl inget att direkt rekommendera om man inte har en depression.
De skrivs enbart ut av läkare.
Förstår att det är en svår situation för dig.
Jag vet inte om den indiska hälsoläran Ayur Veda har något medel som kan hjälpa. Men även den hälsoläran, precis som vår sjukvård, är inriktad på att balansera kroppen och motverka sjukdom. Så det kan vara negativt att ta den typen av medicin i onödan också.
Kanske är ni inkompatibla helt enkelt. Ni kanske skulle gå i parterapi och reda ut situationen.