• Anonym (Trött)

Rösta rätt

Vad jag saknar de gamla goda tiden då man bara röstade antingen Rött eller Blått.

Saknar även tiden då folk inte gick och pratade vem man röstade på för det var hemligt. Och politik var inte varmans prat hela tiden.

Dagens så kallade Modern tid pratar alla om politik och vem man ska rösta på och vem man inte ska rösta på. Man Pajkasta många av politikerna som om det var nåt kul. Gillar inte alls detta. Hur tänker ni andra?

• Svar på tråden Rösta rätt
  • Anonym (M)
    Anonym (Trött) skrev 2025-08-09 21:10:18 följande:
    Lösningen är att få bort all kriminalitet från gatorna. 

Se till att Svenskarna får den vård folket behöver. Som det nu är så är det massor av människor som väntar på operationer som dom inte får.

Att det som behöver operatrioner från Norrbotten inte ska behöva resa till Stockholm för att få en OP om dom lyckas få.

Norrbotten saknar tandläkare så gott som helt. Många åker över till Finland för att få tandvård.

Pensionärerna bör få en pension som räcker till Hyra, mat, kläder vård/tandvård och mediciner. Som det är i dag så tar inte pensionärerna ut sina medisciner eller besöker vården då dom ite har råd.

Ute i storstäderna finns tusentals fattigpenionärer som inte har tak över huvudet. 
    Inte en politiker bryr sig inte samhället heller. Frivillga får dela ut mat och kläder så gott det går.

Människor från andra länder ska betala samma avgift för sjukvård och tandvård som Svenskarna gör. Uppe i norrbotten kostar ett läkarbesök 400 kr för en Svenskr dom som kommer från andra länder betalar 50 kr. Så här ska det inte vara.

Enligt skatteverket finns det över 100.000 tusen icke registrerade i Sverige som får vård/tandvård, kläder och mat. Ska det vara så här?????

Funktionshindrade har fått det sämre för varje år.

Det finns massor som ett parti som värnar om sitt eget folk skulle kunna göra. Tryggheten måst komma först i samhället och för samhällsborna.

Jag tror nog att det är lite svårt att börja jobba politiskt då åldern är för hög.
    Detta är vad du vill ska hända. Men hur löser man det?

Eller vill du bara gnälla på invandrarna?

Enligt dig finns inget parti som vill lösa dessa problem. Så då kommer inget att hända. 
  • Anonym (Hmm)

Tänker att jag som barn såg falskheten och skådespelet redan då och 40 år senare har jag inte fått någon ny bild av det hela. Borde du inte ha växt upp och insett att allt är en jävla lögn?? 

• Anonym (Trött)
    Anonym (M) skrev 2025-08-09 22:06:06 följande:
    Detta är vad du vill ska hända. Men hur löser man det?

Eller vill du bara gnälla på invandrarna?

Enligt dig finns inget parti som vill lösa dessa problem. Så då kommer inget att hända. 
    Min skapare direkt man skriver nåt så kommer en som du och gnäller om att den som startat en tråd skyller allt på invandrare......Jag skyller allt på våra POLITIKER så sluta med att alla är emot invandrare Demon

Less pöå folk som blundar för hur det är i Sverige. Folk som inte upplevt den trygga Sverige som fanns fram till 2000-talet.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Trött) skrev 2025-08-09 23:35:47 följande:
    Min skapare direkt man skriver nåt så kommer en som du och gnäller om att den som startat en tråd skyller allt på invandrare......Jag skyller allt på våra POLITIKER så sluta med att alla är emot invandrare Demon

Less pöå folk som blundar för hur det är i Sverige. Folk som inte upplevt den trygga Sverige som fanns fram till 2000-talet.
    Jag är "invandrare" i andras ögon. Och jag håller med dig. Jag har skitsvårt för dryga araber som står i gäng och inte vågar göra något när de är ensamma. Men i gäng så vill de gärna mucka gräl och är kniv beväpnade. Och då är jag mörkhyad. Svensken  / Sverige har gjort bort sig totalt med sin "Arabiska vår" enbart för att batik häxor vill få pilla på minikottar med håriga ryggar. (Ok jag har med hårig rygg men det stannar där) 
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-09 23:49:15 följande:
    Jag är "invandrare" i andras ögon. Och jag håller med dig. Jag har skitsvårt för dryga araber som står i gäng och inte vågar göra något när de är ensamma. Men i gäng så vill de gärna mucka gräl och är kniv beväpnade. Och då är jag mörkhyad. Svensken  / Sverige har gjort bort sig totalt med sin "Arabiska vår" enbart för att batik häxor vill få pilla på minikottar med håriga ryggar. (Ok jag har med hårig rygg men det stannar där) 
    Det finns väldigt bra invandrare som jobbar betalar skatt och sköter sig. Men när gränserna öppnades för hela världen till Sverige så drog helvetet lös. Det var på den tiden Fredrik Reinfelt bad invånarna att öppna sina hjärtan och sina plånböcker som Sverige blev ett förlorad land. Sossarna har följt rådet till punkt och pricka och blivit ännu värre som politiker.

Vem av Svenska folket och det som sköter sig lider merst???? Jo pensionärerna och funktionshindrade. Jag vet att det finns ett parti som jobbar för att ändra på detta, men Gud bevare mig är såååååååå hatad av vanliga svenska medborgare.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-10 00:56:12 följande:

Jag vet precis vad du menar, men jag håller inte med. Dagens svenska pensionärer har levt i den bästa tiden under alla tidscyklar på denna jord. Endast om du var utsatt med psykiska hinder, alt alkis / cigg beroende samt lågt IQ.. har gett de en svår tid i dagens läge. I övrigt sitter de andra på miljoner, stora hus nästintill ensamma. Och tror att det är deras (fast inget på jorden går att behålla för evigt eller hävda sitt) så länge man inte faktiskt värnar om det. Men inte fan ser jag en 60 åring vara uppe och göra rent taket eller laga staketet.. Nej. Och ur en personlig synvinkel, försök vara mörkhyad prata ren svenska (är svensk utan någon som helst kunskap om sitt ursprung) man på det och se ung ut. Tro mig.. du möter otroligt mycket rasism.. Dåligt beteende, hat förakt, utstöttning. Så på det sättet gör araberna rätt för sig då de stärker upp varandra (men i fel positioner där de oftast märks).

Politikerna går en annan skola där de får lära sig en ev fördjupad historia eller annan om det germanska riket. De ser sig mera tillhöra t ex Ukraina än svenska folket i sig. De har lärt sig att känna avsky mot svenska folket för att man gick en medelväg (man sålde sin själv) åt tyskarna under hitler tiden. Samtidigt är historian innan det (trots att folk gapar om fiskebosättnignar) så var de inte mindre inblandade samt förorsakat blodbad). Men aja.. det var hård fakta, förstår att du tog illa upp här. 

Livet sedan 70-80 talet har verkligen blivit förändrat i Sverige. Men jag skulle vilja skylla på Media samt politikerna, de var de som splittrade respekten mellan könen, de bröt upp kärnfamiljen. Kostym nissarna på företagen som tjänade bra fick även beroendeställning och blev sedda som gudar i politikernas ögon, så rent generellt så drivs landet (tidigare av militären) Men därefter av arbetsgivarna! Samtidigt som man ville ha splittrat folk för de är lättare att tvinga in i arbete. Medan de som faktiskt byggde upp landet på riktigt (utanför siffror samt digitalt) var bönderna.. Det var de som byggde husen, de satte mat på bordet då fick folk att lära känna djurens egenskaper , de förstod naturen osv. Men ABF förkastades i början av )-talet? Och sedan gick allt åt helvete. Feminismen startade sin rörelse på 70.talet, (under rätta former) då Sverige gjorde hemska saker mot kvinnor utefter institutiella organ. Men det växte efter en rättvis förfrågan om rösträtt redan på 40-50 talet. Och sedan ballade det ur. Sossarna fattade att man kunde tjäna så mycket pengar privat genom att hålla företagarna nära sig. Ofta var även företagsledare ex militärer och de hade sitt på det torra och fick igenom sin "svåger politik" kunde därmed sälja ut landet. Man stängde ner militär verksamheten till i princip 80% efter 00 talet om inte 90 talet. Man cementerade tillgångar som hade hållit än dag, man sålde ut landet, man säljer fritidshus till tyskarna, låter kineserna gräva i gruvor samt anlägga vindkraftverks parker och även sköta vakten på flygplatser. Man såg upp till Italienarna då deras korruption samt gängkriminalitet påverkade så då fick man alkoholen fri i Sverige. Trots att det var extremt strikt ifrån början. Detta har man sedan gjort om till en "kultur" vilket är falskt. Man vägrar ta till sig ny fakta, man snabbar på utredningar som kan väcka motstånd. Man betalar miljarder i Eu samt Nato avgifter samt vill leka härskare och goda genom att skänka till behövande länder (vilket inte behöver vara fel) Men det var inte försen (kan ha fel namn här) Mona Sahlin blev osams med Qatar som araberna började välla in då inte ens de ville ha hit dem. 

Nej svenska politiker arbetar inte för Svenska folket. Ulf villstörsta dröm var att få träffa alala världsledare. Man hatar svenska folket i grunden från de högre uppsatta. De har även korruption med läkemedelsverken samt sitt alkoholmonopol. Man har även låtit vägarna fallera (i min stad gräver du upp och lägger 80cm rör) nya vartannat år. på samma olika gator konstant!!! Trots att både vägverket har drivit in ca 300Miljarder i vinst årligen så är det pott hål överallt. Likaså tågen, elnätet (menar elbolagen har gjort sina rekord vinster, vi talar om över miljarden under flera år) ändå "måste" Sverige nu låna 300miljarder för att bygga upp det svenska försvaret... Lallt är en lögn. Allt är ett spel för gallerian. Man vill ha folkutbytet. Man höjer högkostnadskyddet för de äldre men vägrar sätta in hjälpmedel för de som faktiskt behöver det. Samtidigt så har vi kyrkan som har backat i sin tro och går med på bögeri. Och kvinnorna åker ner och blir gravida med okända spermier i DK, tyskland osv med subventioner från statligt håll! Man gör allt för att bryta ner landet. Och nuvarandra statsminister är misstänkt för korruption ang adoption. Samtidigt som han sänkte en hel kommuns ekonomi långt innan han blev statsminsiter. Alltså allt är ett fucking skämt. 

Men samtidigt så har det svenska folket frossat sig, de har trott att de är världsbäst (för att de litar på ett falskt system) under tiden som landet fick det bättre ekonomiskt. Men Det hela är en bubbla, för att inte tala om bostadsmarknaden (korruption rakt igenom det med !!!) De det faktiskt är mest synd om utöver de 3 tidigare nämnda är de unga som idag kliver ut i det "vuxna" samhället. De blir mainpulerade till att tro att det enda rätta är att låna. (ja jag vet att för 10-40 år sedan var det det rätta att göra) då värdet på bostaden steg kraftigt inom 10 år och man kunde plocka ut vinsten, men idag !!!! Är det åt helvete fel ! Allt är bara ett spel. Kolla bara på narkotika politiken, det var Sverige som satte stopp för att ex Cannabis skulle bli lagligt i Europa. Samtidigt så skapade de cannabis tuggummi för att sälja till utlandet! Nu har de flyttat produktionen under en svensk filial som anses vara Dansk! Trots att Cannabis är långt mycket bättre än alkoholen! Man vill inte landet väl helt enkelt, samtidigt så ökar stats kontrollen med fartkameror och folk ber om att få upp kameror då de är så manipulativt sövande att de tror att det är det enda som bara måste göras åt saken, då de är för fega för att ifrågasätta staten, företagare, utlands föräljningar av svenska tillgångar. För att inte tala om NAto inträdet. Finland har bett om att få ett sammarbete med Sverige under så många år! MEn Sverige (högnäsan) har ignorerat de då de har haft en bra kontakt med england USA och Irland. Samt Frankrike. Men när Finland ville in, då var ju bara Sverige tvungen att gå med (helst före) vilket de också erkändes som! Och därefter bemötte Sverige Finlands önskemål. Fy fan vad fult ärligt talat. Finns så mycket mer att skriva men jag väljer att avrunda här i denna text. Araberna var aldrig tänkta att komma hit i från början. Men fega politiker som dansar bakom scenen tillsammans men spelar en låtsas show för folket... är vad som har föranlett till detta (ja, från 40.talet fram till 90 talet) så ägde sossarna. Men de har tappat greppet och de är inte bättre än någon av dockorna vi får se i tidning eller nyheterna samt live debatt. De som styrde då hade växt upp med svält, beroende av andra länder för att få tillgång till mat. Dagens pensionärer har inte haft det problemet om de inte är 90-100 år gamla.

O hey! Jag är ju bara en korkad svartskalle som folk antingen är livrädda för eller avskyr att se i sitt synfält (har fått det sagt till mig och mött mycket rasism från framför allt äldre) men även av yngre idag.

Intressant läsning av det du skrivit och håller med i nästan allt, men jag vet inte om du citerade någon här eller om du skrev rent spontant.Men det mesta är sant som du skriver.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Trött) skrev 2025-08-10 01:16:39 följande:
    Intressant läsning av det du skrivit och håller med i nästan allt, men jag vet inte om du citerade någon här eller om du skrev rent spontant.Men det mesta är sant som du skriver.
    Jag skrev spontat faktiskt. Tack ^^ 
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-08-10 01:21:32 följande:
    Jag skrev spontat faktiskt. Tack ^^ 
    Förstod det , men det var bra skrivet. Tänk om alla vågade skriva som du gjort. Komma fram med sanningen hur det är i Sverige.
  • Tom Araya
    Anonym (Trött) skrev 2025-08-09 21:29:21 följande:
    Du skrev att Sverige behöver ett nytt Vänsterparti.....Varför Vänsterparti av alla partier som finns?. Helt klart håller jag med om att vi inte behöver sosarna som dom är i dag.
    Höger- och mittenpartier har vi redan så många av och där stack SD upp p.g.a. missnöjet med andra partier. Nu behöver vi ett alternativ på vänstersidan av skalan också. Min egna ideologi är Socialdemokrati före 1975.
  • Anonym (Trött)
    Tom Araya skrev 2025-08-10 16:12:51 följande:
    Höger- och mittenpartier har vi redan så många av och där stack SD upp p.g.a. missnöjet med andra partier. Nu behöver vi ett alternativ på vänstersidan av skalan också. Min egna ideologi är Socialdemokrati före 1975.
    Med den ledaren som är för sossarna kommer det aldrig bli bra i Sverige. 
    SD har bra saker dem vill göra, men ensamma klarar dem inte av allt som måste göras.
  • Tom Araya
    Anonym (Trött) skrev 2025-08-10 18:15:13 följande:
    Med den ledaren som är för sossarna kommer det aldrig bli bra i Sverige. 
    SD har bra saker dem vill göra, men ensamma klarar dem inte av allt som måste göras.
    Enligt min uppfattning är det i stort sett bara skräp rakt igenom svensk politik idag. Det finns några få någorlunda vettiga, men de får inga framträdande roller i sitt parti.
  • Anonym (Trött)
    Tom Araya skrev 2025-08-10 18:59:59 följande:
    Enligt min uppfattning är det i stort sett bara skräp rakt igenom svensk politik idag. Det finns några få någorlunda vettiga, men de får inga framträdande roller i sitt parti.
    Håller med dig till 100%.

Vanligt arbetande människor och pensionärerna skulle få ett bättre Sverige än våra politiker.
Svar på tråden Rösta rätt