• Anonym (Love)

Något händer med mansrollen idag..

Fler och fler män verkar backa från tex nätdejting och kvinnors långa listor på vad en man ska erbjuda. Kvinnor är fullständigt besatta av sitt utseende med fillers, lösfransar, hårförlängningar, smink, visa hud på rätt ställen etc allt för att dom vet att män går igång på det visuella.

Jag vet att män gör mycket för att få ha sex, speciellt med vackra damer. Men börjar vi närma oss en gräns som gör att män börjar backa?

obs. Detta gäller mer den yngre generationen.

• Svar på tråden Något händer med mansrollen idag..
  • Anonym (ung människa)

Millennnie-generationen ringde, de vill ha tillbaka sin tonår/20-årsålder.

Som gen z-are känner jag inte alls igen TS beskrivning på mig och mina vänner, men väl på de om var 20 för 10-15 år sedan.

• Anonym (Hmm)

Väldigt mycket generaliseringar här baserat på dina få observationer.

Men om det är som du säger så hade det varit en positiv förändring i mina ögon. Kvinnor har tydligt visat att de inte är i behov av en man längre. Min farhåga är att ju mer självständiga kvinnor blir desto mer kränkta blir männen och att kvinnohatet i sin tur ökar. 

Så det bästa män kan göra, om de inte vill rätta sig efter kvinnors krav, är ju faktiskt att backa och lämna oss ifred, istället för att bedriva häxjakt.

• ClumsySmurf
    Anonym (Love) skrev 2025-08-10 08:53:59 följande:

Fler och fler män verkar backa från tex nätdejting och kvinnors långa listor på vad en man ska erbjuda. Kvinnor är fullständigt besatta av sitt utseende med fillers, lösfransar, hårförlängningar, smink, visa hud på rätt ställen etc allt för att dom vet att män går igång på det visuella.

Jag vet att män gör mycket för att få ha sex, speciellt med vackra damer. Men börjar vi närma oss en gräns som gör att män börjar backa?

obs. Detta gäller mer den yngre generationen.

Anonym (Love) skrev 2025-08-10 09:10:27 följande:

Om vi utgår från att det ligger något i det du säger. Vad är då hönan och vad är ägget?

Har detta börjat i den vanliga världen, men syns mer på nätet? Eller tvärtom? Jag har flera manliga bekanta som är runt 25-30 som inte verkar alltför stressade att skaffa flickvän.

Anonym (Love) skrev 2025-08-10 09:21:19 följande:
    Jag förutspår att det är en vettigare generation män på ingång. Som inte styrs lika mycket av vad lilleman i kalsongerna vill.
    Det har varit stark överrepresentation av män på nätdejting många är missnöjda med resultatet, män klagar mest
    om det bara är yngre generationer män, de som vuxit upp med en skärm som har vett att inte använda verkryg som inte funkar kan man ju undra varför de männen som växte upp utan internet är dummare å andra sidan om den yngre generationen lagt ner istället för att göra som man gjort i alla tider och träffar varandra IRL har de inte löst problemet som den äldre generation män försökt att lösa med appar.
  • Anonym (Love)
    ClumsySmurf skrev 2025-08-12 20:37:09 följande:
    Anonym (Love) skrev 2025-08-10 09:10:27 följande:

Om vi utgår från att det ligger något i det du säger. Vad är då hönan och vad är ägget?

Har detta börjat i den vanliga världen, men syns mer på nätet? Eller tvärtom? Jag har flera manliga bekanta som är runt 25-30 som inte verkar alltför stressade att skaffa flickvän.

Det har varit stark överrepresentation av män på nätdejting många är missnöjda med resultatet, män klagar mest
    om det bara är yngre generationer män, de som vuxit upp med en skärm som har vett att inte använda verkryg som inte funkar kan man ju undra varför de männen som växte upp utan internet är dummare å andra sidan om den yngre generationen lagt ner istället för att göra som man gjort i alla tider och träffar varandra IRL har de inte löst problemet som den äldre generation män försökt att lösa med appar.
    Det du ville säga var att äldre män som försöker med nätdejting är korkade?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Love) skrev 2025-08-12 21:39:42 följande:
    Det du ville säga var att äldre män som försöker med nätdejting är korkade?
    Jag?
    Jag förutspår att det är en vettigare generation män på ingång. Som inte styrs lika mycket av vad lilleman i kalsongerna vill.

• Anonym (Love)
    ClumsySmurf skrev 2025-08-12 21:51:06 följande:
    Jag?

Du ville förtydliga mitt budskap?

Det jag ville säga är att jag tror att den yngre generationen jobbar mer på kompisrelationer och egna intressen och äldre män ofta utgår från att en kvinna ska göra dom kompletta och lyckliga.

• ClumsySmurf
    Anonym (Love) skrev 2025-08-12 22:01:50 följande:

Det jag ville säga är att jag tror att den yngre generationen jobbar mer på kompisrelationer och egna intressen och äldre män ofta utgår från att en kvinna ska göra dom kompletta och lyckliga.

Jag förstår inte vad tex nätdejting har med saken att göra och folk har en tendens att umgås med de som är mer lika så vad dina manliga bekanta gör säger inte så mycket.

när du börjar med "Fler och fler män verkar backa från tex nätdejting" och först några inlägg senare förklarar vad du ville säga, som är baserat på en känsla är det inte så lätt att förstå vad du ville säga.
  • Tecum

Äldre män utgår inte från någonting men de vill leva i en kärleksrelation med en kvinna som gör dem kompletta och lyckliga, och vice versa. Det är deras önskemål och val, vad är fel med det?

Lär dig att äldre män inte är så intresserade av kompisrelationer med andra män!
  • ClumsySmurf
    Tecum skrev 2025-08-13 19:51:25 följande:

Äldre män utgår inte från någonting men de vill leva i en kärleksrelation med en kvinna som gör dem kompletta och lyckliga, och vice versa. Det är deras önskemål och val, vad är fel med det?

Lär dig att äldre män inte är så intresserade av kompisrelationer med andra män!
    Har du några belägg för att äldre män inte är så intresserade av kompisrelationer med andra män, det räcker ju med en kvinna som gör dem kompletta och lyckliga?
    och vice versa... är äldre kvinnor lika?
  • Anonym (Love)
    ClumsySmurf skrev 2025-08-13 21:21:01 följande:
    Har du några belägg för att äldre män inte är så intresserade av kompisrelationer med andra män, det räcker ju med en kvinna som gör dem kompletta och lyckliga?
    och vice versa... är äldre kvinnor lika?
    Min känsla är att äldre singelmän klarar sig sämre än äldre singelkvinnor. 
  • Anonym (Love)
    Tecum skrev 2025-08-13 19:51:25 följande:

Varför tror du att det är så?
Svar på tråden Något händer med mansrollen idag..