• Anonym (Love)

Något händer med mansrollen idag..

Fler och fler män verkar backa från tex nätdejting och kvinnors långa listor på vad en man ska erbjuda. Kvinnor är fullständigt besatta av sitt utseende med fillers, lösfransar, hårförlängningar, smink, visa hud på rätt ställen etc allt för att dom vet att män går igång på det visuella.

Jag vet att män gör mycket för att få ha sex, speciellt med vackra damer. Men börjar vi närma oss en gräns som gör att män börjar backa?

obs. Detta gäller mer den yngre generationen.

• Svar på tråden Något händer med mansrollen idag..
  • TvillingmammaVästgöte
    ClumsySmurf skrev 2025-08-16 22:16:28 följande:

Tecum skrev 2025-08-14 22:00:31 följande:
    Anonym (Love) skrev 2025-08-13 23:06:55 följande:
    Varför tror du att det är så?
    Det är en fas som de passerat, kompisrelationer med män ger dem inget längre. Been there, done that, liksom. De vill ha lugn och ro i hemmet men ändå någon att umgås med. Och då blir det ibland konflikter då äldre kvinnor piggnar till (om de har hälsan) när de blir äldre och blir mer aktiva. Deras testosteronhalt ökar, männens sjunker.
    Har du några belägg för att äldre män är som du?
    Hoppas verkligen inte det. Låter hemskt tråkigt.
  • ClumsySmurf
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-08-17 00:14:26 följande:

Jag kan tänka mej att många av de mer introverta är nöjda med det (tills det blir skillsmässa eller frun dör) men det är skillnad på att anta att det finns fler som är som en själv och att anta att de flesta är det.

Andra (även kvinnor) är inte lika nöjda men har kanske lite taskig självinsikt så de förväntar sej lite väl mycket av en person.
    Är inte särskilt förvånad över att vissa har råkat ha en affär efter att ha hållit handen framför tv:n i 5-10 år och kallar det personlig utveckling som de inte vill nämna för personen som gör dem kompletta och lyckliga eftersom de riskerar att bli ensamma och olyckliga

• Tecum
    Anonym (Åja..) skrev 2025-08-16 18:36:16 följande:
    Men är inte din tillvaro på FL ett sätt att försöka få kontakt med andra än din fru?
    Alldeles riktigt, men det är på mina villkor och syftet är att diskutera olika ämnen, inte att småprata eller skaffa vänner. De jag diskuterar med på PM är nästan uteslutande kvinnor. 

Jag menar inte att vi aldrig umgås med andra, men vi gör det oftast parvis. Jag har varit mycket engagerad i föreningsliv förr, men jag har avvecklat det och det är SÅ skönt! Min fru har däremot kvar sina engagemang så hon måste inte sitta hemma med mig jämt.
  • Tecum
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-08-17 00:14:26 följande:
    Jag har en teori om att introverta män som jag liksom drar sig tillbaka mer när de blir äldre. Nu killgissar jag men tycker mig se det i omgivningen, gamla grupperingar splittras upp, eller snarare tynar bort då vissa lämnar umgänget. I gengäld bildas nya grupper av de extroverta som t ex tränar ihop eller sysslar med någon hobby. Skillnaden mellan introverta och extroverta blir tydligare.
  • TvillingmammaVästgöte
    Tecum skrev 2025-08-17 18:41:34 följande:
    Jag har en teori om att introverta män som jag liksom drar sig tillbaka mer när de blir äldre. Nu killgissar jag men tycker mig se det i omgivningen, gamla grupperingar splittras upp, eller snarare tynar bort då vissa lämnar umgänget. I gengäld bildas nya grupper av de extroverta som t ex tränar ihop eller sysslar med någon hobby. Skillnaden mellan introverta och extroverta blir tydligare.
    Jo, kan ligga något i det. Man blir på något sätt mer sig själv som äldre.
  • Anonym (Åja..)
    Tecum skrev 2025-08-17 18:34:19 följande:
    Alldeles riktigt, men det är på mina villkor och syftet är att diskutera olika ämnen, inte att småprata eller skaffa vänner. De jag diskuterar med på PM är nästan uteslutande kvinnor. 

Jag menar inte att vi aldrig umgås med andra, men vi gör det oftast parvis. Jag har varit mycket engagerad i föreningsliv förr, men jag har avvecklat det och det är SÅ skönt! Min fru har däremot kvar sina engagemang så hon måste inte sitta hemma med mig jämt.
    "De jag diskuterar med på PM är nästan uteslutande kvinnor" Vad ska du med andra kvinnor till om du är nöjd med din fru?
  • Anonym (Love)
    Anonym (Åja..) skrev 2025-08-17 19:16:13 följande:
    "De jag diskuterar med på PM är nästan uteslutande kvinnor" Vad ska du med andra kvinnor till om du är nöjd med din fru?

Du är alltså en av dom som gått på myten om att en person kan ge en annan person allt den behöver?

Man behöver input från många olika i livet.

• Anonym (Åja..)
    Anonym (Love) skrev 2025-08-17 19:20:05 följande:

Du är alltså en av dom som gått på myten om att en person kan ge en annan person allt den behöver?

Man behöver input från många olika i livet.

Okej, men varför duger då inte mäns input? Varför söka sig till andra kvinnor om man har en fru som man trivs med? Och vet frun om detta? Det borde väl att få minst lika mycket "input" att prata med män som en man har mer gemensamt med?
  • Tecum
    Anonym (Åja..) skrev 2025-08-17 19:16:13 följande:
    Hur är det med läsförståelsen? Jag skrev uttryckligen "diskuterar" och även om min fru är bra på många sätt är vi inte intresserade av samma ämnen.
    Så en man kan inte vara vän med kvinnor och diskutera saker utan att det är ett svek mot hustrun fast hon vet om det? Fast man inte ens träffas fysiskt?
    Du lever ett väldigt begränsat liv men det är din sak att du missar mycket då.

Nej jag får inte lika mycket input av att diskutera med män, och som jag skrev tidigare har jag gjort det, Jobbat ihop med män och haft fritidssysselsättningar med män. Jag är klar med den biten.
  • Anonym (Jo)
    Tecum skrev 2025-08-17 20:04:01 följande:
    Hur är det med läsförståelsen? Jag skrev uttryckligen "diskuterar" och även om min fru är bra på många sätt är vi inte intresserade av samma ämnen.
    Så en man kan inte vara vän med kvinnor och diskutera saker utan att det är ett svek mot hustrun fast hon vet om det? Fast man inte ens träffas fysiskt?
    Du lever ett väldigt begränsat liv men det är din sak att du missar mycket då.

Nej jag får inte lika mycket input av att diskutera med män, och som jag skrev tidigare har jag gjort det, Jobbat ihop med män och haft fritidssysselsättningar med män. Jag är klar med den biten.
    Självklart kan man vara vän med kvinnor.
Svar på tråden Något händer med mansrollen idag..