• Anonym (Pelle)

Attraheras ni kvinnor av tjocka män?

Ja eller nej? Finns det andra egenskaper som väger över?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Attraheras ni kvinnor av tjocka män?
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Johanna) skrev 2025-08-12 10:12:41 följande:

Om man nu kliver ur sin comfortzone och tittar på verkligheten utanför så ser man klart och tydligt att alla tjocka kroppsformer faktiskt har både fruar och flickvänner  och många fruar är smala dessutom....och många män har varit tjocka i alla år .  Så ja självklart finns det kvinnor som vill ha såna män på samma sätt som män väljer oss kvinnor i allehanda former. 

Jag som kurvig väcker klart mer uppmärksamhet på krogen än min väninna som är alldagligt smal . Det säger en del..

På samma sätt som en något rundlagd man med pondus och en aura av "det" får kvinnor omkring sig på samma krog..   

Jag tänker på GW Persson. Han har haft många fruar.
  • Anonym (Inte för mycket)

Det beror på om kilona sitter på magen. Jag har inget behov av någon man med tvättbräda, men om det är för många kilon runt magen så signalerar han ohälsosam och i riskzon för sjukdomar. Det vill jag inte ha i mitt liv. Vill leva ett friskt, någorlunda hälsosamt liv med min man, och att vi lever hyfsat länge.

• Anonym (Izzy)
    Anonym (Vill bli attraherad) skrev 2025-08-12 10:58:59 följande:

Om han är snygg i ansiktet, lång och bredaxlad men med lite mage så funkar det.

En kort, tjock man - aldrig i livet, oavsett hur han ser ut i ansiktet Kräks
    Tänder inte på korta smala män heller iofs, associerar dem med Gollum Demon

Hår på huvudet ska det också vara, vem vill smeka en blank flintskalle liksom?

Antar att du aldrig runkar av din man då... *lol*

Jag tycker inte flint är något problem alls.
  • Anonym (Sofia)
    Anonym (Vill bli attraherad) skrev 2025-08-12 10:58:59 följande:

Om han är snygg i ansiktet, lång och bredaxlad men med lite mage så funkar det. 

En kort, tjock man - aldrig i livet, oavsett hur han ser ut i ansiktet Kräks
    Tänder inte på korta smala män heller iofs, associerar dem med Gollum Demon

Hår på huvudet ska det också vara, vem vill smeka en blank flintskalle liksom?

Har du varit tillsammans med någon tunnhårig man? Det bästa som finns är att klappa och pussa på flinten!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Inte för mycket) skrev 2025-08-12 12:41:32 följande:

Det beror på om kilona sitter på magen. Jag har inget behov av någon man med tvättbräda, men om det är för många kilon runt magen så signalerar han ohälsosam och i riskzon för sjukdomar. Det vill jag inte ha i mitt liv. Vill leva ett friskt, någorlunda hälsosamt liv med min man, och att vi lever hyfsat länge.

Jag har tänkt tvärtom. Lite mage gör inte så mycket men vill inte att han ska ha stora man boobs eller en putande röv. Men du har ju rätt i hälsohänseendet, att bukfetma är ohälsosamt.
  • Anonym (Nova)
    Anonym (Sofia) skrev 2025-08-12 22:01:33 följande:
    Har du varit tillsammans med någon tunnhårig man? Det bästa som finns är att klappa och pussa på flinten!
    Tänk va olika människor är. Jag har inga problem med lite övervikt, men flint, där går min gräns.
  • Anonym (Ja)

Lite överviktig har jag absolut inte några problem med. Mitt x va så otroligt smal. Min nya är lite rundare. Så inga problem 

• Anonym (Jessi)

Det heter inte tjocka män utan män med former.

• Anonym (Man skulle ju)

Män skulle ju acceptera feta kvinnor i samhället. 

• Mayjel
    Anonym (Ja) skrev 2025-08-13 12:43:02 följande:

Lite överviktig har jag absolut inte några problem med. Mitt x va så otroligt smal. Min nya är lite rundare. Så inga problem 

Visst kan man väl känna ett visst mått av fysisk attraktion till någon med lite övervikt kring ex. magen, om resten av paketet stämmer i fråga om utseende och personlighet. 

Men om TS definierar sexuell attraktion som "attraktiv för en relation" så är mitt svar fortfarande nej till överviktiga män. På samma sätt som jag kan finna rökande män attraktiva, rent fysiskt, men aldrig skulle ingå i en relation med dem.

Är man klok så väljer man en någorlunda hälsosam person för partnerbildning. Åtminstone den som tänker långsiktigt.  
  • Olsdotter
    Anonym (Man skulle ju) skrev 2025-09-12 19:20:34 följande:

Män skulle ju acceptera feta kvinnor i samhället. 

Också kvinnor med former behöver kompensera för dessa.
Svar på tråden Attraheras ni kvinnor av tjocka män?