Attraheras ni kvinnor av tjocka män?
Ja eller nej? Finns det andra egenskaper som väger över?
Ja eller nej? Finns det andra egenskaper som väger över?
Pratar vi dad-bod eller obesitas? Stor skillnad.
En helt normal dadbod , hell yes!
Generellt inget jag föredrar. Men en man med mycket charm och karisma kan komma undan med extrakilon,
Det beror på mannen. Det finns överviktiga män som är attrsktiva. Om de också har muskler , och en attraktiv personlighet.
Menas kraftig övervikt så nej. Menas bara lite övervikt, föredrar jag det framför smala män. Särskilt om han även har muskler. (Inget muskelberg dock).
Jag är inte trådsmal själv och har alltid föredragit kraftigare män. Som min man ungefär.
Men fetma är inte attraktivt. Sen kan mannen förstås ha andra fina egenskaper som väger upp.
Några extra kilon har jag inga problem med, men när det börjar bli tydlig ölmage så har jag svårt att tända oavsett hur trevlig mannen är.
Det är inget jag önskar eller letar efter, men om en man som har massa andra bra egenskaper även skulle vara tjock så går det bra. (inte såpass att han inte kan vara aktiv osv)
Nej, det gör jag inte och har heller aldrig gjort.
Skulle inte ens vilja vara med en man som har ett par ?trivselkilon? då dessa, med all sannolikhet, kommer att sitta runt magen och jag finner det gräsligt med putande magar på män.
Den absolut mest anskrämliga övervikt en man kan ha är just runt magen. Fruktansvärt oattraktivt och ohälsosamt dessutom.
Vid 110 kilo drog jag gränsen för ett ex som var 185 cm lång. Där tyckte jag bara det blev läbbigt med magen, och livsfarligt för hans hälsa.
Sen måste mannen kunna klä sig till sin övervikt om det ska gå. Det värsta som finns är glipor i skjortan och ansträngda knappar på jobbet, jäsande bullmage som petar ut mellan brallan och tröjan hemma i soffan...
Ingen tänder väl på det?
Om man nu kliver ur sin comfortzone och tittar på verkligheten utanför så ser man klart och tydligt att alla tjocka kroppsformer faktiskt har både fruar och flickvänner och många fruar är smala dessutom....och många män har varit tjocka i alla år . Så ja självklart finns det kvinnor som vill ha såna män på samma sätt som män väljer oss kvinnor i allehanda former.
Jag som kurvig väcker klart mer uppmärksamhet på krogen än min väninna som är alldagligt smal . Det säger en del..
På samma sätt som en något rundlagd man med pondus och en aura av "det" får kvinnor omkring sig på samma krog..
Om han är snygg i ansiktet, lång och bredaxlad men med lite mage så funkar det.
En kort, tjock man - aldrig i livet, oavsett hur han ser ut i ansiktet
Tänder inte på korta smala män heller iofs, associerar dem med Gollum
Hår på huvudet ska det också vara, vem vill smeka en blank flintskalle liksom?
Om man nu kliver ur sin comfortzone och tittar på verkligheten utanför så ser man klart och tydligt att alla tjocka kroppsformer faktiskt har både fruar och flickvänner och många fruar är smala dessutom....och många män har varit tjocka i alla år . Så ja självklart finns det kvinnor som vill ha såna män på samma sätt som män väljer oss kvinnor i allehanda former.
Jag som kurvig väcker klart mer uppmärksamhet på krogen än min väninna som är alldagligt smal . Det säger en del..
På samma sätt som en något rundlagd man med pondus och en aura av "det" får kvinnor omkring sig på samma krog..
Det beror på om kilona sitter på magen. Jag har inget behov av någon man med tvättbräda, men om det är för många kilon runt magen så signalerar han ohälsosam och i riskzon för sjukdomar. Det vill jag inte ha i mitt liv. Vill leva ett friskt, någorlunda hälsosamt liv med min man, och att vi lever hyfsat länge.