Hur förklara för grannen att deras utekatt smitit in hos oss och kissat?
Har bott i samma lägenhet i ett par år, har en uteplats/altan-ish och har alltid låtit altandörren stå på glänt när jag är hemma eller i närheten av lägenheten då det är dålig ventilation och vill ha in luft.
Sedan ett par veckor flyttade det in två nya familj brevid på bägge sidor, den ena har tydligen en katt, som mina barn vid något tillfälle sett inne i vår lägenhet minst två gånger.
Den rusade tillbaka till ena grannen när vi jagade ut den.
Kom efter att ha varit ute och slängt sopor in och skulle kolla på TV, märker en stor fläck på fåtöljen och luktar kiss, så jag ställde ut den för vädring tills jag lyckas få bort tyget på den.
Så idag, nu lät jag dörren stå på glänt medan jag var ute på uteplatsen, sen in i köket och grejade. Nu drog jag igen dörren när jag gick ut.
Kommer in flera gånger under dagen och tycker det luktar surt om nånting i lägenheten. Går runt och luktar på sängar, soffor, stolar... sen kommer jag in i mina barns rum där de gjort en koja med nått sånt där plasttält och lyfter på tälet för att se en kisspöl på golvet.
Fattar inte vad det är för j-la katt ärligt talat. Har inga djur här inne, de som bodde innan har inte haft djur.
Nu vet jag inte hur jag ska förklara på ett bra sätt utan att skapa konflikt att deras katt förmodligen förstört saker i barnens rum, kanske förstört en fåtölj. Plus allt arbete med att göra rent.
Känner mig plötsligt extremt begränsad om jag ska behöva vakta dörren nu vilket jag inte behövt på alla år.