• Anonym (Husfrun)

Sex som en godispåse - vad föredrar du

Se sex som en godispåse, gillar du vanilj, choklad, lakrits eller är du en gott och blandat?
    Jag är en gott o blandat som tycker lakritsen är bäst men gärna kompletterar med en chokladkaka och tycker vanilj är lite menlöst. 

Alla är goda och fyller sin funktion vid olika tillfällen.
    Har märkt i trådar här att många vanilj tycker allt annat är perverst Medan majoriteten verkar gilla choklad eller gott o blandat

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sex som en godispåse - vad föredrar du
  • Anonym (Arn)

Hade varit intressant med mer kring hur folk definerar sina val. Jag valde "vanilj".

Gillar vanligt penetrerande sex i de allra flesta ställningar som är görbara, alltså inga man måste vara aktobat för. Gillar också oralsex, både ge och ta. Därutöver vanligt hångel och smek/petting.

Saker jag inte gillar är bland annat:

Analt
    Dirty talk
    Smisk
    BDSM
    Olika rollspel där någon ska vara dominant och någon submissiv etc
    Wet/scat
    Sex i offentliga miljöer.

• Anonym (Grabb)
    Anonym (Arn) skrev 2025-08-15 12:19:47 följande:

Hade varit intressant med mer kring hur folk definerar sina val. Jag valde "vanilj".

Gillar vanligt penetrerande sex i de allra flesta ställningar som är görbara, alltså inga man måste vara aktobat för. Gillar också oralsex, både ge och ta. Därutöver vanligt hångel och smek/petting.

Analt
    Dirty talk
    Smisk
    BDSM
    Wet/scat

Jag valde "Gott & Blandat"...

Jag delar din definition av "vanilj". Dvs penetrerande sex i diverse ställningar, lika så oralsex, att både få och ge. Det kanske är min "Gott..."

Det jag uppskattar ytterligare som en del i "Gott & Blandat" är, och kanske är min "..& Blandat:

Dirty talk från bådas sida
    Att ge min kvinna "fontänorgasmer"
    Jag gillar att hålla i/fast min kvinna lite "hårdare"...
    Att få komma på min kvinnas kropp om hon så vill, önskar
    Inslag av sexiga kläder, där somliga klädesplagg inte behöver tas av innan sex
    Har inget emot analsex om min kvinna så önskar
    Sex på olika/andra platser, kan vara offentlig miljö (!), utomhus. Inte för att bli påkommen nödvändigtvis, men som variation och krydda.
    Diverse sexleksaker/hjälpmedel har jag heller inga problem med att ha med som inslag i sexakten
    Rollspel skulle jag gärna vilja utforska och testa mer...

ovan exempel är inte i någon rangordning, och somliga inslag är alltid en del av "Gott & Blandat" och andra händer mer sällan...

BDSM och "kiss/bajs" intresserar mig inte nämnvärt...
  • Anonym (Arn)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-08-15 12:45:54 följande:
    Jag valde "Gott & Blandat"...

Jag delar din definition av "vanilj". Dvs penetrerande sex i diverse ställningar, lika så oralsex, att både få och ge. Det kanske är min "Gott..."

Det jag uppskattar ytterligare som en del i "Gott & Blandat" är, och kanske är min "..& Blandat:

Dirty talk från bådas sida
    Att ge min kvinna "fontänorgasmer"
    Jag gillar att hålla i/fast min kvinna lite "hårdare"...
    Att få komma på min kvinnas kropp om hon så vill, önskar
    Inslag av sexiga kläder, där somliga klädesplagg inte behöver tas av innan sex
    Har inget emot analsex om min kvinna så önskar
    Sex på olika/andra platser, kan vara offentlig miljö (!), utomhus. Inte för att bli påkommen nödvändigtvis, men som variation och krydda.
    Diverse sexleksaker/hjälpmedel har jag heller inga problem med att ha med som inslag i sexakten
    Rollspel skulle jag gärna vilja utforska och testa mer...

ovan exempel är inte i någon rangordning, och somliga inslag är alltid en del av "Gott & Blandat" och andra händer mer sällan...

BDSM och "kiss/bajs" intresserar mig inte nämnvärt...
    Sexleksaker glömde jag nämna, kan eventuellt vara okej med det om hon verkligen vill, men avstår också gärna.
  • Anonym (Blandat)
    Anonym (Arn) skrev 2025-08-15 12:19:47 följande:

Analt
    Dirty talk
    Smisk
    BDSM
    Wet/scat

Vanilj = de vanliga ställningarna och oralsex. 

Saker jag gillar med rätt person:
    - analt
    - smisk
    - bli bunden/fasthållen
    - hand över halsen (ej stryptag, bara fasthålling stadigt)
    - leksaker med i leken 
    - dominans över min kropp 

Har svårt att släppa kontrollen över kroppen på egen hand så därför blir det bättre när han tar över. Med nuvarande sker detta helt naturligt då det ligger i hans personlighet. 
  • Anonym (Jepp)
    Anonym (Kramiz) skrev 2025-08-15 09:30:00 följande:

Tycker det skapar en press att man ska behöva sätta etikett och behöver definiera vad man gillar.
    vad som är vanilj för dig är kanske inte vanilj för mig. Ser det som med matlagning, är man bra ihop och lyhörda så kan den enklaste rätten bli fanatiskt bra.

läser ofta här att framförallt män verkar vilja att det ska vara ombytligt och nytt och spännande hela tiden. Jag provar gärna nya saker med en partner och kryddar till sexet, men en stor del av tillfällena vill jag ha det enkla. Lite som vardagsmat vs festmåltid. Ibland finns hungern där men man orkar inte med att göra något stort så då blir det en macka och filmjölk, spagetti och köttfärssås osv.

upplever i dejting med nya män att det ständigt ska vara en press på att man måste vara äventyrlig osv detta skapar bara en massa press på att man måste gå med på saker man inte är bekväm med (än) i förhållandet. Nej jag vill inte bli bunden när vi bara dejtat i någon månad. Tillit kommer från tid och erfarenhet tillsammans. Samtidigt upplever jag att om jag ger efter och har det där "kryddiga" sexet för mycket så tappas intresse. Många drömmer om en massa saker men när de får uppleva det så går det hål i luftslottet dom byggt upp. Tror att porren skadar väldigt mycket i fantasiväg då det inte växer fram naturligt utan att många verkar tro att normen är att sex ska se ut på detta sättet. Fantasier blir så mycket bättre utan en massa yttre påverkan. Samma med kroppsidealen i porren som skapar orimliga förväntningar på hur man ser ut under sex.

Håller med i sista stycket. Porr förstör så mycket. Det är inte heller skapat för kvinnor utan av och för en manlig och sexuellt frustrerad ung publik. Därav att porraktrisena beter sig som 16-åriga pojkar med kåtslag som har sex med vemsomhelst, hursomhelst och varsomhelst. Fula och onaturliga plastkroppar har många av dem också. 

Tycker inte heller att godissmaker är jämförbart med sex. Det första handlar om ytliga smaker och det andra är något betydligt mer intimt. 

Gillar själv många olika godissorter men i sexväg föredrar jag män som inte förgiftat sin hjärna med orealistisk porr, på något sätt. Porrfria män får inte en massa sjuka tankar och idéer. Det sunda och naturliga är det bästa. Enkelt och utan krusiduller. Hade aldrig dejtat någon med fetischer eller porrskadad hjärna.

• Anonym (Arn)
    Anonym (Jepp) skrev 2025-08-15 13:33:10 följande:

Håller med i sista stycket. Porr förstör så mycket. Det är inte heller skapat för kvinnor utan av och för en manlig och sexuellt frustrerad ung publik. Därav att porraktrisena beter sig som 16-åriga pojkar med kåtslag som har sex med vemsomhelst, hursomhelst och varsomhelst. Fula och onaturliga plastkroppar har många av dem också. 

Tycker inte heller att godissmaker är jämförbart med sex. Det första handlar om ytliga smaker och det andra är något betydligt mer intimt. 

Gillar själv många olika godissorter men i sexväg föredrar jag män som inte förgiftat sin hjärna med orealistisk porr, på något sätt. Porrfria män får inte en massa sjuka tankar och idéer. Det sunda och naturliga är det bästa. Enkelt och utan krusiduller. Hade aldrig dejtat någon med fetischer eller porrskadad hjärna.

Ja man blir lätt förfärad när man hör om unga killar som försöker sig på saker de in behärskar som skadar den andra, såsom strypsex. Det låter väldigt porrskadat för mig.

Själv föredrar jag sexnoveller, de är oftare (de jag läser) åt det tamare hållet och passar mig bra.
  • Anonym (Jepp)
    Anonym (Arn) skrev 2025-08-15 13:41:22 följande:
    Ja man blir lätt förfärad när man hör om unga killar som försöker sig på saker de in behärskar som skadar den andra, såsom strypsex. Det låter väldigt porrskadat för mig.

Själv föredrar jag sexnoveller, de är oftare (de jag läser) åt det tamare hållet och passar mig bra.

Jag också! Ord och beskrivningar är så sexigt!

Och möjligen sexiga ord under akten. Men inte dirty talk då eftersom även detta tenderar att vara porrskadat och grovt från mångas munnar.

Massage tycker jag låter sunt och bra. Skönt och även bra för kroppen. Fina kläder, smakfulla då. Att täcka känsliga kroppsdelar (måste inte bara vara könet) med nån välsmakande mat eller något som smetar fast bra, typ Nutella.
    Det sista har jag iofs fått från en film men det var ingen porrfilm så..

• Anonym (Grabb)
    Anonym (Jepp) skrev 2025-08-15 13:49:25 följande:

Jag också! Ord och beskrivningar är så sexigt!

Och möjligen sexiga ord under akten. Men inte dirty talk då eftersom även detta tenderar att vara porrskadat och grovt från mångas munnar.

Massage tycker jag låter sunt och bra. Skönt och även bra för kroppen. Fina kläder, smakfulla då. Att täcka känsliga kroppsdelar (måste inte bara vara könet) med nån välsmakande mat eller något som smetar fast bra, typ Nutella.
    Det sista har jag iofs fått från en film men det var ingen porrfilm så..

Eftersom en annan skribent efterfrågade lite mer detaljer och "definitioner"...

se det fetstilade.

Nu valde jag att gå på den skribents ord/lista och använda ordet "dirty talk".

För mig, som man, så går ord som är förnedrande och "förminskande" helt och hållet bort (!). Likaså om det blir "teater" över det hela, eller att man börjar svänga sig med engelska ord/uttryck. Då blir det mest fånigt...

Sen kan det vara en fin balans mellan "sexigt", "porrigt" och vidare mot det som är mer av "porrskadat"... 

Om min kvinna säger ord som "k*k", "kn*lla" så ser jag inte det som "porrskadat", men möjligen som lite "porrigt". 

För det skulle kännas lite skrattretande om hon sa "Gu' va' skön din snopp är"...

Men vi är alla olika... Cool
  • Anonym (Arn)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-08-15 14:20:39 följande:

se det fetstilade.

För mig, som man, så går ord som är förnedrande och "förminskande" helt och hållet bort (!). Likaså om det blir "teater" över det hela, eller att man börjar svänga sig med engelska ord/uttryck. Då blir det mest fånigt...

Sen kan det vara en fin balans mellan "sexigt", "porrigt" och vidare mot det som är mer av "porrskadat"... 

Om min kvinna säger ord som "k*k", "kn*lla" så ser jag inte det som "porrskadat", men möjligen som lite "porrigt". 

För det skulle kännas lite skrattretande om hon sa "Gu' va' skön din snopp är"...

Låter bra, men... Detta är inte TikTok, du behöver inte censurera Kuk och Knulla.
  • Anonym (Jepp)
    Anonym (Grabb) skrev 2025-08-15 14:20:39 följande:

se det fetstilade.

Är det nödvändigt ens att använda ord för själva könsorganen? 

Jag ogillar starkt ord som kn*ll*, k*k och f*tta. Pubertala benämningar som blir skrattretande när en vuxen person yttrar dem. 

Dessutom är det tredje ordet ett som många använder att förolämpa kvinnor med. Därför en starkt negativ konnotation till just det ordet och hade blivit totalt avtänd om någon använde det om mitt kön. 

Och barnsliga ord som ?tuttar? eller liknande. Fy saten så oattraktivt. 

• Anonym (Domina deus)

Kalla mig habanerolakrits då. Cool

• KimLinnefeldt
    Anonym (Jepp) skrev 2025-08-15 14:37:06 följande:

Är det nödvändigt ens att använda ord för själva könsorganen? 

Jag ogillar starkt ord som kn*ll*, k*k och f*tta. Pubertala benämningar som blir skrattretande när en vuxen person yttrar dem. 

Dessutom är det tredje ordet ett som många använder att förolämpa kvinnor med. Därför en starkt negativ konnotation till just det ordet och hade blivit totalt avtänd om någon använde det om mitt kön. 

Och barnsliga ord som ?tuttar? eller liknande. Fy saten så oattraktivt. 

Du har många bestämda åsikter om hur sexlivet ska vara. Dock är dina gränser oklara. Vad är det du inte accepterar? Nutella mellan benen är tydligen okej, men inte lätt smisk?

Din beskrivning av porr är absurd, det finns väldiga variationer, från extrem sex med silikonmänniskor till ömsint sex mellan gifta par. När moralismen skenar dras allt över samma kam. Är alla romaner dåliga?

Alla blir ju saliga på sin fason, du måste få välja själv vad du vill och inte vill. Men upphöj det inte till allmän moral. Du kan inte döma vad som är sunt och inte.

Jag tycker personligen att det verkar vara lite tråkigt att vara du. Själv gillar jag allt möjligt som gör sexlivet mer spännande där båda eller fler parter är införstådda.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jepp)
    KimLinnefeldt skrev 2025-08-16 07:59:13 följande:
    Du har många bestämda åsikter om hur sexlivet ska vara. Dock är dina gränser oklara. Vad är det du inte accepterar? Nutella mellan benen är tydligen okej, men inte lätt smisk?

Din beskrivning av porr är absurd, det finns väldiga variationer, från extrem sex med silikonmänniskor till ömsint sex mellan gifta par. När moralismen skenar dras allt över samma kam. Är alla romaner dåliga?

Alla blir ju saliga på sin fason, du måste få välja själv vad du vill och inte vill. Men upphöj det inte till allmän moral. Du kan inte döma vad som är sunt och inte.

Jag tycker personligen att det verkar vara lite tråkigt att vara du. Själv gillar jag allt möjligt som gör sexlivet mer spännande där båda eller fler parter är införstådda.
    Jag accepterar inte vulgära män och porrtrams. Finns inget oklart med den saken.

Jo, utifrån verkligheten betraktat så kan jag faktiskt se vad som är sunt och inte så jag bedömer så mycket jag vill.
    Och jag tycker du verkar trist som troligtvis får dina idéer från orealistisk porr. För jo, porr är fiktion och en utstuderad uppvisning för publiken. Och generellt är den verkligen inte kvinnovänlig heller.
  • Anonym (Johopp)

Bästa sättet för mig att få orgasm med en man är att jag suger honom samtidigt som jag fingrar mig själv.

Svar på tråden Sex som en godispåse - vad föredrar du